Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slette's Nybörjarbygge: Mb w202

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Slette's Nybörjarbygge: Mb w202

    hej! ny här på forumet! tänkte ja skulle köra ett projekt här.

    har väl inte så stor erfarenhet inom byggandet då ja alltid har kastat handsken i många projekt, har vanligtvis bara slängt i steg å baslåda! men de skare bli ändring på!

    grejjer som ja har nu och som ska in;


    (x) hertz dsk 165 x2
    (x) Pioneer deh-80prs
    (x) helix spxl 12" har den liggandes

    har ett 100ah+95ah batteri i just nu, får se om de blir fler.
    steg till basen och kitten funderar ja över på va ja ska använda. men de kommer!


    Bilen ifråga


    uppkapad och testat placering, har även plastat båda sidorna, har ingen bild på de, men ska göra om de för ja är inte riktigt nöjd med de och fastsätningen av de!



    den lilla basen



    gammalt bygge som ja hade i min 850, spelade duktigt!

  • #2
    Re: Slette's Nybörjarbygge: Mb w202

    den basen e grym spelade 141 db med en sådan i min gamla bmw =) steg 1700-2500 w rms skulle sitta fint med den basen.. DD m2 eller M3?

    Comment


    • #3
      Re: Slette's Nybörjarbygge: Mb w202

      Originally posted by ville91 View Post
      den basen e grym spelade 141 db med en sådan i min gamla bmw =) steg 1700-2500 w rms skulle sitta fint med den basen.. DD m2 eller M3?
      okey! va vare för storlek på lådan? ja ska kolla in dom lite!

      Comment


      • #4
        Re: Slette's Nybörjarbygge: Mb w202

        Originally posted by slette View Post
        okey! va vare för storlek på lådan? ja ska kolla in dom lite!
        körde Helix egen låda speciellt till den basen =) men har hört att den var på 75 liter netto tror ja ... Massive Audio N4 e billigare variant men den fungerar oxå till ändamålet

        Comment


        • #5
          Re: Slette's Nybörjarbygge: Mb w202

          Originally posted by ville91 View Post
          körde Helix egen låda speciellt till den basen =) men har hört att den var på 75 liter netto tror ja ... Massive Audio N4 e billigare variant men den fungerar oxå till ändamålet
          okey! får se va ja hittar på! har kollat lite på spl dynamics stegen, men får se va de blir

          Comment


          • #6
            Re: Slette's Nybörjarbygge: Mb w202



            så ser monteringen utan hertzarna ut just nu, ska flytta diskanterna till dörren så ljud bilden blir bättre, och göra om formerna på sidorna, men man lär ju sig inte om man inte gör misstag?

            då ja sålde min gamla baslåda igår så stoppade ja i mitt lilla projekt ja gjorde på en rast på jobbet! 50l tunna med en gammal gas bas och 4" port

            Comment


            • #7
              Re: Slette's Nybörjarbygge: Mb w202

              nu har ja å en polare byggt ihop den första lådan vi någonsin gjort!vart nästan bra ska bygga porten imorn så då ska de bara stoppas ihop och test spelas!

              Comment

              Working...
              X