Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 207-06

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Peugeot 207-06

    haha köpte nyss en bas till. se vilken jag använder =) det var för bra pris :P

    Comment


    • Re: Peugeot 207-06

      fick tag på en re Audio SE-X12D4 för 500 spänn.. kunde ej låta bli att köpa den.

      Comment


      • Re: Peugeot 207-06

        tack Octan för denna!


        fronten på handsfacket. lite jobb kvar =) A-stolparna synns i bakgrunden =)

        Comment


        • Re: Peugeot 207-06

          Ser ut som att det händer kul saker i ditt garage, kommer du till Seastreams på lördag?

          Fluff
          sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
          Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

          God bless the Amp Doctor !

          Comment


          • Re: Peugeot 207-06

            Originally posted by Fluff View Post
            Ser ut som att det händer kul saker i ditt garage, kommer du till Seastreams på lördag?

            Fluff
            kommer ej på lördag :P e då de ska ev monteras :P ev blir det mantorp för mig men med Morres bil :P

            Comment


            • Re: Peugeot 207-06

              en liten update.. nu e 4 dörrar + bagage och taket dämpat
              före


              efter


              samt en gammal bild på framdörrarna ( dock e det plastat o dämpat nu runt orgbaffeln oxå)

              Comment


              • Re: Peugeot 207-06

                Blir att förlänga kablarna fram o sätta i mitt Hollywood spv60 fram samt sätta in 2 st powersafe 63ah bak. De borde duga

                Comment


                • Re: Peugeot 207-06

                  batterierna hemma. väntas på att bli inkopplade. men får vänta lite med ljudet för hade problem att lampor blinkade i takt och fläkten lät i takt. det visade sig att generatorn var överhettad och laddade över 16 volt. skulle fått hem bilen idag men mekanikern hade köpt fel generator. ist för 80 ah så köpte han en 150 ah generator så krävs modifikationer av mekanikern.. blir lite dyrare än vad det har tänkt sig men han skulle vara snäll och ge mig ett bra pris pga han gjorde fel. men kommer ju iaf ha en bra och stark generator sen så det blir ju bra =)

                  Comment


                  • Re: Peugeot 207-06

                    provmontering ( gropparna och det som är ojämt är slipat och på med glasfiberspackel. tog ej kort efter det)


                    klädd


                    monterat




                    sedan har jag sålt min cde178bt och inväntar en kenwood dubbeldin för det kommer vara snyggare och varför jag ej vinkla basen nedåt är att det ej får plats tyvärr!

                    Comment


                    • Re: Peugeot 207-06








                      Comment


                      • Re: Peugeot 207-06

                        kommer med en skriftlig uppdatering! först sålde jag gz steget för att köpa ett digitalt monoblock. blev ett B2 mono mkii sedan hade ja problem att fel spole på min re audio så sålde den. så jag beställde idag en Kove Audio xs15d2. får flytta om lite i skuffen alltså. sedan tröttna jag på ett problem med aux och så beställde jag en JL Audio bt reciver och testade att koppla in i proccessorn. kastade ut stereon och nu kör ja bara bt via bt modulen. Riktigt bra kvalitet för det priset den kosta. får Tacka ppk för han pröva den innan. bästa köp jag har gjort.
                        Last edited by ville91; September 7, 2015, 12:58.

                        Comment


                        • Re: Peugeot 207-06

                          frontsubben vaknade till liv dessutom

                          Comment


                          • Re: Peugeot 207-06

                            hann ej göra så mkt innan regnet kom... men golvet är kapat som det ska.. ska bara kapa hål för fläktar i Golvet sedan klä det. sedan är det bara att bygga 100 liter netto låda till min Kove Audio XS15D2



                            skarven kommer ej synas sen!

                            Comment


                            • Re: Peugeot 207-06

                              allt e inkopplat. ska bara ändra delningar i boxen osv för att få det bästa av systemet! bild på lådan kommer senare. monterade 3 fläktar. än som blåser in och 2 som blkåser ut värmen.. sedan var jag på blib och köpte mig en jl audio 8w3 :P



                              Comment


                              • Re: Peugeot 207-06

                                lite småpill kvar på bilen.. är ej nöjd med denna låda dock. för djup avstämd. spelar inte alls så högt som jag trodde så ja ska korta av porten och köra 40 hz avstämning istället för 35 hz. sedan har jag lite småpill på dspn för middarna bottnar vid hög volym. ska höja delningarna och testa.. det bottnade ej förut när jag ej hade bas...
                                men lite småpill med dsp och avstämningen sedan ska jag dra om kablar till dörrarna och fixa för voltmätaren och strömbrytaren så är jag klar. kommentera gärna=) ps. lådan är millimeter från att ta i bagageluckan ibland ska man ha turen med sig^^

                                Comment

                                Working...
                                X