Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 207-06

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Peugeot 207-06

    Låter lovande! Vart köpte du butyltätningen?

    Comment


    • Re: Peugeot 207-06

      Originally posted by Namenlos View Post
      Låter lovande! Vart köpte du butyltätningen?
      Tack =)
      biltema var annars? :P

      Comment


      • Re: Peugeot 207-06

        Nu vet jag förvisso inte vad du har för referensramar, men 100wrms är verkligen inte för lite för Amegas middar, visst skadar inte lite mer effekt men jag tyckte det sparkade på RIKTIGT bra med den effekten. Kanske montaget du behöver jobba mer på..?

        MvH Thomas
        Drömmer...

        Comment


        • Re: Peugeot 207-06

          Originally posted by Thomas_7i View Post
          Nu vet jag förvisso inte vad du har för referensramar, men 100wrms är verkligen inte för lite för Amegas middar, visst skadar inte lite mer effekt men jag tyckte det sparkade på RIKTIGT bra med den effekten. Kanske montaget du behöver jobba mer på..?

          MvH Thomas
          Ändrat montaget om du läst

          Comment


          • Re: Peugeot 207-06

            fick hem lådan igår... snubben hade byggt fel på porten så en ny och större port ska byggas ... blev sur att han ej byggde efter måttena jag gav han.. sedan var hans kompis med där som byggt ljud som sa att en typ 4'' port duger till 2 st 12or.. han har varit sponsrad av blekinge.. han hade en 4'' port till en hcca10a o det kanske e lite klent redan på den basen? blev irriterad men sket i att diskutera med han.. var det ej värt nu när det går att modifiera lådans port.. som den står nu e den på 143 liter och avstämd till 31.5 hz.. lite lågt så ska öka portarean sedan blir lådan 132 liter stor samt avstämning 38.5 hz om ja räknat rätt.. gör om gör rätt =) bara väntar på polskorna till batteriet. (klagomål behövs ej för ja vet att det ska kläs o att det e för klen port ) mvh en liten sur gusumsbo :P


            Comment


            • Re: Peugeot 207-06

              Men herregud, du har väl inte betalat för den där lådan? Hålen ser jue ut som dom är gjorda med sked.

              Comment


              • Re: Peugeot 207-06

                Originally posted by Boyakacsha View Post
                Men herregud, du har väl inte betalat för den där lådan? Hålen ser jue ut som dom är gjorda med sked.
                I know.. Kommer ej synas iaf... Gav bara för materialet

                Comment


                • Re: Peugeot 207-06

                  Porten ska rundas av den ja nu har byggt

                  Comment


                  • Re: Peugeot 207-06

                    nu är nya porten rundats av... fick använda cirkelsåg så det e ej helt rakt men får funka
                    [/QUOTE]

                    Comment


                    • Re: Peugeot 207-06

                      Fick problem med strömmen så måste plocka ut baslådan o kolla. Sen blir det ändring på setup ev. Allt beror om de prylarna kommer hem. Blir ej någon tävlingsbil o kommer tyvärr ej åka runt på tävlingar pga jag eventuellt blir arbetslös efter denna månad.. Tack vare ekonomiska situationen mitt jobb har så e ja en av de som riskerar att varslas :/

                      Comment


                      • Re: Peugeot 207-06

                        ändringen blir frontsub!
                        HU Alpine CDE178bt
                        A-stolpen: peerless 3or (Ground zero uranium 4.150sq)
                        Dörrarna: Amega 6.5'' ( ground zero uranium 2225sq 2x225 w rms)
                        Handsfacket: Gladen sqx8 (ground zero uranium 4.150sq. 380 w rms i 4 ohm)
                        bak: ev RE AUDIO SE15d4.
                        dsp o steg till 15'' kommer inhandlas när ja hittar ett nytt jobb så 15'' får ligga på lager

                        bild kommer när lådan e klar =) mvh

                        Comment


                        • Re: Peugeot 207-06

                          handsfacket ska plastas i helgen. samt att man vill uppgradera A-stolparna.. så fick råd med Dayton mini banddiskanter och dayton filter som får komplettera peerless 3''
                          så hoppas man får jobb snart så man kan köpa 12'' bas, steg till och en dsp plus måste limma bakrutan för det läcker vatten igenom.. designen på frontsublådan blir orange och svart =)

                          Comment


                          • Re: Peugeot 207-06

                            Vore kul med lite bilder på bygget!

                            Comment


                            • Re: Peugeot 207-06

                              Originally posted by Namenlos View Post
                              Vore kul med lite bilder på bygget!
                              Japp kommer ta bild på frontsublådan och A stolparna när de sitter i
                              Skuffen visar ja ej för det ska fixas när ja får råd

                              Comment


                              • Re: Peugeot 207-06

                                Baksidan av handsfacket är plastat med 4 lager.


                                sedan ska en kompis ha ett 4'' kitt på brädan på sin S70


                                Comment

                                Working...
                                X