Announcement

Collapse
No announcement yet.

V70 "Reactor"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• SQ: V70 "Reactor"

Bilen:Volvo V70 turbo -99. dock italien import och där med 2,0L motor.
    uppskattningsvis 220hk. nått är galet med boxen så den går inte riktigt som den ska helskin i hela bilen är det oxå
    styling och hela den biten är nästan obefintlig, 18" alu fälgar och XC grillen, sen var det inte mycke mera.

framtidsplaner för utsidan lutar mot andra fram och bakljus, dom som är svarta. 18" capella fälgar och sänka bilen.

motormässigt kanske det kommer en annan IC och bättre tryckrör med dump och hela den biten.

annars finns det inte så mycket mera att säga om bilen i sig.

det som jag har lagt ner energin på och kommer fortsätta att göra är stereon.

I dagsläget består den av:
    HU: kenwood W7541U (http://bilstereohornan.jetshop.se/Produ ... _E_956.jpg)
    Framsystem: CDT Es 6.5" braxial
    Basar: 4st Climax Phatt 1200 (12") sluten låda (http://bilstereohornan.jetshop.se/Produ ... 00_421.jpg)
    Slutsteg: Ground Zero GZNA 4350X (http://bilstereohornan.jetshop.se/Produ ... 0x_506.jpg)
    Strömförsörjning: Dubbla batterier och en 1Farads konding och 50mm2 strömkabel

Så ser det ut just nu, basarna får ca 700watt med två kanalar bryggat på 4kanals steget som även driver dörrarna fram på dom två andra kanalerna.

Framtidsplaner för bygget är att få in 2 st CDT CL6.5" i varje framdörr som kommer delas så dom bara spelar mid så man får det riktiga klippet i dörrarna
    sen är det självklart att dämpa hela bilen med asfalts matta. där är det däremot lite delade idéer om hur jag ska göra, har ni några förslag? dörrarna fram är trånga och allmänt jävliga.så har någon gjort det förut på en V70 förut så får ni gärna komma med förslag och idéer.
    då förra året blev lite för dyrt med grejer till bilen så är det stopp på nya inköp av basar och steg. så nu är det tänkt att jag ska få ihop ett system som lirar snyggt och högt med dom grejerna jag har. det enda jag tänker byta ut är all högtalarkabel och lågnivåer mot nått som funkar bättre med mina önskemål.

så det var lite om bilen och ljudet som det ser ut i dagsläget.

bilder kommer upp så fort jag har lagt in dom på datorn, så ha tålamod
    Last edited by dreamcore; July 2, 2009, 22:45.

Re: V70 "Reactor"

då gör vi ett nytt försök:

motor som det såg ut när jag hämtade bilen, lite uppdaterat idag, men det har jag inte någon bild på nu

stereon som sitter i nu:

tillverkning av baffel ( ja, jag vet att det inte ser ut som det brukar göra, men jag ville testa ett nytt sätt )

så här blev baffeln tillslut monterad med CDT ES högtalaren (smältlim är min bäste vän)

annan vinkel

det var dom bilderna jag hade just nu. hade fler, men formaterade datorn och glömde att bränna ner bilerna

Comment

jaha, då har jag varit ute och fotat en del på bilen och installationen som gjord hitintills. mera bilder kommer så fort det rullar in lite pengar på kontot så man har råd att bygga ett riktigt stegrack.

så ser bilen ut, nytvättad, men det syns knappt

baslådan med 4st cliax 12" som KAN hantera 600w st, men för tillfället så får dom dom 700watt/4 så va blir det? 175W eller nått

close-up på basen

slutsteget som sitter i ett 4kanals steg, men det ska dit ett lika dant fast monosteg till när plånboken tillåter (det som ser ut som en lampa är belysningen i skuffen i taket )

säkringshållaren på 250A och extra batteriet

lite kabelsallad, inte optimalt med strömkabeln så när lågnivån ska försöka fixa bättre "kabelskena" men det blir ett sommarjobb

strömkabelns passage genom baksätesramen

säkringshållaren fram på 250A

strömkabelns genomföring som jag fick borra upp för att få till bra genom torpeden

slutligen bild på polskon på batteriet fram

kanske inte så jätte roliga bilder, men det händer tyvär inte så mycket just nu då jag funderar på vad jag ska göra med mina framdörrar, ska photoshoppa lite på en dörr som det kanske kommer att se ut när det är klart, så får vi se vad ni tycker och har tankar omkring

Comment

Forsatt uppdaterin nu då. har dämpat framdörrarna nu och fixerat alla kablar i dörrarna så dom inte skramlar, vart brutal skillnad i klippet i midden, så det var positivt faktiskt.

så såg det ut när jag hade strippat dörren på fönstervev och lite annat

börjat att dämpa dörren

så såg det ut när det vart färdigt, inte speciellt snyggt, men det fyller sin funktion

ska iväg idag och mäta upp hur högt jag spelar nu och ev sätta i en ny konding, då jag tror den jag har nu är trasig

Comment

då forsätter uppdateringarna, fast det inte är någon som kommenterar

satt i garaget och va trött på att ljudbilden va alldeles för långt ner, så jag tittade lite och funderade och kom fram till att bygga nya astolpar vore nått, så jag snickrade ihop nått lite snabbt, absolut inte färdig på långa vägar, men det sitter i bilen och spelar, och den fyller sin funktion väldigt bra

Comment

då kommer det lite bilder på vad jag byggde

Så började jag

Sen gjorde jag en sida vinklad

Sen vart den andra sidan oxå klar och allt monterat och färdigt.

sen va det inte så mycket mer, har kopplat in ett till slutsteg, har inte kommit på vart jag ska montera det än bara, så nu ligger det lite löst i skuffen bara

Comment

lite bilder på hur det ser ut nu när jag har klätt det mesta

jag vart faktiskt riktigt nöjd med dom. första gången jag bygger och klär nått sånt oxå

bilder på skuffen och alla kablar och annat bra som finns i skuffen

så det var lite bilder

Comment

en liten uppdatering då, medan jag velar fram och tillbaka om hur jag ska ha dom andra dörrarna så byggde jag om dom jag har i bilen nu, för den förra versionen vart inte helt optimal, varje sexa hade ungefär 2 liter att spela i och vart alldeles för varma, så jag byggde om dom så dom får spela ut i hela dörren, och oj vilken skillnad det vart i ljudet, sånt jäkla tryck i midden nu

lite bilder då:P

så började med en baffel i 19mm spån, borrade upp högtalare och skivan för M6 bulltar och sågade sågade till allt så det passade i dörren

där är den inpassad i dörren för att få plats överallt.

högtalaren dragen med M6 och mutter och bricka

och för att få allt tätt och bra så ja.. det blev så här

lite uppdatering på samma dörrar.

har dämpat en jävla massa.

göra rent först med tinner.

sen börja sätta asfaltsmatta

och det var det och jävlar villken skillnad det vart igen, inte ett missljud ur framsystemet

Comment

lägger upp lite bilder på bilen så här nu på början till sommaren, helt nytvättad, dock inte polerad, det får bli när jag kommer hem..

Bakifrån

Framifrån

Sidan

Fälg

Tack till flickvännen som tog alla bilder

Comment

så ser allt ut idag nni får ursäkta alla felstavningar och att allt är lite osammanhängande. men tog bara det som verkade vettigt från ett annat forum som jag har tråden ligger på

har idag inhandlat ett par CDT ES500 som ska in i stolparna istället för 4" som sitter nu, och nya diskanter som ska plastas in i stolparna ihop med 5.25". så jag har lite att göra nu iaf tur att det är bra väder iaf

Comment

Ser riktigt bra ut =) MEN T5-R? vart kom R:et in i bilden

Comment

kul bygge! blir kanoners
                        Team dB Akuten

2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

Comment

Originally posted by Holst View Post
                          Ser riktigt bra ut =) MEN T5-R? vart kom R:et in i bilden
                          ja du.. jag vet inte riktigt:P sitter ju bara 2,0liters maskin i oxå:P jävla italien import:P

ska ändra genast

Comment

Originally posted by Antonio Gotti View Post
                            kul bygge! blir kanoners
                            tackar det första seriösa bygget jag har hållt på med

Comment

ska följa bygget,bilder bilder bilder sen en liten video snutt när allt är färdigt =)
                              Team dB Akuten

2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

Comment

Working...
                              X