Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 207-06

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Peugeot 207-06

    bild där midden sitter =)

    sen så visade det sig att gz nuclear basen var bränd -,- så sålde plutonium steg för att ha råd med nytt steg o bas för ekonomin till att köpa ny bas fanns ej på kartan.. så bas blir en ESX QE1222 o steg ja har för tillfället är ett audison lrx 1.1k men ska ev uppgradera det till ett större steg..

    sedan uppmärksammade ja ett konstigt fel på stereon när vi kopplade in slutsteget.... alla inställningar förutom till basen o fader o balance försvann men räckte att trycka på reset så funkade det igen =)

    var på elmia på lördagen.. skulle strunta i elmia men då bad min tjejkusin om att hon och 3 tjejvänner ville ha skjuts så var snäll o skjutsa dem.. men elmia va bara skit.. många gamla bilar som varit med förr... dock blev ja sjukt impad av Hulda

    Comment


    • #77
      Re: Peugeot 207-06

      hmm fick paket






      provmontering i lådan: bara kapa längden på lådan så den kommer in i bilen


      sedan letar ja bassteg för sålde förra... men lutar faktiskt åt ett Gz nuclear 2800xii o köra 4 ohm

      Comment


      • #78
        Re: Peugeot 207-06

        Och tack vare nuclear steget e för stort så beställde ja ett nytt Massive audio N3. ..

        Comment


        • #79
          Re: Peugeot 207-06

          För stort.? fysiska måtten eller effekten.? själv har jag haft ca: 2,5kw på en 8" som hade 300-400wrms...det spelade gött..
          Jaha.??

          Comment


          • #80
            Re: Peugeot 207-06

            Originally posted by Drajje View Post
            För stort.? fysiska måtten eller effekten.? själv har jag haft ca: 2,5kw på en 8" som hade 300-400wrms...det spelade gött..
            Fysiska mått

            Comment


            • #81
              Re: Peugeot 207-06

              jaha vad har hänt här då? ingenting typ bara att ja måste skicka gz steget till en kille som har mitt gamla celestra steg som var paj o ja tyckte det var mer värt att skicka mitt steg till han så ja kan uppgradera framsystemet lite... för när midden spelar som bäst spelar diskanten som sämst.. så ja ska skaffa ett 4 kanals o något 3-3.5'' kitt eller 2''-3.5'' bredbandare och testa att tävla i sq rookie 15k eller bara sq rookie..

              men det som jag har gjort e att klä baslådan ( inte det bästa ja vet)


              provmontering i bilen: ska bygga cover till sidan! var tvungen att kapa lådan för den gick ej in i bilen ens...


              och nu e tanken att skaffa ett beggat massive steg 4 kanals så båda stegen får plats på golvet så stegena ej syns genom rutan. hoppas ni haft en bra helg!

              Comment


              • #82
                Re: Peugeot 207-06

                NÄÄÄ du skulle blandat nån bets istället för att klä den .. skulle blivit skit fränt med betsad låda

                Comment


                • #83
                  Re: Peugeot 207-06

                  Originally posted by racer-putte View Post
                  NÄÄÄ du skulle blandat nån bets istället för att klä den .. skulle blivit skit fränt med betsad låda
                  Jo förmodligen :P men skulle ej passa inredningen och det var ej min ide att bygga med det materialet

                  Comment


                  • #84
                    Re: Peugeot 207-06

                    Kör med samma spelare som du gör å det enda jag kan säga att jag saknar på rak arm e att tidskompet e lite begränsat samt att filtrena saknar lite (bandpassfilter hade inte gjort ont) men den låter förbannat bra!!! Men e resten av setupen klar när det kommer till steg osv?

                    Comment


                    • #85
                      Re: Peugeot 207-06

                      Originally posted by T-Holst View Post
                      Kör med samma spelare som du gör å det enda jag kan säga att jag saknar på rak arm e att tidskompet e lite begränsat samt att filtrena saknar lite (bandpassfilter hade inte gjort ont) men den låter förbannat bra!!! Men e resten av setupen klar när det kommer till steg osv?
                      Det som ska inhandlas e framsystem steg o bredbandare/ 3.5" kitt . Steg lutar åt ett massive Nx4 eller d800.4.. Hoppas ja får råd med cdt es-02

                      Comment


                      • #86
                        Re: Peugeot 207-06

                        bredbandare får vänta... köpte ett steg för budgeten...... var för bra pris för att tacka nej till!!! steg avslöjar ja ej.. en person frågade om ja var full när ja sa att ja skulle köpa ett sådant steg för det priset

                        Comment


                        • #87
                          Re: Peugeot 207-06

                          som ja nämt i en tråd så e det ett Mosconi AS200.4 silver ja väntar på.. sedan har ja beställt peerless 3or oxå. så får köra med gz middarna sålänge. som sagt fick för bra pris för att säga nej till.. fick steget för 2800 inkl frakt.. som ni förstår så får man ej bättre steg för dessa småpengar.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Peugeot 207-06

                            22 mm mdf e nästan overkill till peerless 3or :P



                            provmontering


                            ena sidan plastad:


                            båda plastade.. (men inte torra än)


                            nicko ska slipa o spackla dem imorgon.. sedan ska de lackas i samma färg som A-stolparna var orginal.
                            Last edited by ville91; June 1, 2014, 20:36.

                            Comment


                            • #89
                              Re: Peugeot 207-06

                              Trevligt att få upp ljudbilden, men baffeln till 3orna.. Hur kommer det påverka flödet runt korgen?

                              Comment


                              • #90
                                Re: Peugeot 207-06

                                Originally posted by Emil.S View Post
                                Trevligt att få upp ljudbilden, men baffeln till 3orna.. Hur kommer det påverka flödet runt korgen?
                                ska slipa på bakisidan så de blir bättre =)

                                Comment

                                Working...
                                X