Tjenare!
Tänkte att jag kan väl lägga upp lite bilder på vad som händer i min Saab nu.
Den provisoriska lådan som byggdes inför resan till och från elmia, ett riktigt hopaplock och ser förjävlig ut :lol:

Eftersom jag ville ha ut lite mer effekt och spela lite högre så fick jag helt enkelt skaffa mig 2 basar till och på så sätt koppla ner det i 1ohm, till skillnad ifrån 2ohm tidigare.
En ritning på lådan, 140L sedan får jag korta porten tills det blir lagom. Avstämningen ska väl hamna runt 40-45hz. Kanske skulle stämma av lägre eller vad säger ni?

Idag började jag på den nya lådan. Kan säga att det är ett helvete att köra i 44mm med en sticksåg :P
Såhär ser baffeln ut för tillfället, ska ut och slipa lite till på den snart
Kommer att bli tight, är inte många mm mellan ytterdiametrarna på basarna 

Får se om jag lägger upp lite mer bilder på resterande grejer i bilen men är inte jättemycket att se, men spelar gott tillräckligt för mig
Huvudenhet: Alpine 9884
Framsystem: Dragster DCC682.1 6,5tum Kit
Steg framsystem: Carpower 2-400
Ös på med kommentarer =)
Tänkte att jag kan väl lägga upp lite bilder på vad som händer i min Saab nu.
Den provisoriska lådan som byggdes inför resan till och från elmia, ett riktigt hopaplock och ser förjävlig ut :lol:

Eftersom jag ville ha ut lite mer effekt och spela lite högre så fick jag helt enkelt skaffa mig 2 basar till och på så sätt koppla ner det i 1ohm, till skillnad ifrån 2ohm tidigare.
En ritning på lådan, 140L sedan får jag korta porten tills det blir lagom. Avstämningen ska väl hamna runt 40-45hz. Kanske skulle stämma av lägre eller vad säger ni?

Idag började jag på den nya lådan. Kan säga att det är ett helvete att köra i 44mm med en sticksåg :P
Såhär ser baffeln ut för tillfället, ska ut och slipa lite till på den snart
Kommer att bli tight, är inte många mm mellan ytterdiametrarna på basarna 

Får se om jag lägger upp lite mer bilder på resterande grejer i bilen men är inte jättemycket att se, men spelar gott tillräckligt för mig

Huvudenhet: Alpine 9884
Framsystem: Dragster DCC682.1 6,5tum Kit
Steg framsystem: Carpower 2-400
Ös på med kommentarer =)

Comment