Announcement

Collapse
No announcement yet.

Golf gti "Tweety"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Golf gti "Tweety"

    Jag fick en 2a på ojämnhandbromsverkan, kanske inte så konstigt då det VÄ bak sitter nytt ok men inte på HÖ sida. Bara till att byta till nytt ok på HÖ sida också så är saken biff.
    Men jag känner mig nöjd ändå, när jag köpte bilen var det 9st 2or på den. ..

    Comment


    • #32
      Re: Golf gti "Tweety"

      Du har ju onekligen fräschat upp den! Bara att damma in lite stereo då

      Comment


      • #33
        Re: Golf gti "Tweety"

        Originally posted by rattlinpolo View Post
        Du har ju onekligen fräschat upp den! Bara att damma in lite stereo då
        Kommer att börja med ljudbyggandet om ett tag, men först blir det någon vecka på västkusten och förhoppningsvis lugn och ro och solsken

        Comment


        • #34
          Re: Golf gti "Tweety"

          Dax för en recension av mina Fountek FR88 ex.
          Jag slängde ihop en provlåda, gjord av en plåtburk på 1L på vilken jag limmade/skruvade fast en 22mm spånskiva för att fästa elementet i, burken dämpades invändigt samt utvändigt.
          Inte den vackraste installationen man presterat, men funktionellt.



          För att få en jämförelse så provade jag i vår v70 där det sitter 2" peerless 830983 i a-stolpen.

          Jag provade olika delningar men tyckte att det lät bäst med 220hz och 12db
          självklart nollade jag all EQ.
          Ljudet upplevde jag som avslappnat och lite mörkt. Mer detaljerat än peerless 2orna.

          Provade lite olika vinklar.
          Vid onaxis tyckte jag att diskanten vart lite vass, bäst upplevde jag det med högtalarna riktade ca 20 grader offaxis samt riktade mot varandra snett över instrumentbrädan(hoppas ni förstår)

          Överlag så lätt det bättre än mina peerless som upplevdes som vassa och hårda i jämförelse.
          Så jag kommer att montera Founteken i golfen.
          forts. följer...
          Attached Files

          Comment

          Working...
          X