Jag har varit dålig med att fota varje moment när jag gjort en ändring/förbättring. Det mesta är ju från ingenting alls till färdigt.. menmen bättre än inget kanske.
Ja ett par timmar har det väll blivit nu. Synd bara att jag inte kan göra något åt portaeran. Nästan så att man ångrar att man inte byggde helt ny låda direkt.
Porten. 45an spacklad och plastad.
Slipat polyestern dock med lite för grovt papper men blev rätt slätt ändå.
Spacklat skarven som blev när jag förlängde.
Slipat botten.
Stagen på båda sidorna är numera borta.
Den nya baffeln har mindre håldiameter så det blev en rätt så rejäl kant. Det löstes med "lite" spackel .
Det va tänkt att jag skulle skruva i basarna igår. Men det hände en liten olycka så fick skjuta fram planeringen.
Ur med reflektorn.
Portskivan likaså, dags för rundning.
Helt okej.
Då jag lappat ihop golvet så blev det en del skarvar som jag fick slipa ner en aning.
En 45 gradig vinkel som placeras på ena långsidan vid port. En 45a på motsatt sida ger negativ effekt.
Lite polyester i botten.
Blått?
Jag tror ju på en tätning av lådan, ur med reflektorn för att få tillbaka lådvolym och runda av porten riktigt ordentligt. Borde ge en liten höjning på impendansen till
När jag har hittat rätt så lägger jag tid på finliret, täta, limma, plasta osv. Smög igång lite idag igen.. blir en del mätande då jag måste ha referens på allt jag gör som du har märkt .
Jag tror ju på en tätning av lådan, ur med reflektorn för att få tillbaka lådvolym och runda av porten riktigt ordentligt. Borde ge en liten höjning på impendansen till
Försökte mig på att bygga en reflektor utan något större resultat. Här är den på plats.
20 graders vinkel.
Har även lekt med volymer och portlängder. Så här ser porten ut just nu.
Så det som är gjort nu sen jag bytte basar är minskad lådvolym 40l, förlängd port 42hz och en 45 gradig rundning långsida port. Allt bara tillfälligt fastskruvat för test. Så det finns förmodligen några tiondelar till att hämta. Portskivan är inte rundad ett smack och den är 44mm. Skulle behöva få upp impedans en aning för att steget är så pass känsligt där jag är nu. Vet att jag har lite på att runda portskivan men finns det något mer man kan göra?.
Den ombyggda bakre väggen åker förmodligen ur på söndag då den inte gjorde någon märkbar ökning.. Den minskar ju lådan rätt så bra. Så genom att kasta ur den så har jag lite där också. Ligger runt 0.68 nu men det är lite skakigt när man börjar närma sig 8500w(går i protect).
Leave a comment: