Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

    Originally posted by Frippe_L View Post
    Men klipper du 140 öppet med den SP12?
    7 basar och tre steg senare gick det
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

    Comment


    • #62
      Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

      Originally posted by jonash View Post
      7 basar och tre steg senare gick det
      med 2st anthem12 o celestrasteget gick det väl iaf?
      antar denna SP12 inte ska funka som del i SQ-anläggningen utan bara till dB-momentet Jens?
      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

      www.garaget.org/Frippe_L

      Svensk Mästare 2012 i Street Stock
      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

      Comment


      • #63
        Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

        Originally posted by Frippe_L View Post
        med 2st anthem12 o celestrasteget gick det väl iaf?
        antar denna SP12 inte ska funka som del i SQ-anläggningen utan bara till dB-momentet Jens?
        Ja, två stycken Anthem 12 i "SQ låda", sluten liten rackare, och ett DA4k steg i "2 ohm", dvs knappa 1500W eller 750W per styck.

        Rätt okej tyckte jag.
        SM-guld 2007 och 2008.
        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

        Comment


        • #64
          Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

          Vi får väl se om jag kan klippa 140db med öppna dörrar med 1st SP12i och 1000w.
          Funkar det inte så får vi väl se till att lösa det hela, men med tanke på att jag spelade 139db med musik och öppna dörrar med 2st anthem12 i slutna lådor så borde det inte vara en omöjlighet att spela detsamma med 1st 12" anpassad för spl i en mer anpassad låda för spl. SP12:an ska ej användas till SQ bedömningen, där kommer RW6rna in som frontsub.
          Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

          Comment


          • #65
            Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

            Originally posted by jensclaudius View Post
            Vi får väl se om jag kan klippa 140db med öppna dörrar med 1st SP12i och 1000w.
            Funkar det inte så får vi väl se till att lösa det hela, men med tanke på att jag spelade 139db med musik och öppna dörrar med 2st anthem12 i slutna lådor så borde det inte vara en omöjlighet att spela detsamma med 1st 12" anpassad för spl i en mer anpassad låda för spl. SP12:an ska ej användas till SQ bedömningen, där kommer RW6rna in som frontsub.


            De är ju fusk ju..
            //Patrik

            BRL Trollhättan AB

            BMW 525 Fas V YONONO :
            Wired with Audioquest.


            5 X Svensk Mästare, EM 3a 2009 Advanced 5, EM 2a 2010/2011/2012

            WWW.BRL.SE

            Comment


            • #66
              Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

              Originally posted by jensclaudius View Post
              Vi får väl se om jag kan klippa 140db med öppna dörrar med 1st SP12i och 1000w.
              Funkar det inte så får vi väl se till att lösa det hela, men med tanke på att jag spelade 139db med musik och öppna dörrar med 2st anthem12 i slutna lådor så borde det inte vara en omöjlighet att spela detsamma med 1st 12" anpassad för spl i en mer anpassad låda för spl. SP12:an ska ej användas till SQ bedömningen, där kommer RW6rna in som frontsub.
              Som jag antog då, det med rw6
              Lycka till med bygget, inte för du brukar behöva det men iaf.
              Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

              www.garaget.org/Frippe_L

              Svensk Mästare 2012 i Street Stock
              Svensk Mästare 2011 i Street 100A
              Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

              Comment


              • #67
                Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                Originally posted by Puttmeister View Post
                [/I]

                De är ju fusk ju..
                Tja ingen gnällde på Mikko då han inte använde sina dubbpa SP12 vid SQ-momentet utan 4 st R"6...som dessutom även spelade midbas.


                jens> Tror inte att 140 kan vara en omöjlighet....dock kan det krävas MKT labbande. Så det är bara att testa på
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                Comment


                • #68
                  Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                  Originally posted by Lonefox View Post
                  Tja ingen gnällde på Mikko då han inte använde sina dubbpa SP12 vid SQ-momentet utan 4 st R"6...som dessutom även spelade midbas.


                  jens> Tror inte att 140 kan vara en omöjlighet....dock kan det krävas MKT labbande. Så det är bara att testa på

                  Redan 2008 så var tanken att jag skulle köra med anbart frontsubb till SQ bedömningen men då jag hade lite problem i botten så fick 12rna iskuffen hjlälpa till med frekvsenerna från 30hz och nedåt.

                  Nu så kommer lådan fram bli aningen större då allt byggs från grunden och plats kommer att skapas, tidigare fick jag använda de plats som fanns.

                  Visst kommer det att krävas en del labbande innan man uppnår resultat, men det är väl dels det kvaltävlingarna är till för, dvs för att utvärdera systemet och göra förbättringar utifrån feedbacken man får så man sen till finalen har gjort sitt yttersta för att fightas om pallplats.

                  Föresen är det någon som läser denna tråd som har telefonnummer eller kontaktuppgifter till Mikko??
                  Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                  Comment


                  • #69
                    Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                    Originally posted by jensclaudius View Post
                    Föresen är det någon som läser denna tråd som har telefonnummer eller kontaktuppgifter till Mikko??
                    PM! (Och lite utfyllnad)
                    Vis vobiscum sit!

                    Comment


                    • #70
                      Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                      Lite sena bilder på kambytet:
                      Bytte insugskammen mot en annan kam med mer lyft för att få ett bredare register samt lite mer effekt. Dock märkte vi direkt efter bytet att packboxen till kammen börjat läcka. Fick tag i nya packboxar och tänkte att i förbyggande syfte byta även den på avgasssidan. Dessvärre så lyckades jag dra av en av bultarna till ett av överfallen vilket resulterade i 10ggr mer jobb. Slutade med att jag fick borra ur den avdragna bulten och dra i en helicoilgänga, men till slut så satt allt på plats och nu går bilen som den ska.


                      Demontering




                      Nya vs gamla

                      Montering.

                      Demontering av den kamen med avdragna bulten

                      Ny packbox, kommer ifrån en rb26 men hade precis samma mått som ca18

                      Skydda så inte motorn blir fylld med borrspån

                      Helicoilsats för M6 bult

                      Montering av helicoilgänga. Steg 1 borra ur med borren tillhörande satsen.

                      Steg 2, gänga med tillhörande gängtapp

                      steg 3 gänga i helicoilgängan med tillhörande "specialverktyg"

                      Montering av kamrem.

                      Allt klart, bara fläkt och kåpa kvar som monteras efter tädningen är ställd och bilen provkörd.
                      Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                      Comment


                      • #71
                        Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                        Inte gjort något åt bilen men förberett lite för att kunna börja snart.
                        Inhandlade ny handöverfräs och lite andra bra att ha verktyg samt en bra arbetsbänk.
                        Passade även på att börja städa i snickarverkstan i källaren så jag kan stå där och börja kapa upp instrumentbrädan i smådelar, måste ha något att pyssla med...eller var det pussla....

                        Hittade även ett par 6,5" stålbafflar i rostfritt som var tänka till ett annat projekt men kommer nog bra till användning när jag ska fästa in de nya mellanregistren, troligvis så kommer bafflarna att stummonteras i karossen på bilen under instrumentbrädan, men det får tiden och kreativiteten utvisa.
                        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                        Comment


                        • #72
                          Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                          Då var bilen besiktigad u.a så nu är det bara att börja riva inredningen.
                          Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                          Comment


                          • #73
                            Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                            Jag beundrar din glöd i att bygga din bil..

                            Vi snackade ju lite föregående år om din bräda och att du tänkte göra den tredelad nästa gång du bygger.. Är det något du tänkte genomföra nu eller?

                            Som jag sa för 6 månader sedan om du behöver någon form av svetshjälp så är det bara att höra av sig
                            Celestra VA Amps | Seas Lotus | N-Core Anthem | Alpine

                            Comment


                            • #74
                              Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                              Originally posted by Svetsare View Post
                              Jag beundrar din glöd i att bygga din bil..

                              Vi snackade ju lite föregående år om din bräda och att du tänkte göra den tredelad nästa gång du bygger.. Är det något du tänkte genomföra nu eller?

                              Som jag sa för 6 månader sedan om du behöver någon form av svetshjälp så är det bara att höra av sig
                              Just nu är den tilltänkta brädan i fler delar än 3, men visst så är tanken fortfarande att den ska vara uppbyggd i sektioner så man sen kan välja vilken / vilka delar man vill bygga om när andan faller in. Grundtanken är fortfarande 3 delar, en mittsektion för alla mätare, spelare m.m. sen covers på sidorna för mellanregistren.
                              Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                              Comment


                              • #75
                                Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

                                låter klokt
                                Celestra VA Amps | Seas Lotus | N-Core Anthem | Alpine

                                Comment

                                Working...
                                X