Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

    Tycker de är bra jävla onödigt o dra upp massa irrelevant snack i en projekttråd om vem som tillverkar vad, är ju uppenbarligen bara för o trolla!

    Men visst, världen är inte SÅ jävla stor att ALLA kan ha helt egna designer på varesig chassi eller kretskort.

    Som tråden biltema/hertz, varför köper inte alla biltema steg då? För de ser ju identiska ut? o då måste de ju vara de? ELLER?

    och det är ju precis likadant det fungerar i bilundistrin, nån tar fram en bra bottenplatta ,dvs motsvarande ett bra chassi till steg.

    Sen tas det fram en motor, den används i 10 olika bilmodeller, men den är tunad på olika sätt med olika komponenter, men skalet är detsamma. Och detsamma gäller kretskorten i slutsteg.

    Så varför köper inte ALLA bara de billigaste de hittar då? Ja menar varför köpa en Merca Skåpbil när det är samma bil som Renault Kangoo?

    Eller Opel Vivaro/Nissan primastar osv o allt vad det heter? De är ju mer än bara skalet som skiljer....

    Comment


    • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

      Japp och med det tycker jag vi släpper snacket om detta i projekttråden. Gör en allmänttråd för vidare diskussioner. Jag är nöjd med mina grejer och det rockar på som fan, det är det viktigaste för mig
      Sponsor:
      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
      Tudor Batteries - www.tudor.se
      Sonax Bilvård - www.sonax.se

      Comment


      • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

        Ville få fram att många steg är väldigt lika varandra och i vissa fall kanske till och med exakt likadana. Dickbender noterande en grejj och jag svarade bara på det, men visst. Jag tar inte och gör det i framtiden då
        Inte för att trolla, förstår inte vartifrån du fick det men men, hur som helst. Nu skippar vi det eftersom diskussionen om det var faktiskt redan död.

        ppk: Klart du ska vara nöjd med dina grejjer! Klankade inte ner på det eller något Det lilla jag har fått hört av Massive Audios grejjer verkar det vara otroligt potenta rackare! Älskar deras söta lilla NX2 steg
        För att inte tala om att din bil spelar ut min bil alla dagar i veckan :P
        Last edited by Tim; April 19, 2013, 14:40.
        Lincoln Mark Viii
        Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
        Sub: 4x DD 1508
        Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

        Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

        Comment


        • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

          Originally posted by Tim View Post
          Ville få fram att många steg är väldigt lika varandra och i vissa fall kanske till och med exakt likadana. Dickbender noterande en grejj och jag svarade bara på det, men visst. Jag tar inte och gör det i framtiden då
          Inte för att trolla, förstår inte vartifrån du fick det men men, hur som helst. Nu skippar vi det eftersom diskussionen om det var faktiskt redan död.

          ppk: Klart du ska vara nöjd med dina grejjer! Klankade inte ner på det eller något Det lilla jag har fått hört av Massive Audios grejjer verkar det vara otroligt potenta rackare! Älskar deras söta lilla NX2 steg
          För att inte tala om att din bil spelar ut min bil alla dagar i veckan :P
          Tim, jag är inte så säker att det var dig herren med C syftade på. (i första hand)
          Sponsor:
          Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
          Tudor Batteries - www.tudor.se
          Sonax Bilvård - www.sonax.se

          Comment


          • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

            Haha nja, jag var ju med i diskussionen nu i slutet, gissar på att det var den han syftade på Aja, screw that!
            Nu äre snart helg, ser fram emot film (likväl många andra) om du får ihop det
            Förresten, nu kanske jag har missat det i tråden om det blivit skrivet eller ej men hur stor låda fick du in i handskfacket egentligen?
            Lincoln Mark Viii
            Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
            Sub: 4x DD 1508
            Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

            Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

            Comment


            • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

              Originally posted by Tim View Post
              Haha nja, jag var ju med i diskussionen nu i slutet, gissar på att det var den han syftade på Aja, screw that!
              Nu äre snart helg, ser fram emot film (likväl många andra) om du får ihop det
              Förresten, nu kanske jag har missat det i tråden om det blivit skrivet eller ej men hur stor låda fick du in i handskfacket egentligen?
              Jag hade tänkt vänta tills dörrarna sitter innan det blir film förhoppningsvis i helgen
              Hm lådan fram är nog mellan 15 och 20 liter. Finns mycket mer utrymme att ta på om jag skulle behöva
              Sponsor:
              Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
              Tudor Batteries - www.tudor.se
              Sonax Bilvård - www.sonax.se

              Comment


              • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                Ser fram emot det, om jag får det att fungera. Måste köra via proxy för att komma åt youtube etc :P

                Rätt stor låda ju! Ingen risk iallafall att basen kvävs av liten låda
                Lincoln Mark Viii
                Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
                Sub: 4x DD 1508
                Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

                Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

                Comment


                • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                  Originally posted by Tim View Post
                  Ser fram emot det, om jag får det att fungera. Måste köra via proxy för att komma åt youtube etc :P

                  Rätt stor låda ju! Ingen risk iallafall att basen kvävs av liten låda
                  Mja den skulle behöva några liter till egentligen. Det märks när man kör hårda basslag på hög volym blir de ej så bra, ska leka med delningarna lite och se om de blir bättre. Men den funkar kanon för sq och hiphop osv som den är nu med en delning på 30hz
                  Sponsor:
                  Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                  Tudor Batteries - www.tudor.se
                  Sonax Bilvård - www.sonax.se

                  Comment


                  • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                    Äre så? :O Skulle kunna tycka att det borde räcka gott och väl i sluten låda :P Men men, hoppas du får till det med EQn sen då Annars har du ju mer utrymme att ta ifrån som du sa
                    Lincoln Mark Viii
                    Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
                    Sub: 4x DD 1508
                    Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

                    Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

                    Comment


                    • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                      Originally posted by Tim View Post
                      Äre så? :O Skulle kunna tycka att det borde räcka gott och väl i sluten låda :P Men men, hoppas du får till det med EQn sen då Annars har du ju mer utrymme att ta ifrån som du sa
                      Ja det räcker och basen är snabb som fan och slår på bra, det spelar så ryggstöden på stolarna ruskar på iallafall Men som du säger, lite eq tror jag löser "problemet" jag har Det spelar betydligt mer än ett par 6.5or i dörrarna iallafall
                      Sponsor:
                      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                      Tudor Batteries - www.tudor.se
                      Sonax Bilvård - www.sonax.se

                      Comment


                      • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                        Du...lär stoppa i din 8a ist för 10an kan ja säga..
                        Audi A4 B5 -98
                        Pioneer P90 + DEQP90
                        Sinfoni amplitude 50.4x
                        Sinfoni shadow 100.2
                        Sinfoni S165W x4
                        Sinfoni S100M
                        Sinfoni S25T

                        Vw up -12
                        På gång..
                        New car, hi end old school..

                        Comment


                        • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                          Ber om ursäkt om ja kom ur spår lite me de va absolut ingen kretik riktat mot massive audio. Kul att du är nöjd med grejerna och snyggt bygge. Värkar va riktigt bra grejer då det är många som börjat använda dom. Alltid kul med nya märken.

                          Comment


                          • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                            Originally posted by dickbender View Post
                            Ber om ursäkt om ja kom ur spår lite me de va absolut ingen kretik riktat mot massive audio. Kul att du är nöjd med grejerna och snyggt bygge. Värkar va riktigt bra grejer då det är många som börjat använda dom. Alltid kul med nya märken.
                            No hard feelings från min sida Kul att du gillar bygget!
                            Sponsor:
                            Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                            Tudor Batteries - www.tudor.se
                            Sonax Bilvård - www.sonax.se

                            Comment


                            • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                              Originally posted by ppk View Post
                              Ja det räcker och basen är snabb som fan och slår på bra, det spelar så ryggstöden på stolarna ruskar på iallafall Men som du säger, lite eq tror jag löser "problemet" jag har Det spelar betydligt mer än ett par 6.5or i dörrarna iallafall
                              Fint det! Ser framemot att höra den sen
                              Lincoln Mark Viii
                              Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
                              Sub: 4x DD 1508
                              Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

                              Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

                              Comment


                              • Re: Saab 9-3 Aero -01 Massive Audio!

                                Nu sitter nästan allt på plats Imorgon ska hela systemet igång om inget går åt hel**** Bilder kommer imorgonkväll skulle jag tro!
                                Dörrarna är ganska stumma, jag har dock noterat att fönsterhissarmaturen är rätt kassa i 9-3orna, omöjligt att få dem tysta om rutan fortfarande ska gå att dra ned. Så det blir spännande att se hur det lirar imorgon
                                Sponsor:
                                Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                                Tudor Batteries - www.tudor.se
                                Sonax Bilvård - www.sonax.se

                                Comment

                                Working...
                                X