Announcement

Collapse
No announcement yet.

MercLoud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: MercLoud

    Originally posted by Dreddan View Post
    Fick min solfilm idag från:

    Soyafilm

    Säger bara tack, sweet passform på de 4st rutorna som jag hittils tonat på MercLoud

    Ska försöka tona de sista 3 rutorna imorgon så ska jag fota resultatet när det är klart.
    Filmar du den själv?!? All heder till dig... själv e man för bekväm och lämnade bort min ett par timmar hehe.....

    Comment


    • Re: MercLoud

      Originally posted by Dreddan View Post
      Fick min solfilm idag från:

      Soyafilm

      Säger bara tack, sweet passform på de 4st rutorna som jag hittils tonat på MercLoud

      Ska försöka tona de sista 3 rutorna imorgon så ska jag fota resultatet när det är klart.
      Hur mycket höjer det?
      SM-guld 2007 och 2008.
      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

      Comment


      • Re: MercLoud

        Originally posted by jonash View Post
        Hur mycket höjer det?
        Noll

        Lite bilder på resultatet, kommer in solljus i bilen då jag har de stora rutorna kvar att göra så det lyser igenom lite kanterna där de svarta "prickarna" är org.
        Attached Files

        Comment


        • Re: MercLoud

          Originally posted by Dreddan View Post
          Noll

          Lite bilder på resultatet, kommer in solljus i bilen då jag har de stora rutorna kvar att göra så det lyser igenom lite kanterna där de svarta "prickarna" är org.
          Sprayfärg löser ditt problem :-)
          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

          www.garaget.org/Frippe_L

          Svensk Mästare 2012 i Street Stock
          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

          Comment


          • Re: MercLoud

            Originally posted by Frippe_L View Post
            Sprayfärg löser ditt problem :-)
            Kommer inte till då den kanten sitter bakom en panel samt att filmen sitter för

            Ska se framöver om det går att åtgärda på något sätt...

            Comment


            • Re: MercLoud

              Originally posted by Dreddan View Post
              Noll

              Lite bilder på resultatet, kommer in solljus i bilen då jag har de stora rutorna kvar att göra så det lyser igenom lite kanterna där de svarta "prickarna" är org.
              Dom svarta prickarna kallas raster. Jag har funderat på den här filmen till min bil. Är filmen skuren så att den går innanför rastret? Eller går den över rastret? Problemet med just sån här film som går att ta bort är att man inte kan värma filmen med varmluftpistol för att på så sätt få bort dom vita prickarna vid rastret. Därför har jag tvekat.

              Comment


              • Re: MercLoud

                Originally posted by DSProtection View Post
                Dom svarta prickarna kallas raster. Jag har funderat på den här filmen till min bil. Är filmen skuren så att den går innanför rastret? Eller går den över rastret? Problemet med just sån här film som går att ta bort är att man inte kan värma filmen med varmluftpistol för att på så sätt få bort dom vita prickarna vid rastret. Därför har jag tvekat.
                Ser ut som det är sådan som går över rastret.

                Har hört om folk som mattat ner prickarna med fin smärgelduk, och om folk som gnossat ner dom med rakblad som fått det bra..
                Men tror dock det är metoder som funkar bäst på "klisterfilmer" och inte sånhär film, men det kanske ngn annan kan svara på?

                Comment


                • Re: MercLoud

                  Fick ett litet ryck till i försök att få det att bli lite bättre över "rastret", se resultat nedan
                  Attached Files

                  Comment


                  • Re: MercLoud

                    Originally posted by DSProtection View Post
                    Dom svarta prickarna kallas raster. Jag har funderat på den här filmen till min bil. Är filmen skuren så att den går innanför rastret? Eller går den över rastret? Problemet med just sån här film som går att ta bort är att man inte kan värma filmen med varmluftpistol för att på så sätt få bort dom vita prickarna vid rastret. Därför har jag tvekat.
                    Den är skuren så den går 5-10mm utanför rastret.

                    Jag fick till lite teknik nu andra gången så jag fick det till att bli svart även över rastret

                    Man får trycka ganska hårt ute vid rastret för att få bort vattnet/luften och sedan så tryckte jag ut de sista med fingertopparna och tittade utifrån bilen så jag verkligen fick bort allt

                    Comment


                    • Re: MercLoud

                      Nu du dennis... d där ser bra ut

                      Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                      VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                      Comment


                      • Re: MercLoud

                        Originally posted by Svartstreck View Post
                        Ser ut som det är sådan som går över rastret.

                        Har hört om folk som mattat ner prickarna med fin smärgelduk, och om folk som gnossat ner dom med rakblad som fått det bra..
                        Men tror dock det är metoder som funkar bäst på "klisterfilmer" och inte sånhär film, men det kanske ngn annan kan svara på?
                        Det brukar vara problem att få film att fästa på rastret. Men det finns ett speciellt medel att ha på. Sen brukar det funka fint med klar naglack också. Och sen pressa ut filmen ordentligt och gärna värma med varmluftpicka. Det sistnämnda går ju dock inte på denna film.

                        Comment


                        • Re: MercLoud

                          Originally posted by Dreddan View Post
                          Den är skuren så den går 5-10mm utanför rastret.

                          Jag fick till lite teknik nu andra gången så jag fick det till att bli svart även över rastret

                          Man får trycka ganska hårt ute vid rastret för att få bort vattnet/luften och sedan så tryckte jag ut de sista med fingertopparna och tittade utifrån bilen så jag verkligen fick bort allt
                          Såg mycket bättre ut. Blir spännande att höra om ett tag hur filmen sitter. Skriv gärna i tråden sen om ett tag om det fortfarande är sjysst.

                          Jag lär nog köra på riktig film trots allt. Känns tryggare;-)
                          Det är bara att det är så tråkigt att sätta film. Men jag har ju gjort det en del. Är gammal glasmästare så jag har väl inget att skylla på

                          Comment


                          • Re: MercLoud

                            Originally posted by DSProtection View Post
                            Blir spännande att höra om ett tag hur filmen sitter.
                            Har bekanta som kör med Soyafilm, och har man rengjort rutorna riktigt å filmen sitter där, så sitter den tills man plockar lös den, så det är inget att oroa sig över


                            Blev skitbra hursomhelst, även om det är på tok för mörk film för min smak, men alla är vi ju olika

                            Comment


                            • Re: MercLoud

                              Har tonat de sista rutorna nu och blev kalas

                              Lagom mörkt för att matcha de svarta detaljerna som fanns runt rutorna

                              Blev helt plötsligt mycket mörkare i bilen, men ska ändå in en vägg så kvittar
                              Attached Files

                              Comment


                              • Re: MercLoud

                                Originally posted by DSProtection View Post
                                Såg mycket bättre ut. Blir spännande att höra om ett tag hur filmen sitter. Skriv gärna i tråden sen om ett tag om det fortfarande är sjysst.

                                Jag lär nog köra på riktig film trots allt. Känns tryggare;-)
                                Det är bara att det är så tråkigt att sätta film. Men jag har ju gjort det en del. Är gammal glasmästare så jag har väl inget att skylla på
                                Jag ska skriva om nån mån om den fortfarande ser ut som nu

                                Man har oändligt med försök på sig att få det bra med denna film trots allt.

                                Lite synd att det bra finns i 80% svart bara...

                                Comment

                                Working...
                                X