Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw F34 bygge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Har inte hänt mycket med bilen. Den rullar och det låter
    Var nere i Skåne för två veckor sedan jag och köpte en liten manuell bil så barnen kan övningsköra i och lära sig växla.
    Vi stannade till hos Nonne på vägen hem och sa hej och jag fick en lektion i de nya featurna i Mosconi dsp:n.
    Hade missat totalt att de introducerat mätsystem även på 8 to 12 processorn så nu har beställt ett soundman classic med D1 så får se om det funkar med det när det kommer.
    Så den mini dsp DDRC-22D som jag köpte för något år sedan och tänkte slänga in mellan most adaptern och dsp:n blev nog överflödig insåg jag.

    Ska lyssna igenom de tyska instruktionsvideorna så tänkte jag göra ett försök och se hur stor skillnad det blir jämfört med mitt helt amatör tunade system
    Sen får jag se om man orkar slänga in minidspn efter för att jämföra om dirac live lägger till!/ändrar något jämfört med mosconi systemet.
    Om jag känner mig själv rätt så kommer det nog inte ske och jag kommer att bli mer än nöjd med mosconis algoritmer.

    Så om någon vecka eller två så borde systemet fått sig ett ljudmässigt lyft efter automat setup, även fast jag gick på de billigare mikrofonerna.

    Köpte även lite dämpmattor till dörrarna till lilla bilen som jag ska börja fixa till nu tänkte jag så man får lite ljud i den i alla fall.


    Click image for larger version

Name:	20230802_084352~3.jpg
Views:	71
Size:	92.3 KB
ID:	688673
    ​​​​
    ​​​​​

    Comment

    Working...
    X