Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mercedes W202 Orion edition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Mercedes W202 Orion edition

    Originally posted by Svartstreck View Post
    Inte läst så noga, men koppla på orion-diskanterna på orgfiltren å skippa diskanterna i mittkonsollen så borde de ju funka?
    Får nog göra det. sätta något annat roligt i mittkonsollen ist

    Va nere på elmia i fredags och skulle tävla lite, Tyvärr så strulade det lite, så espl:en blev uppskjuten, men jag testade superstreet ist. inte för att man skulle ha någon chans men det va kul ändå

    Lördagen flöt det på mkt bättre, Och jag fick testade på ESPL för första gången. Tack Antonio för att du tog dig tid att hjälpa mej.

    Blev inga super resultat, men jag ställde iaf upp. Öroninflammation och feber hade man dessvärre, men det blev lite bättre när det värkte hål i ena örat på väg hem, gött när det rinner blod o var ur örat

    Skulle varit med och tävlat i går och idag oxå, men jag var tyvärr sängliggandes.

    Nu vet jag iaf att lådan inte fungerar, så det är bara att skrota den och bygga ny.. den här gången blir det nog i 20mm plexiglas (någon som kan hjälpa mig och räkna?)

    Comment


    • #92
      Re: Mercedes W202 Orion edition

      Bygg i spån först å prova tills du är nöjd, plexi är inte billigt :P

      Comment


      • #93
        Re: Mercedes W202 Orion edition

        Originally posted by Svartstreck View Post
        Bygg i spån först å prova tills du är nöjd, plexi är inte billigt :P
        Sant. Har en som ska fixa en låda i plexi åt mej, Värma, böja och limma. Men precis som du säger, man vill inte gärna bygga fel när man bygger i plexi. Blir till att bygga en låda i mdf först, fast jag behöver ett bra ritningsprogram eller någon som kan hjälpa mej att räkna på en låda först. denna gången tänkte jag bygga med slottport.

        Comment


        • #94
          Re: Mercedes W202 Orion edition

          för slotport om du inte ska ha lutande baksida..
          http://www.reaudio.com/speaker_box/LPort_Box_Calc.html

          Comment


          • #95
            Re: Mercedes W202 Orion edition

            Hej hej. kul att du proade på lite, mindre kul med örat, jag såg på dig att du inte modde bra men du bet i hopp o körde in o tävladde o det tycker jag du ska ha en stor aplåd för.

            om du behöver mera hjälp/Tips så får du hojta till så ordnar jag det.
            Team dB Akuten

            2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

            Comment


            • #96
              Re: Mercedes W202 Orion edition

              Skojj att du tyckte om att tävla! Snacka med optima om låda, han är grym på att räkna! Krya på dig =)

              Comment


              • #97
                Re: Mercedes W202 Orion edition

                Så, fick hjälp av optima med uträkning av låda.. Helgen kommer spenderas i garaget (bruden kommer strypa mej. Har lite mer nya planer oxå funderar på att byta steg. Stetsom 11k. Borde väl fungera? Ska bara få sålt en bas o ett steg så man kan köpa nytt steg..

                Comment


                • #98
                  Re: Mercedes W202 Orion edition

                  tja kollade peaken i min w202 idag den låg på 47 hz så har du lite att gå på om du ska bygga ny låda

                  Comment


                  • #99
                    Re: Mercedes W202 Orion edition

                    Originally posted by dickbender View Post
                    tja kollade peaken i min w202 idag den låg på 47 hz så har du lite att gå på om du ska bygga ny låda
                    oj, det låg ganska högt. har du dämpat nått i bilen eller är det original?

                    Någon som kan kenwood 8044? tror jag har pillat på nått, så när jag krämar på ganska bra så slutar framsystemet spela steget är fortfarande på, och basen fortsätter att spela, men framsystemet försvinner, (bara när det spelar djup bas och vid ganska höga volymer

                    Comment


                    • Re: Mercedes W202 Orion edition

                      Framsystemet hänger inte med basen så Bygg om och in med dubbla 6.5or.

                      Sen till mitten där du har diskanterna idag så har du Vifa TG9FD-10-04element samma som Triusar som skulle passa bra
                      sen vilken delning men 140 hz och uppåt till diskanterna tar över på högre toner.
                      Avakta svar från Robsarve och JonasH angående delningfrekvenser mm
                      eller om nån annan vill komma med sitt kunnande

                      Comment


                      • Re: Mercedes W202 Orion edition

                        Originally posted by The one n only View Post
                        Framsystemet hänger inte med basen så Bygg om och in med dubbla 6.5or.

                        Sen till mitten där du har diskanterna idag så har du Vifa TG9FD-10-04element samma som Triusar som skulle passa bra
                        sen vilken delning men 140 hz och uppåt till diskanterna tar över på högre toner.
                        Avakta svar från Robsarve och JonasH angående delningfrekvenser mm
                        eller om nån annan vill komma med sitt kunnande
                        Kanske formulerade mig dåligt, men jag menar alltså att det slår ifrån helt,. Blir knäpptyst i framsystemet. hänger med kanon annars, det är bara när man lirar typ över 140db och basen kommer, då slår det ifrån helt, men direkt efter ett basslag så fungerar det igen.

                        Comment


                        • Re: Mercedes W202 Orion edition

                          strömtillförseln?

                          Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                          VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                          Comment


                          • Re: Mercedes W202 Orion edition

                            den är helt orginal, körde en 15" i sluten låda och spela hetz och vid 47hz så hade jag högst db. koppla ur strömen till cdn så "resetar" du den blir de lika så e det inte instälningarna som e fel. De blev en 8044 för mig med är skit nöjd med den hitils.

                            Comment


                            • Re: Mercedes W202 Orion edition

                              knepigt fel men mät på framsystemssteget då du spelar 140+
                              så det går att se ifall det blir en strömdipp
                              kanske kan åtgärdas med en konding.
                              då du har strömmen

                              lite spåningar från mitt håll

                              Comment


                              • Re: Mercedes W202 Orion edition

                                Problemet med framsystemet löst. hade förmodligen pillat på någon inställning, så det räckte med att rycka strömmen så va det fixat.

                                Har inte varit så mkt uppdaterat på ett tag, men det har hänt en hel del.

                                Förra lådan tog ca 30 timmar att bygga... Låter jävligt mkt, men det är sant.
                                Fick lite nya mått av optima på en ny låda och började bygga. 4 timmar tog det att få ihop den nya lådan... ser ut som fan, men det spelar på bra

                                Kan kanske bero lite på att jag just införskaffat mej ett nytt slutsteg stetsom 11k. Finns bara 2 minus med det steget, det är att fläktarna låter lite väl mkt dom 3 första sekundrarna, och att det drar ganska mkt ström. eftersom jag bara har 50kvd kabel, får jag inte avsäkra det högre än 200amp, och pumpar man på bra med ton i ca 30 sek så brinner säkringen, så det får nog bli till att leta efter 95kvd kabel..

                                Vore kul o se om basen håller för full spetta, vet dock inte hur högt jag vågra vrida upp gainen på steget. kör på ca 50% nu.

                                ska bli intressant o se om man har gjort någon ökning till mariestad. Vet dock ej om jag bara ska vara där en eller 2 dagar. har bara ca 5 mil dit, men det blir lite dyrt med 600kr för 2 dagar, iaf den här månaden

                                Comment

                                Working...
                                X