Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt: Ford Mondeo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Project: Ford Mondeo

    Originally posted by F.Trybom View Post
    Vet att Micke Forsberg prata om att man kan klippa till remsor som man korslägger. Och det skulle räcka för att dämpa för stereobruk...

    Vad tror ni? Går ju inte åt lika mycket dämpmatta då.
    Kolla i min projekttråd på taket. Lite lite lappar men det vart bra. Fords plåt är väldigt tunn så jag skulle först lägga ett heltäckande lager och sen remsor eller bitar. Då får du en "död" dörr.
    Last edited by diq; June 7, 2010, 19:08.
    Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

    Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

    Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

    Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

    Comment


    • #32
      Re: Project: Ford Mondeo

      Originally posted by diq View Post
      Kolla i min projekttråd på taket. Lite lite lappar men det vart bra. Fords plåt är väldigt tunn så jag skulle först lägga ett heltäckande lager och sen remsor eller bitar. Då får du en "död" dörr.
      Gjorde så oxå med bitumen. Så blir nog så igen.
      MVH F.Trybom

      Comment


      • #33
        Re: Project: Ford Mondeo

        Originally posted by diq View Post
        Om du värmer asfaltsmattan i omgångar och formar bit för bit så brukar det gå bra. Använd gummiroller om du kommer åt.
        Tror du att det går att värma om bitumen som redan sitter, eller bör jag byta?
        MVH F.Trybom

        Comment


        • #34
          Re: Project: Ford Mondeo

          Värm den som sitter där. Men som sagt, ta det i etapper så du inte får skrynklig lack. Eller värm lugnt och rolla.
          Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

          Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

          Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

          Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

          Comment


          • #35
            Re: Projekt: Ford Mondeo

            Köp mina dörrsidor Plats för massa högtalare. Eller varför inte hela mitt bygge. 5000:- Bräda med baslådor till mid, mellanregister ställbart, diskanter ställbara. Dörrsidor med 3 middar å en demohögtalare i separat låda. Givetvis slutet till middar. Lackat bagagebygge. Lätt de fetaste mondeobygget
            Kostade en sådär 10.000:- att bygga i material, å 2 år av min tid.
            Reine. BMW M3

            www.rayder.se

            Comment


            • #36
              Re: Projekt: Ford Mondeo

              jag körde denna ... i en volvo 740 hur smidig som hälst att lägg allså..

              http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-...1_615859_n.jpg

              då la jag bara ett lager på uterplåten i dörrarna och knakar man på en odämpad dörr & dom dämpade så hör man ju grum skilnad ..

              http://acrbilstereo.se/images/upload...20carton-p.png

              STP GOLD BULK SOLUTION innehåller 10 ark 53 X 75 cm (3,975 m2). Perfekt för stora välanpassade anläggningar där endast det bästa är gott nog. Är ett laminerat system bestående av aluminiumfolie och självhäftande polymer lager med release film. Perfekt för att dämpa tak, golv, dörrar och framför allt bagageutrymmet. Få ut mesta möjliga av din anläggning genom att minska trafikbuller och ta bort skrammel från olika karossdelar som förvränger ljudet. Materialet är avsett att användas vid temperaturer från-45°c till 100°c (För korta perioder - upp till 19°c).
              Materialet absorberar inte vatten och åtskills inte under miljö påverkan, har korrosionsskydd och hermetiska egenskaper. Kan enkelt appliceras. Bindingsstyrka av material med bärare inte mindre än 5 N/sm. Mekanisk negativ vinst faktor: tjocklek 2,3 mm - 0,33 enheter.
              TEAM BERGET

              Comment


              • #37
                Re: Projekt: Ford Mondeo

                Uppdatering:
                Har inte pysslat med bilen på länge nu, åkte på en öroninflammation för nån månad sedan. Har fortsatt problem med örat. Så jag avaktar och ser om örat blir bättre.
                MVH F.Trybom

                Comment


                • #38
                  Re: Projekt: Ford Mondeo

                  Originally posted by F.Trybom View Post
                  Uppdatering:
                  Har inte pysslat med bilen på länge nu, åkte på en öroninflammation för nån månad sedan. Har fortsatt problem med örat. Så jag avaktar och ser om örat blir bättre.
                  Hoppas att du snabbt kryar på dig, eller örat! Vi vill se en fortsättning.

                  BTW: Micke heter Forssberg i efternamn
                  Vis vobiscum sit!

                  Comment


                  • #39
                    Re: Projekt: Ford Mondeo

                    Uppdatering:
                    Örat har tyvärr inte blivit bättre, så jag har bestämt mig för att lägga ner bilstereobyggander helt för ett tag nu. Så jag håller på och säljer av mina prylar.
                    Men om det blir en comback så blir det en seriöst bygge...
                    MVH F.Trybom

                    Comment

                    Working...
                    X