Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt 850R

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Projekt 850R

Bara jag som ser en NEO bas?

Comment

Åså lite byggbilder var det ^^.

Här har man köpt sig dörrsidor från en skrot. Sedan kapat upp dessa så pass att mdf ringarna fick plats. Kan lova det var precis att det gick dit 3 st 6,5"or i nederkanten.

Dessa dörrarna vill jag inte ha nå häftiga former på, utan lite mer åt stilrena hållet.

Sen blev det att nakna av dörrarna på Robins order, bara för att få plasten att fästa max.
      Plast å glasfiber på detta sedan (Tur man har en Robin som älskar å plasta samt har en bra mob kamera )

Mer kort kommer nog till helgen
      155++db@25hz
      http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

sigpic

Ljudbyggaren.se

Comment

Originally posted by Extra Kim View Post
        Står en 95z10 i ett hörn där

Finns några bilder på hans photobucket :P

Har en känsla av att det kommer orka möta upp rätt bra frami ;D

Comment

Originally posted by Extra Kim View Post
          Heheheh stämmer ^^. Tyvärr inte min men ska därimot få äran att labba med den till en kille. Därav den är hemma hos mig.

Originally posted by Svartstreck View Post
          Står en 95z10 i ett hörn där

Finns några bilder på hans photobucket :P

Har en känsla av att det kommer orka möta upp rätt bra frami ;D
          Så du har snokat runt.
          Men stämmer då bra det är en sån bas.

Ahhh jag tycker ju det vore dåligt om det inte gjorde det. Längtar otroligt mkt å få testa !
          155++db@25hz

sigpic

Ljudbyggaren.se

Comment

Snygga dörrar. Kommer nog rocka hårt med 4 st 6.5" i varje =)

Comment

Originally posted by Techno_Bass View Post
              Så du har snokat runt.
              Gör inte just nå annat än å snoka ja :O xD

Comment

haha ja det är bra att ha en Robin:P alla borde ha en XD
                TEAM BROSSAN

SM 2:a i outlaw på Easca SM

Comment

Å jag som kännde mig häftig när jag sätter dubbla 6,5" i mina dörrar :/
                  Blir nog grymmt detta
                  Saab 9-3 SQ style

Comment

Tjabba!

Tro nu inte att man bara håller på och latar sig då man aldrig skriver här.

Suget att bygga har verkligen kommit tillbaka så nu har det börja hända grejer.

Först å främst har man monterat en säkring framme vid vid batteriet. Är den som aldrig haft nån säkring i mina byggen men nu då man inte ska kräma ur sista db:n så är det lika bra?

Iaf så har dörrarna fått sig en massa plast å glasfiber. Vet inte hur många lager det blivit men stumma är dom då nu!

Baksidorna är dom som fått sig flest lager. Var rädd man skulle lägga för mkt så det inte skulle gå och hänga på dörrarna igen men det gick bra.

Sen har det givetvis lagts plast på framsidorna:

Ber om ursäkt men är så jädra dålig på att ta byggbilder men har även byggt ihop lilla baslådan.
                    Testade först att ha lådan på 48 liter och hamnade på en avstämmning på 42 hz(15cm rör + trattar).
                    Spelade på jädrigt bra men tyckte allt lät så enformigt och detta stämmer ju givetvis men Lars uträkning. Att basen inte skulle spela så brett register.

Så ikväll har man minskat ner lådan till 36 liter och sen chansa jag att öka rörlängden 5cm för att behålla avstämmningen som var...hehe och avstämmningen blev på pricken 42hz..Sen,, som sagt,,,Lars(Optima) ska alltid lyckas ha rätt. Nu spelar basen så himla mkt bättre och finare. Rappt och djupt i massor.

Även hunnit testa lite med Termlabet och spelade faktiskt 141,2DB som max med låt 3 på nya Bassrace skivan.
                    Och detta med ett batteri som verkligen inte pallar ett Stetsom i 2ohm, samt basen spelandes bakåt.

Imorgon blir det plasta en sväng till på dörrarna då jag hellre lägger på plast ett lager för mkt än spackel.
                    Sen kanske man iaf kan börja planera skuff bygget i helgen. Läääängtar
                    155++db@25hz

sigpic

Ljudbyggaren.se

Comment

En sak till. Verkar som att det kan bli Bassrace 139,9 på Elmia med min lilla 10a ^^
                      155++db@25hz

sigpic

Ljudbyggaren.se

Comment

Se där ja, du har kommit igång riktigt ordentligt nu ju....
                        En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

Comment

äntligen ! har nog lite byggbilder som du får ta sen, bla en bild på din polyester du lämnade kvar i lördes som började puffa och ryka 5 minuter efter du hade stuckit:P

jag sa ju att det skulle bli bra med dörrsidorna:P

tycker du kan svänga inom efter jobbet så man får provlyssna
                          TEAM BROSSAN

Comment

Feta dörrsidor =)
                            Niklas Bengtsson

LjudiBil.Com

Comment

Som vanligt då jag snart ska på tävling så river man ut allt!
                              Då jag äntligen fick det tätt bakåt så sänkte jag 2 db motför att ha hccan spelandes bakåt.
                              MKT skumt och tyvärr så öka jag inte heller nånting med mer batteri eller effekt då basen ville ha mer än 1 st 4" port. Skulle jag kört med 2 st 4" rör hade jag behövt typ 1m rör för att ha samma avstämmning, vilket jag inte är sugen på.

Men som alla gissa på klara jag mig inte på 1 st 10" bas, så nu får ni vänta å se vad det blir ^^.
                              Väldigt dålig på att ta kort men kanske kommer innan Elmia.

Måste då berömma supporten på ett visst ställe. Efter man lagt på luren har man nya basar hemkörda till verkstan på 30 min ^^!
                              155++db@25hz

sigpic

Ljudbyggaren.se

Comment

oh oh jag vet

kan jag så hjälper jag till som sist men det verkar nästan som om det blir unge nu idag håller dig uppdaterad
                                TEAM BROSSAN

Comment

Working...
                                X