Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vw Transporter kombi -08

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vw Transporter kombi -08

    Tjena!
    Tänkte starta en byggtråd om min bil & stereobygget som kommer ske nu i vår.
    Bilen är alltså en Vw Transporter kombi -08 som köptes förra sommaren då min gamla Mb vito inte räckte till längre när både familj och crosshoj skulle få plats i samma fordon

    Bytte ut original stereon och högtalarna fram mot en Kenwood 2-din och ett Mds DCpro 6,5" kit som köptes billigt på rea/utförsäljning hos ljudbutiken i Bollnäs sen efter ett tag köptes 2 Hertz steg och 2st Gladen sqx 10"
    1st 2kanal till framsystemet och deras lilla monoblock till basarna
    har varit rätt nöjd med denna setup och mds kitet låter faktiskt mycket bättre än jag väntat mig men nu finns suget efter att uppgradera hela systemet och prova lite mer avancerat bygge.

    har tex beställ en ny stereo med tidskomp mm något som jag aldrig haft förut även fast jag byggt stereo i alla mina bilar tidigare

    så vad skall då göras?
    jo en Sony CDX-GS500R 1-din är inköpt
    har även beställt 2st nya steg från Seastream
    Autostudio 100.4 och 1500.1
    vad det blir för framsystem/bas är inte bestämt än men lutar åt Autostudio även där då jag alltid gillat deras grejer.

    så det var ju en början i alla fall
    bilder mm kommer så fort bygget påbörjas

  • #2
    Re: Vw Transporter kombi -08

    Hittade några bilder i mobilen på lite av det jag gjort fram tills nu, en del av detta skall förbättras ev göras om helt











    sista bilden visar mellanväggen jag byggt då den här bilen bara hade enkelt lastgaller innan

    Comment


    • #3
      Re: Vw Transporter kombi -08

      Nu är det mesta beställt så nu är det bara & vänta på att paketen skall komma hem.

      Setup:en kommer nu se ut som följande

      Sony cdx GS500R huvudenhet
      Autostudio 100.4 slutsteg till framsystem
      Autostudio 1500.1 slutsteg till bas/basar

      Framsystemet kommer bestå av
      Amega DRVQ 6,5" och Faital pro 4FE32 4"
      4" kommer monteras i A-stolparna, och det ska bli riktigt intressant och höra hur dom låter, Amegorna kommer få bo i dörrarna på orginalplats

      mina Gladen sqx 10" får vara kvar men skall prova runt lite med olika lådor
      1bas i portad och 2st i lite större sluten skall testas och jämföras mot den lådan jag har idag.

      Stort tack till Pierre på Seastreams garage för grym service och råd & tips om framsystemet, bara att han svarar på mail utanför normal arbetstid tycker jag är guld värt!

      nu hoppas jag bara på bra väder framöver så man kan komma igång och bygga när grejerna kommit hem, får ju inte in bilen i mitt lilla garage!

      Comment


      • #4
        Re: Vw Transporter kombi -08

        Äntligen är det bättre väder så man kan få fixa med bilen, började redan förra helgen med att riva inredning, hade ur golvmattan och tvättade den med högtryck bla

        så denna helg är det tänkt att jag skall börja med själva ljudbygget men jag vet inte riktigt hur/var jag skall montera slutstegen för det finns ingen vettig plats det går att dra kablar till, skall kolla närmare imorgon om dom nya stegen kanske får plats under passagerarsätet där jag har haft dom små hertz stegen tidigare annars vette fan

        bilder kommer imorgon

        Comment

        Working...
        X