Announcement

Collapse
No announcement yet.

Scania SQ projekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Scania SQ projekt

Okej! då har ja fått lite fart igen och varit i garaget några timmar idag fick slipat ner det sista på stolparna
    och primat dom så imorgon blir det lite slip till och sen väta på dom andra delarna som skall lackas ska jaga
    lite här i veckan så ja kanske kan få lackat i helgen.

Jaja Här kommer lite bilder iaf

Förarsidans Stolpe:

Och båda stolparna:
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

Comment

de här har ju inte med bilen att göra men blev chockad att mitt ena horn blev helt tyst till hemma bion så plockade isär det och såg att +- på membranet var av :S så har beställt 2 nya nu från staterna men tänkte dela med mig lite bilder på dessa iaf.. Pa Drivrar med hifi kvalité alu membran istället Titan som dom flesta andra tillverkare bygger sina i.

2 nya omkonings membran var inte så dyra som ja hade trott då dessa drivrar är vintage prylar numera då dom är från 60talet. nya membran kosta 35$/st å tänkte när ja ändå beställer så beställde ja 2 så byter ja även i den som är intakt å använder dens membran som reserv utifall att det skulle hända nått igen

Comment

Ja tycker ja säger detta allt för ofta men fick inte gjort så extremt mycke nu här i helgen. stolpar och ena dörren e preppad för lack iaf och fick pratat med surte formverkstad om mina plåtar och han lovade mig att ja skulle få dom i slutet på nästa arbets vecka vilket innebär fredag kväll.
        sen skall ja kolla med strömbergs om mina nya galler kan vara klara tills dess me men tror inte det. skall iaf lacka nästa helg det är bestämt oavsett om ja fått mina andra grejjer eller inte.. så kanske man kan få in stolparna iaf.

Comment

Det har vart lite dåligt med kommentarer här nu, så jag får väl skriva något! Blir det något lackande till helgen? Jag funderar på om du är intresserad av kablarna till min fd alpine? Har köpt eller beställt en ny nu..

Comment

japp på söndag hade ja tänkt lacka och imorgon skall dom nya batterierna in och flytta strömkablarna och omvandlarna.. sen får ja mina plåtar till stegen imorgon

Comment

Jaha då har det hänt lite idag me då. fick in batterierna och omvandlarna dragit om 24v kabeln från under sägen till ovanför rutan. och fick även monterat och kopplat in min com-radio.
              imorgon skall det lackas och städas i bilen..

Comment

Ja då var stolparna lackade samt ringarna till mina extraljus..

Blir lite stökigt i bilen när de grejas

Fick även köpt mig 2 extra extraljus så nu blir det 6st..

Lack på stolpar och extraljus ringarna.

Comment

Blir fort oreda i bilen när man grejar men det får man fixa när man är klar, oftast inte lönt att hålla på plocka undan hela tiden.
                  Tycker halva tiden går åt att plocka fram och bort annars

Stolparna ser ju ut att bli riktigt bra!

Men nog är bordet i minsta laget?
                  Lessnade på dom som finns att köpa så byggde ett eget som är "lite större":
                  http://www.garaget.org/mypage/galler...&image=1045464
                  Saab 9-3 SQ style

Comment

Originally posted by BaDiS View Post
                    Blir fort oreda i bilen när man grejar men det får man fixa när man är klar, oftast inte lönt att hålla på plocka undan hela tiden.
                    Tycker halva tiden går åt att plocka fram och bort annars

Stolparna ser ju ut att bli riktigt bra!

Men nog är bordet i minsta laget?
                    Lessnade på dom som finns att köpa så byggde ett eget som är "lite större":
                    http://www.garaget.org/mypage/galler...&image=1045464

Hehe a de blir ju de håller med de tar tid å hålla efter när man grejar. dom blev riktigt bra nästan synd man bara ska använda dom 5-6 månader ja dom e inte så stora men räcker till för de ja använder det till förutom nu när ja greja då vill säga.. det blev bra så gott om plats att lägga grejer på iaf

Comment

Jo det är guld att ha bord faktiskt
                      Saab 9-3 SQ style

Comment

Skriver en kommentar bara för att komma ihåg att kolla hur det går ! kul med annorlunda projekt !

Comment

Hehe okej japp tycker ja me men hade inte varit fel om de hade varit mer som byggde så här i lastbilar..

Comment

Jag råkade visst ringa dig i fickan Var inte meningen
                            Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Originally posted by bonnenalex View Post
                              Hehe okej japp tycker ja me men hade inte varit fel om de hade varit mer som byggde så här i lastbilar..
                              Volvo bearbetas inför kommande modeller kan jag säga......men det går seeeeeeeeeeeegt.
                              Som att vända en extra lång oljetanker i flytande tjära..........tror det faller pga montagetiden såvida det inte finns som kundanpassningsalternativ....
                              Har iaf ngr lite högre uppsatta med mig på idén.....men vi är få
                              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Softis View Post
                                Jag råkade visst ringa dig i fickan Var inte meningen
                                Okej sånt händer.

Originally posted by Lonefox View Post
                                Volvo bearbetas inför kommande modeller kan jag säga......men det går seeeeeeeeeeeegt.
                                Som att vända en extra lång oljetanker i flytande tjära..........tror det faller pga montagetiden såvida det inte finns som kundanpassningsalternativ....
                                Har iaf ngr lite högre uppsatta med mig på idén.....men vi är få
                                Okej ja utvecklingen av nya modeller går aldrig fort..

Comment

Working...
                                X