Re: Better Bass Saab
Victor har en nio 3:a
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Better Bass Saab
Collapse
X
-
Vet att det spelar högre uppåt med lådan längst bak. Har ju också en SAAB 9000
Leave a comment:
-
Trofan lådahelvetet inte går in i bilen.. Glömde ju att där inte är lika brett uppe vid hatthyllehögtarlarna. Så den är lite för hög/Bred längst upp. Får se hur jag löser det.. Lutar ut att ta vinkelslipen, annars vetifan hur det ska gå. Får kanske slipa ner det med putsmaskin
Aja, får se hur jag löser det.
Men funderade på, jag kanske skulle ha basarna och porten spelandes uppåt? Om basarna och porten ska spelas bakåt nu så kommer det att bli ca 15cm ifrån låda bak till bagageluckan. Kanske är bättre då att spela uppåt? Vad tror ni? =)
Leave a comment:
-
de ser ju ute som min låda ungefär ju =) men jag kör ju slotsport istället http://www.garaget.org/?car=42826&image=1426791
Leave a comment:
-
Det är en Saab 9-3 =) Hehe, precisOriginally posted by Clarran View Postser nice ut, vad är det för saab?
vet exakt hur det är med katter då jag har samma problem med min:P
Leave a comment:
-
ser nice ut, vad är det för saab?
vet exakt hur det är med katter då jag har samma problem med min:P
Leave a comment:
-
-
Better Bass Saab
Tjenare!
Tänkte att jag kan väl lägga upp lite bilder på vad som händer i min Saab nu.
Den provisoriska lådan som byggdes inför resan till och från elmia, ett riktigt hopaplock och ser förjävlig ut :lol:

Eftersom jag ville ha ut lite mer effekt och spela lite högre så fick jag helt enkelt skaffa mig 2 basar till och på så sätt koppla ner det i 1ohm, till skillnad ifrån 2ohm tidigare.
En ritning på lådan, 140L sedan får jag korta porten tills det blir lagom. Avstämningen ska väl hamna runt 40-45hz. Kanske skulle stämma av lägre eller vad säger ni?

Idag började jag på den nya lådan. Kan säga att det är ett helvete att köra i 44mm med en sticksåg :P
Såhär ser baffeln ut för tillfället, ska ut och slipa lite till på den snart
Kommer att bli tight, är inte många mm mellan ytterdiametrarna på basarna 

Får se om jag lägger upp lite mer bilder på resterande grejer i bilen men är inte jättemycket att se, men spelar gott tillräckligt för mig
Huvudenhet: Alpine 9884
Framsystem: Dragster DCC682.1 6,5tum Kit
Steg framsystem: Carpower 2-400
Ös på med kommentarer =)Tags: None

Leave a comment: