Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A3-projekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Audi A3-projekt

    Grattis till svänglappen!!!

    Comment


    • Re: Audi A3-projekt

      tack alla!
      För mycket är lagom

      Comment


      • Re: Audi A3-projekt

        Nu är jag förbannat trött på att åka runt med detta flåsande. Hade inte tänkt koppla in slutsteget till framsystemet förren jag skaffat nya batterier men får nog överväga det om jag kan göra på följande sätt...

        Har 50mm2 ifrån batteriet fram till bagaget där det är kopplat till mitt b2 mono.

        Istället så tar jag ur kablen ur steget, sätter på en kabelsko drar dit skruv och mutter och sätter på en 50mm2 samt en 25mm2 (tror jag det var) för att kunna driva båda stegen.

        Alltså 50mm2 -> 50mm2 + 25mm2

        Fungerar detta samt vilka kablar bör jag säkra av?
        För mycket är lagom

        Comment


        • Re: Audi A3-projekt

          kom igen, ingen som har något att säga om detta?
          För mycket är lagom

          Comment


          • Re: Audi A3-projekt

            Kör på bara, för det är väl tillfälligt?

            Comment


            • Re: Audi A3-projekt

              Bara tillfälligt ja! Ang säkringar så räcker det väl att jag sätter en säkring på den lilla strömkabeln, sen är det bara till att rock på? (har redan en 200a framme vid batteriet på 50mm2kabeln)
              För mycket är lagom

              Comment


              • Re: Audi A3-projekt

                Hur långt ifån "skarven" sätter du stegen?
                Friliggande kort kabel så anser jag inte att du behöver säkra av mer än det du har idag. Går kablarna däremot tvärs genom bilen o igenom plåt o dyligt så ska du givetvis säkra av.
                Använd sunt förnuft!

                Comment


                • Re: Audi A3-projekt

                  Eftersom jag redan har uppklippta kablar här så strax över metern. Båda kablarna kommer ligga i bagaget.

                  Mitt sunda förnuft säger mig att jag bör säkra av den mindre kablen, men och andra sidan så är jag inte någon elektriker heller
                  För mycket är lagom

                  Comment


                  • Re: Audi A3-projekt

                    Som sagt gör som du behagar

                    Jag vet att jag inte hade gjort det (beroende på hur det ser ut för övrigt förståss)

                    Comment


                    • Re: Audi A3-projekt

                      Hehe skit bakom spakarna så det är väl lika bra

                      Nähe nu rycker det i byggtarmen, jag vet ju iaf vad jag ska göra imorgon, tack för hjälpen!
                      För mycket är lagom

                      Comment


                      • Re: Audi A3-projekt

                        Vänta inte tills imorgon, ut o koppla nu annars kommer nån annan o skriver att man absolut inte får göra på detta vis

                        Comment


                        • Re: Audi A3-projekt

                          Det hade jag gjort om jag hade haft något att trycka ihop dom förbannade kabelskorna med.. Jag har förvisso en grilltång här i lägenheten med jag tror inte det fungerar så bra
                          För mycket är lagom

                          Comment


                          • Re: Audi A3-projekt

                            Originally posted by Punti View Post
                            Det hade jag gjort om jag hade haft något att trycka ihop dom förbannade kabelskorna med.. Jag har förvisso en grilltång här i lägenheten med jag tror inte det fungerar så bra
                            Du får väl ta i lite!
                            Saab 9-3 SQ style

                            Comment


                            • Re: Audi A3-projekt

                              Idag fick jag igång det andra slutsteget samt att jag råkade spela igång inbrottslarmet på en annan bil så idag är jag glad

                              Det hann dock bli för mörkt och kallt så jag kan inte koppla in och känna på the power of amega
                              För mycket är lagom

                              Comment


                              • Re: Audi A3-projekt

                                Har missat att uppdatera så här kommer allt på en gång.

                                2 stycken hollywood SPV70 har trillat in i bilen. Köpt och dragit en massa kablar, dämpat, gjort fäste för batteri fram samt svarvat distanser till diskanterna så att dom passar på originalplatsen









                                Så blev det

                                För mycket är lagom

                                Comment

                                Working...
                                X