Announcement

Collapse
No announcement yet.

Scania SQ projekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Scania SQ projekt

    Originally posted by ChriZtoffer View Post
    Det tvivlar jag inte en sekund på! Men 3,5" + 6,5" eller 2" + 6,5" skulle då inte räcka långt för mig. Nog för att t.ex. DLS RW6 kan poppa på rätt bra i portad låda men inte på den nivå med den djupbas som jag vill ha. Gissa varför jag kör en 12a i portad låda.
    Men vi pratar REN SQ

    Originally posted by Hewi View Post
    Jo men skippar man 2" arna och istället kör 8+4.5"(och ev en sub) så tror jag inte man får ngt direkt gap.......
    2orna går till 40-45KHz mot 4.5ornas 20-25KHz...
    Borgar för ett "luftigare" ljud...
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

    Comment


    • Re: Scania SQ projekt

      Originally posted by ChriZtoffer View Post
      Det tvivlar jag inte en sekund på! Men 3,5" + 6,5" eller 2" + 6,5" skulle då inte räcka långt för mig. Nog för att t.ex. DLS RW6 kan poppa på rätt bra i portad låda men inte på den nivå med den djupbas som jag vill ha. Gissa varför jag kör en 12a i portad låda.
      Lite DB knarkare då förstår ja :P nä kan hålla me ibland vill man ha ytterligare lite mer bas.

      Originally posted by Hewi View Post
      Jo men skippar man 2" arna och istället kör 8+4.5"(och ev en sub) så tror jag inte man får ngt direkt gap.......

      Ja jag har ju faktisk inte lyssnat i din "bil" även fast vi träffats på två tävlingar så det gör jag gärna!
      Okey för stod nästan att det var att kunna spela högt som var lite av anledningen, för tävlingsmässigt sett tror jag faktisk att det skulle bli enklare/bättre med bara 4.5" på topp då det var ytterst lite jag saknade på topp i den bilen jag lyssnade i som körde 4.5 orna hela vägen. Testa!
      Det är som lonefox säger att det är ju ca 20-25kh mer ja får ut ur 2orna så får ju en helt annan upplevelse "tror jag" med att köra me dom i toppen.

      Ne ja vet, som för mig me christoffer ja har inte fått tummen ur å lyssnat i hans heller de e bara å sparka på mig nästa tävling så ordnar vi de vettu


      Originally posted by Lonefox View Post
      Men vi pratar REN SQ

      2orna går till 40-45KHz mot 4.5ornas 20-25KHz...
      Borgar för ett "luftigare" ljud...
      Och till det vill ja tillägga att bara 4or hänger me långt, igentligen för sq delen om nu 8"an lirar lika sjysst som sina små syskon så hade 1 sån gjort all sub som behövs och en hel del till :P

      Är sjukt imponerad av 4orna och kommer nog bli lika impad av 2" sen när dom kommer
      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

      SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

      Comment


      • Re: Scania SQ projekt

        jaha i helgen är det dop för min son Benjamin och på söndag liseberg så blir nog inte så mycke gjort under helgen, men är ledig nästa vecka så ja ska upp me bilen på lack i lilla edet och ta isär allt som skall lackas och sen hem å fortsätta me mina stolpar.
        Last edited by bonnenalex; July 8, 2011, 23:36. Reason: Felskrivning
        ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

        SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

        ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

        Comment


        • Re: Scania SQ projekt

          Hitta en bild på de ja hade tänkt göra först me 2" delas så lågt som 80hz :P fan att plånboken inte är större då hade ja testat detta

          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

          SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

          Comment


          • Re: Scania SQ projekt

            Ser så fränt ut och kan bara tänka mig hur bra det hade sett ut i din lastbil. DO IT! Eller så tar du det sen, alltid kul att ha nåt att se fram mot.
            Mitt projekt: Volvo V60
            BRL - B2 & Dayton

            More to come...

            Comment


            • Re: Scania SQ projekt

              Det där är dock de gamla 2orna.....dessutom med magnetisk avskärmning (som inte påverkar ljudet.....jag vet......).

              Jag funderar på vad fasen de eg. har gjort mer än lagt till spider då total mms är mindre på de nya än de gamla utan spider.....hmmmm.......
              Skogis har varit lite förtegen med infon han har kring just de bitarna....
              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

              Comment


              • Re: Scania SQ projekt

                Originally posted by Lonefox View Post
                Det där är dock de gamla 2orna.....dessutom med magnetisk avskärmning (som inte påverkar ljudet.....jag vet......).

                Jag funderar på vad fasen de eg. har gjort mer än lagt till spider då total mms är mindre på de nya än de gamla utan spider.....hmmmm.......
                Skogis har varit lite förtegen med infon han har kring just de bitarna....
                Ja men det finns ingen bild på dom nya i sånt utförande ja där har man inte fdått mer än "lita på mig" :P det är farligt att ens prata med honom då man aldrig går därifrån utan att ha handlat nått

                Originally posted by ChriZtoffer View Post
                Ser så fränt ut och kan bara tänka mig hur bra det hade sett ut i din lastbil. DO IT! Eller så tar du det sen, alltid kul att ha nåt att se fram mot.
                Det är sjukt coolt och håller med dig att det hade set mäktigt ut i bilen det blir ett senare projekt då ja spenderat nog nu innan semestern men vem vet inför nästa sesong
                ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

                ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                Comment


                • Re: Scania SQ projekt

                  Så då dax för en liten uppdate! bilder får ni inga än men kan säga att storebror har kommit hem för test, nu väntar ja bara på minstingen har även fått hem min King cobra kabel (4,5m) blir lite halv långa signalkablar men bra kommer det bli
                  ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                  SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

                  ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                  Comment


                  • Re: Scania SQ projekt

                    blir nog grymt när du får se klart
                    saab 9000 pioneer-

                    www.garaget.org/micke999

                    Comment


                    • Re: Scania SQ projekt

                      Ja det hoppas ja äsh kan inte hålla mig här är bilder på 8an men resten håller ja i lite





                      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                      SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

                      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                      Comment


                      • Re: Scania SQ projekt

                        Jag är förälskad!! ska bli fruktansvärt spännande å höra på dessa med 2orna i toppen.

                        liten bild på den enormt fula test/inspelnings lådan till 1st 8"
                        31,5l - steget så dryga 30liter sluten låda

                        ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                        SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

                        ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                        Comment


                        • Re: Scania SQ projekt

                          Måste vara den snyggaste låda du byggt!
                          Hopp, ska man göra nu då?

                          Comment


                          • Re: Scania SQ projekt

                            haha tror nästan du har rätt
                            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                            SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

                            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                            Comment


                            • Re: Scania SQ projekt

                              Du förresten, det där MDS steget... Är det något att ha?
                              Lite sugen på att bygga en liten hemmasub och koppla till TVn

                              När planerar du på att ha klart bygget?
                              Så mycket konstigt snack här just nu med kabelstrumpor och annat som jag är allergisk emot så har inte tittat in på ett tag
                              Hopp, ska man göra nu då?

                              Comment


                              • Re: Scania SQ projekt

                                Originally posted by Softis View Post
                                Du förresten, det där MDS steget... Är det något att ha?
                                Lite sugen på att bygga en liten hemmasub och koppla till TVn

                                När planerar du på att ha klart bygget?
                                Så mycket konstigt snack här just nu med kabelstrumpor och annat som jag är allergisk emot så har inte tittat in på ett tag
                                jo de är det allt är ju ett billigt alternativ till att få hyffsat med effekt ska ju enligt dom lämna drygt 250 i 4ohm. ja igentligtn vart det ju till elmia i år som ja hade hoppats på men nu har det blivit så mycket ändringar men är ju inte så långt bort nu iaf. hehe blir blir smittad när man får se skillnaden mellan kabel å kabel
                                Last edited by bonnenalex; July 23, 2011, 10:20. Reason: SKREV FEL EFFEKT
                                ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                                SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

                                ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                                Comment

                                Working...
                                X