Announcement

Collapse
No announcement yet.

subaru 1800 brat. lite disco ljud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

    Originally posted by ChriZtoffer View Post
    Faital Pro 6fe2004 ska tydligen vara väldigt prisvärd, finns även i 8Ohms variant.
    Spelar onekligen högt men är inte så kul nedåt i registret, i min bil fick jag dela av dom vid 100-125hz för att kunna spela högt utan att dom bottnade.

    Comment


    • #92
      Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

      Originally posted by Slarvar View Post
      Spelar onekligen högt men är inte så kul nedåt i registret, i min bil fick jag dela av dom vid 100-125hz för att kunna spela högt utan att dom bottnade.
      okej tacksam för svar era svar får se om de blir dessa då eller om man får leta efter något annat dett är fan riktigt svårt.

      Comment


      • #93
        Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

        Originally posted by subaru_killen View Post
        okej tacksam för svar era svar får se om de blir dessa då eller om man får leta efter något annat dett är fan riktigt svårt.
        Du måste ju kunna provlyssna någonting någonstans om du har svårt att bestämma dig Annars får du väl ta till dig av de som du tror har koll här inne och hoppas på att det blir bra Man brukar få vad man betalar för, bra att ha med i tanken!
        Sponsor:
        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
        Tudor Batteries - www.tudor.se
        Sonax Bilvård - www.sonax.se

        Comment


        • #94
          Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

          Originally posted by ppk View Post
          Du måste ju kunna provlyssna någonting någonstans om du har svårt att bestämma dig Annars får du väl ta till dig av de som du tror har koll här inne och hoppas på att det blir bra Man brukar få vad man betalar för, bra att ha med i tanken!
          jo men så länge de inte sitter i en bil och jag kan lyssna blir de ju alldrig de samma. de blir ju inte helt samma sak om man står vid en demo vägg och lyssnar :/ de är ju de att man får vad man betalar för som svider lite. jag kommer ev flytta till ett hus till sommmaren. så jag måste snåla lite.
          sen vet jag att hittar man begagnat eller tex demo ex så känar man ju stört mycke på de. andrahandsvärde på ljud är inte deräkt bra.

          Comment


          • #95
            Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

            för er som saknar bilder. vilket jag tror alla som brukar kika här gör. så ska jag till garaget i morgon. tanken är att rensa ur resterande delar och börja klibba ditt dämp mattorna

            sen ska jag tämma de jävla flaket från motorer och drivaxlar mm hehe.
            så ska jag börja försöka räkna på låda för basarna jag har köppt vete fasen hur stor den jävla pjäsen kommer bli. men tur att jag har flak.

            så om jag hinner ska jag svetsa lite. tanken är ju att jag ientligen ska få ihopp den andra bilen i morogn. men som alltid kommer jag säkert bli arg och behöva göra annat så jag ska se till att ta lite kort på båda bilarna så ni kan få se vad jag sysslar med:P

            Comment


            • #96
              Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

              är riktigt idiot sjuk. så har legat hemma i snart en väcka men har lite bilder på ideer och matrial.
              här har jag en perfekt platts för extra batteriet

              här är tanken att jag ska placera mina basar osäker på placeringen bara uppe eller nere. men de lutar ut att få upp dom lite.

              så de är altså 3st sådana här som ska in bakom storlarna. tror de blir helt okej.

              har även ganska stört sköna dörsidor att bygga på fan va sjönt.

              Comment


              • #97
                Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

                seriöst råd och hjälp har lite kontakter och kan införskaffa ett av dessa stegen till ett bra pris.

                Men nu till min fråga är något av detta lämpat till att driva dom 3 basarna jag har handlat? eller blir de bara bajs?

                förslag 1
                http://www.docent-decibel.se/store/b.../prod_382.html

                förslag 2
                http://www.docent-decibel.se/store/b.../prod_384.html

                ang priset så rörs de inte om vad som står på sidan så bortse ifrån de.
                utan enligt spec på stegen och vad som va till mina basar funkar dessa och vilket funkar bäst.

                Comment


                • #98
                  Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

                  Tycker det digitala,(nr 2) borde bli bäst,mer effekt,även om det ska var till 3 basar som ska dela på mellan 650 till 1000wrms(1,33ohm blir det väl med 3 basar)
                  Min projekttråd om olika bilar.
                  http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=33360
                  Äkta bio ljud
                  http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=34913
                  Min blogg,om bilar,bilstereo & annat kul
                  http://mr-nonplus.blogspot.se/

                  Comment


                  • #99
                    Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

                    Originally posted by nonplus View Post
                    Tycker det digitala,(nr 2) borde bli bäst,mer effekt,även om det ska var till 3 basar som ska dela på mellan 650 till 1000wrms(1,33ohm blir det väl med 3 basar)
                    tack så mycke för ditt svar ;-) uppskattas verkligen

                    Comment


                    • Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

                      Vilket av stegen du än väljer så blir det i underkant av basarnas effekttålighet, men #2 är ju klart bästa alternativet då du bör få ut ca 900Wrms ur det.
                      Mitt projekt: Volvo V60
                      BRL - B2 & Dayton

                      More to come...

                      Comment


                      • Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

                        Originally posted by ChriZtoffer View Post
                        Vilket av stegen du än väljer så blir det i underkant av basarnas effekttålighet, men #2 är ju klart bästa alternativet då du bör få ut ca 900Wrms ur det.
                        okej vad jag fattat det som skulle alt vara lagom för att driva dessa 3 men jag kanske tänker helt fel. vill du om du orkar försöka förklara för mig snälla

                        Comment


                        • Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

                          Varje bas ska enligt spec tåla 400Wrms/800Wmax så ett steg som levererar en RMS effekt därimellan vore lagom, men eftersom du nu har tre basar så blir det 1200Wrms/2400Wmax total effekttålighet, då ska du alltså ha ett steg som levererar den effekten vid 1,33 eller 3Ohm (dom vettigaste impedanserna du kan koppla till) för att driva basarna fullt ut. Magnat Black Core One levererar 1000Wrms i 1Ohm (alltså något mindre i 1,33Ohm), dessutom vid 14,4V vilket du nog inte kommer hålla. Så det blir i underkant, men kommer helt klart driva basarna!
                          Mitt projekt: Volvo V60
                          BRL - B2 & Dayton

                          More to come...

                          Comment


                          • Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

                            Originally posted by ChriZtoffer View Post
                            Varje bas ska enligt spec tåla 400Wrms/800Wmax så ett steg som levererar en RMS effekt därimellan vore lagom, men eftersom du nu har tre basar så blir det 1200Wrms/2400Wmax total effekttålighet, då ska du alltså ha ett steg som levererar den effekten vid 1,33 eller 3Ohm (dom vettigaste impedanserna du kan koppla till) för att driva basarna fullt ut. Magnat Black Core One levererar 1000Wrms i 1Ohm (alltså något mindre i 1,33Ohm), dessutom vid 14,4V vilket du nog inte kommer hålla. Så det blir i underkant, men kommer helt klart driva basarna!
                            menade su detta steget
                            http://www.docent-decibel.se/store/b.../prod_384.html
                            fattar inte jag hittade inget ang wrms i den specen

                            Comment


                            • Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

                              Originally posted by ChriZtoffer View Post
                              Varje bas ska enligt spec tåla 400Wrms/800Wmax så ett steg som levererar en RMS effekt därimellan vore lagom, men eftersom du nu har tre basar så blir det 1200Wrms/2400Wmax total effekttålighet, då ska du alltså ha ett steg som levererar den effekten vid 1,33 eller 3Ohm (dom vettigaste impedanserna du kan koppla till) för att driva basarna fullt ut. Magnat Black Core One levererar 1000Wrms i 1Ohm (alltså något mindre i 1,33Ohm), dessutom vid 14,4V vilket du nog inte kommer hålla. Så det blir i underkant, men kommer helt klart driva basarna!
                              menade su detta steget
                              http://www.docent-decibel.se/store/b.../prod_384.html
                              fattar inte jag hittade inget ang wrms i den specen

                              Comment


                              • Re: subaru 1800 brat. lite disco ljud

                                Yes, klicka på fliken "specifikationer" så ska du se att det kommer upp.
                                Mitt projekt: Volvo V60
                                BRL - B2 & Dayton

                                More to come...

                                Comment

                                Working...
                                X