Originally posted by lillpojken
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Volvo 745 dB Edition
Collapse
X
-
Re: Volvo 745 dB Edition
tycker du gott kunde köppt mina RS 18 som finns i köp/sälj.
Leave a comment:
-
Har inte gjort så mycket med bilen. Några mindre tester har genomförts.Originally posted by Svenn3SaataN View PostHehe, det kan du ge dig på
Jodå, nu har jag steg i alla fall. Nu ska jag bara få tid till att koppla in allting. Ska testa dreddan's låda för att se vad den går för. Sen blir det väl att bygga om min befintliga låda lite. Testa spela portar och bas uppåt, mata på lite effekt och se vad som händer
Har du gjort något mer på ditt bygge nu under vintern? Du kanske har gjort likadant som jag, gett fan i bilen nu under vintern. Är för jävla kallt och tråkigt när man ska pilla i detta vädret. Sen att det är så mörkt gör ju inte saken bättre.
Nej, så denna eller nästa helg ska jag ställa in bilen på jobbet och skruva in steg och få det till att spela i alla fall
Leave a comment:
-
Det är en "line driver".Originally posted by albinkramer View PostVad är den där grejen det står overdrive på???
är nybörjare inom det här med ljud
Audio Control Overdrive har lysdioder som visar. 2Volt, 5Volt och 8,5Volt signal. Finns även en lysdiod som visar "Max" men det området bör man inte använda.
Höjer amplituden (förstärkningen) av signalen vilket gör att "gain nivån" på MTX steget kan ställas lägre.
Leave a comment:
-
Vad är den där grejen det står overdrive på???Originally posted by Bilstereoshopen View PostNy uppdatering

är nybörjare inom det här med ljud
Leave a comment:
-
Originally posted by Bilstereoshopen View PostVisste att "Ville" skulle gilla detta!
Hur går det med ditt bygge?
Hehe, det kan du ge dig på
Jodå, nu har jag steg i alla fall. Nu ska jag bara få tid till att koppla in allting. Ska testa dreddan's låda för att se vad den går för. Sen blir det väl att bygga om min befintliga låda lite. Testa spela portar och bas uppåt, mata på lite effekt och se vad som händer
Har du gjort något mer på ditt bygge nu under vintern? Du kanske har gjort likadant som jag, gett fan i bilen nu under vintern. Är för jävla kallt och tråkigt när man ska pilla i detta vädret. Sen att det är så mörkt gör ju inte saken bättre.
Nej, så denna eller nästa helg ska jag ställa in bilen på jobbet och skruva in steg och få det till att spela i alla fall
Leave a comment:
-
Näe men hoppsan! Nu blev tråden ytterligare lite mer intressant
Leave a comment:
-
Visste att "Ville" skulle gilla detta!Originally posted by Svenn3SaataN View PostNu börjar det hamna lite vettiga grejer i bilen
Ska bli kul att se vad du kan hamna på för siffror!
Hur går det med ditt bygge?
Leave a comment:
-
Woww... Dom är goooooa! Detta ska bli kul att följa
Leave a comment:
-
Nu börjar det hamna lite vettiga grejer i bilen
Ska bli kul att se vad du kan hamna på för siffror!
Leave a comment:
-
Här ska provas lite nya grejer.
B2 Audio RS 18" med 2 x 1,4ohm's talspolar. Ska drivas med MTX TH4000D i teoretiska Re:0.7ohm last.

Leave a comment:
-
Lite uppdatering
Har i nuläget provat att provisoriskt minska lådvolymen som nu ligger på ca 300liter. Peaken höjd från 51Hz till 61Hz.
Leave a comment:

Leave a comment: