Announcement

Collapse
No announcement yet.

Räckets urspårade GMC Safari -97

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Räckets urspårade GMC Safari -97

    Originally posted by zrken View Post
    Såg ngt i ögonvrån precis när jag skulle dra, humöret var kört i grus så det vart bäst att inte droppa ett hallå :P
    Hehe, ok.
    Jag hade ju inte hela min anläggning i denna träff heller.
    Så mer än ett hallå hade det ju inte blivit heller.

    Men det lär dyka upp fler tillfällen då vi kan hejja på varann.
    Skulle va kul å få kika på ditt bygge också.
    Tack till: EnviroSafe.se / USAbilforum.se / SummerOnWheels.com / BDS Lindesberg / BRL Örebro / Mika på MTF Rod & Plåt

    Comment


    • #32
      Re: Räckets urspårade GMC Safari -97

      Originally posted by Kulan View Post
      Snyggt bygge!! Det där kan du utveckla till en riktig partyvan
      Tack!

      Ja, det är ju tänkt att den ska användas som ett "multibygge".
      Jag bor ju i den på en del helger när jag filmar dragracing.
      Så bygget måste hela tiden göras så den kan ställas om
      för övernattning också.

      Många idéer finns för bygget för att roa även andra.
      Det svåra är ju att inte spåra ur TOTALT.

      Snart blir det väl dags å skaffa en ÄNNU större bil så man kan utöka. hahaha
      Tack till: EnviroSafe.se / USAbilforum.se / SummerOnWheels.com / BDS Lindesberg / BRL Örebro / Mika på MTF Rod & Plåt

      Comment


      • #33
        Re: Räckets urspårade GMC Safari -97

        Då kör vi fortsättning tills dagen version nu då.

        Efter att ha flyttat upp anläggning med fläkten under
        så fortsatte jag med fronten.

        Och när man då ser tillbaka till hur det såg ut med fronten testmonterad
        så insåg jag rätt snabbt att det skulle se förjäkligt ut med bara fronten på.

        Blir ju som att bara slänga på en stor kloss fram...


        Så jag tog ett par dagar och byggde mig ett par grunder till sidokjolar. :P

        Utgångsläget.


        Byggde ett par mallar för att ha nåt att sträcka fleecetyget emot.


        På med tyg och limma fast med smältlim.
        Smältlimmet är bara tunt påstruket för att det ska lossna lätt sen.
        Svetspinnarna sitter på plats för att sträcka ut tyget där det ville mjukna och tappa form.


        Efter att ha penslat ut ett lager med polyester som sen fått torka till en skorpa,
        så klippte jag bort svetstrådarna.
        Nu börjar det likna nåt.


        Nästa dag så lade jag i lite fogskum på de ställen som fåt fel form.
        Fogskummet hade lagt ut på en platta tidigare och vart så som ett block
        som jag sen kunde kapa loss lagomt stora bitar ifrån.
        Sen lades det på 1 lager med glasfiber för att förstärka allt.


        Sen var det dags för andra sidan.
        Nu gjorde jag mera jobb på "mallarna", men det vart inte bättre för det. hahaha.


        På med polyester och låt härda.
        Nu syns det att "ramverket" inte fungerade så bra ändå.
        Men detta går ju att fixa med bitar av fogskummet.


        Efter lite klipp å klistra med fogskum och slipning
        så var det bara att lägga på glasfiber igen för att förstärka det hela.

        Sen var man ju tvungen å ta lite fler bilder.



        På höger sida så har det fått lite grundfärg också.


        Och dagen efter det så slipades allt och fick lite sidenmatt-svart färg på sig.

        Sen var det dags å jobba lite.
        Men först via sponsorn Enviro-Safe som hjälpte mig att fixa AC:n
        Hade innan fått tag på en begagnad ac-kompresor från MTF Rod&Plåt för 400:-.
        Men denna och Enviro-Safe's hjälp så hade jag nu fungerande AC.

        Här uppkopplad till "hjärt & lungmaskinen". hahaha


        Sen vidare till Tierp Arena för att filma Dragracing.
        Då passade jag också på att ta ett par bilder.

        I väntan på min "parkeringsplats"


        Och på min "Övernattningsplats/laddstation/sambandsstation"
        Tack till: EnviroSafe.se / USAbilforum.se / SummerOnWheels.com / BDS Lindesberg / BRL Örebro / Mika på MTF Rod & Plåt

        Comment


        • #34
          Re: Räckets urspårade GMC Safari -97

          Men fronten då?

          Jo, den jobbades det vidare på när jag kom hem efter Tierp igen.

          Nu var det slutspurten inför kommande bilträff.
          Jag hade ju lovat att den skulle sitta på tills denna träff.

          Lek & bus-hörnan.


          Färdigspacklad och väntar på slipgrund/sprutspackel.




          Grundad.


          Sen var det dags för utställning hos Custom & Paint i Karlskoga.
          Där ställde jag ut i deras nya klass "På gång".
          Och det var väl ganska självklart.

          Reaktionen över fronten var iaf som önskad.


          Jag sticker iaf ut ur mängden. Hahaha.


          Senare ett tag efter det så var jag på BRL Street Meet i Örebro.
          Men då lackade jag iaf om fronten med samma sidenmatta färg som kjolarna.

          Detta gav änne mera respons över fronten.


          Testspelade även bygget där för första gången i tävlingen.
          137,7dB vart högsta mätningen och mer vart det inte.
          För ena säkringen ville inte va me,
          så jag tappade halva effekten.

          Men inte illa ändå för att inte ens vara byggt för att spela högt.
          Allt är ju endast byggt för att jag ska ha nåt att lyssna på när jag är ute och åker, samt ha nåt att visa upp på utställningarna.
          Tack till: EnviroSafe.se / USAbilforum.se / SummerOnWheels.com / BDS Lindesberg / BRL Örebro / Mika på MTF Rod & Plåt

          Comment


          • #35
            Re: Räckets urspårade GMC Safari -97

            Sen var det dags för nästa event att filma i Tierp.
            Och denna gång ville jag ha med min 4hjuling.
            Så hela bygget revs ut på mindre än 1 timme för att göra plats. :P
            Sen in med hjulingen.


            Men tro inte att jag kör bil utan baslåda.
            En JBl låda jag hade ståendes trillade in med mitt ena slutsteg till det.

            Men mitt i allt detta så började suget komma efter mera djupbas...

            Så det vart efter mycket velande en tur till BRL i Örebro.
            Där vart det ännu mera velande över vilka basar det skulle bli.

            Men till slut så vart det 2 kartonger med basar.



            Och eftersom BRL gav mig lite extra rabatt så vart det även en dekal monterad som tack.



            Och så ser det ut i dag.
            Men senare nu idag så ska anläggningen monteras in igen.

            Men denna gång funderar jag på att vända på basarna med magneten utåt.
            Det var ju så lådorna var tänkta ifrån början.
            Då får jag ju tillbaka ca. 6 liter volym ur lådorna.
            Detta borde väl ge lite mer effekt för nästa dB mätning.
            Hoppas jag......
            Tack till: EnviroSafe.se / USAbilforum.se / SummerOnWheels.com / BDS Lindesberg / BRL Örebro / Mika på MTF Rod & Plåt

            Comment


            • #36
              Re: Räckets urspårade GMC Safari -97

              Så där ja.
              Nu är ordningen nästan återställd i bilen.
              In me kuddar å filtar igen bara.



              I bak är det bara lite mera städning kvar.
              basarna har nu hamnat åt "fel" håll.



              Nu är man nästan klar för en svängom på Power Meet i Västerås.
              Tack till: EnviroSafe.se / USAbilforum.se / SummerOnWheels.com / BDS Lindesberg / BRL Örebro / Mika på MTF Rod & Plåt

              Comment

              Working...
              X