Announcement

Collapse
No announcement yet.

Street stock 2k Polo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Street stock 2k Polo

    Originally posted by Anders View Post
    Hur mäts effekten på slutsteget i street stock?
    Med multimeter/Tångamperemätare som mäter på högtalarkablarna hur mkt AC Volt och AC Ampere som skickas ut från steg till bas.
    (Hur bra denna metod stämmer brukar det tvistas om ganska bra, men oavsett så har den dugit åt mig och så många fler att jag inte direkt bryr mig om vad folk som "vet bättre" säger)

    Tex på denna bild från när jag mätte min gamla "Better SAAB" som jag hade ett B2 M1s steg i och tävlade med 100A säkring i Street Stock 100A.
    105,7V * 40,1A=4238,57W
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

    www.garaget.org/Frippe_L

    Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

    Comment


    • #47
      Re: Street stock 2k Polo

      Ok så det enda som man måste komma åt är högtalarkabeln? var rädd att jag måste ha + till steget framme oxå.
      Street stock 2K 2014...

      sigpic

      Comment


      • #48
        Re: Street stock 2k Polo

        Originally posted by Anders View Post
        Ok så det enda som man måste komma åt är högtalarkabeln? var rädd att jag måste ha + till steget framme oxå.
        + in i steget kan vara bra att komma åt om dom vill kolla volten in i steget

        Comment


        • #49
          Re: Street stock 2k Polo

          Har tänkt på det och monterat en voltmätare fram som sitter direkt på steget.
          Den är inte så snabb men ger iallafall en vink om att allt står rätt till.

          Originally posted by chippen_nr1 View Post
          + in i steget kan vara bra att komma åt om dom vill kolla volten in i steget
          Attached Files
          Street stock 2K 2014...

          sigpic

          Comment


          • #50
            Re: Street stock 2k Polo

            Har gjort lite nytta i helgen, kopplat klart allt och såhär ser det ut ungefär. Inte direkt nån snygg montering.
            Attached Files
            Street stock 2K 2014...

            sigpic

            Comment


            • #51
              Re: Street stock 2k Polo

              Sen var det dags att testa om baslådan passar, det gjorde den nästan men behövde filas ner lite på ett ställe.
              Attached Files
              Street stock 2K 2014...

              sigpic

              Comment


              • #52
                Re: Street stock 2k Polo

                Sist men inte minst dags att montera basar.

                Tyvärr märkte jag att jag har problem med ett av mina batterier så blir till att beställa ett nytt, det låg på 8,7volt.
                Attached Files
                Street stock 2K 2014...

                sigpic

                Comment


                • #53
                  Re: Street stock 2k Polo

                  Originally posted by Anders View Post
                  Har tänkt på det och monterat en voltmätare fram som sitter direkt på steget.
                  Den är inte så snabb men ger iallafall en vink om att allt står rätt till.
                  Om du är på en tävling och nån dommare vill kolla spänningen så duger inte en voltmätare, den kan ju du ha kalibrerat till att visa lägre spänning.
                  Mitt projekt: Volvo V60
                  BRL - B2 & Dayton

                  More to come...

                  Comment


                  • #54
                    Re: Street stock 2k Polo

                    Om dom vill kolla min spänning får jag väl lyfta ur baslådan
                    steget sitter ju i baljan under.
                    voltmätaren monterade jag för min skull för att se hur jag har det med ström.


                    Originally posted by ChriZtoffer View Post
                    Om du är på en tävling och nån dommare vill kolla spänningen så duger inte en voltmätare, den kan ju du ha kalibrerat till att visa lägre spänning.
                    Street stock 2K 2014...

                    sigpic

                    Comment


                    • #55
                      Re: Street stock 2k Polo

                      Originally posted by Anders View Post
                      Första baslådan är på g nu, kommer köra med denna låda på Elmia eftersom jag inte har nån db mätare än och ingen mening att labba så mycket då,testar kanske några olika portar. Man får hoppas man inte skämmer ut sig helt
                      Hej Anders,
                      Ser på din profil att du bor i Sundsvall. Om det stämmer kan jag hjälpa dig och provmäta med termlab innan du åker ner till elmia.

                      Mvh
                      Sibbe
                      076-8066388

                      Comment


                      • #56
                        Re: Street stock 2k Polo

                        Vi har mötts förr,hade en Crx då.Du tävlar inget nuförtiden?
                        Street stock 2K 2014...

                        sigpic

                        Comment


                        • #57
                          Re: Street stock 2k Polo

                          Originally posted by Anders View Post
                          Vi har mötts förr,hade en Crx då.Du tävlar inget nuförtiden?
                          Jag mäter mest andras bilar numera men visst är man sugen att dra av en burp på elmia i år. Har ju hur mycket som helst att ta av men inte tiden att labba fram något seriöst.
                          Slå en pling någon dag om du vill testa med termlabet.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Street stock 2k Polo

                            Så du ska ner på Elmia? Vet inte om jag har tid heller egentligen men nån ska ju komma sist oxå


                            Originally posted by Sibbe View Post
                            Jag mäter mest andras bilar numera men visst är man sugen att dra av en burp på elmia i år. Har ju hur mycket som helst att ta av men inte tiden att labba fram något seriöst.
                            Slå en pling någon dag om du vill testa med termlabet.
                            Street stock 2K 2014...

                            sigpic

                            Comment


                            • #59
                              Re: Street stock 2k Polo

                              Bilen är redo för avfärd förutom en snabbstädning och tvätt. Får se när jag rullar neröver,det kan bli natten mot fredag men då lär man va lite seg på fredagstävlingen.
                              Har inte mätt bilen så den kan spela allt mellan 140 och 150db, en kanske optimistisk gissning från mig är ca 146
                              Street stock 2K 2014...

                              sigpic

                              Comment


                              • #60
                                Re: Street stock 2k Polo

                                Flashigt med lila discoportar
                                BMW E38 740
                                BMW M5 -01
                                bilradiohuset.se
                                SM-guld 2012

                                Comment

                                Working...
                                X