Announcement

Collapse
No announcement yet.

volvo 245 - en pall basar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: volvo 245 - en pall basar

    morre: de va en grov uppskattning:P

    abzd:de kommer komma yterliggare en form plyfa skiva till på bafflarna p¨å en skiva mellan 12mm och 17mm så hoppas de räcker:P lådan är inte riktigt klar än. vill ha hem basarna innan ja börjar göra hål i bafflarna

    jimmy: ja har alltid räknat på att 2st 10or är lite mer än en 12a

    Comment


    • #32
      Re: volvo 245 - en pall basar

      Hehe, fin låda du byggt frippe

      Krisse: Kommer du ut på tävlingar nästa år med denna?

      Comment


      • #33
        Re: volvo 245 - en pall basar

        inte min bil men min polare har lovat 2 tävlingar... så hoppas på att den är omlackad tills elmia nästa år vore fränt:P

        Comment


        • #34
          Re: volvo 245 - en pall basar

          har satt mig och räknat ut konarean i cm2 så här har ni en lista

          1st 8" = 314 cm2
          1st 10"= 490.62 cm2
          1st 12"= 706.5 cm2
          1st 15"= 1103.9 cm2

          så om man gör detta snabbt å bara slår ut 4st 8" så blir de 1256cm2
          och 2st 10" blir 981.24cm2

          kul fakta blir ju då att 16 st 10or är 7849.92 cm2 de samma som 7st 15" - 7727.3 cm2
          11 st 12" - 7771.5 cm2
          25 st 8" -7850 cm2


          arbetslös de kanske märks haha .P

          Comment


          • #35
            Re: volvo 245 - en pall basar

            Nja, det där är ju när man räknar på elementets angivna tumstorlek, konarean blir mindre. Det finns inga exakta areor, men utifrån en del specar som jag har kikat på så brukar arean vara ungefär så här:

            8" = 200-220 cm2
            10" = 300-360 cm2
            12" = 490-530 cm2
            15" = 790-830 cm2
            18" = 1050-1150 cm2

            Finns även mer variationer på konarean, tex Orion HCCA15 har 962 cm2 area. Sedan har vi ju basarna med fyrkantiga koner. Man kan dock konstatera att 4 st 8" ungefär motsvarar 1 st 15", det stämmer.
            Last edited by Optima; October 12, 2009, 17:51.

            Comment


            • #36
              Re: volvo 245 - en pall basar

              jo men spelar de ngn roll vilken cm2 ja har skrivit då?? ja har ju räknat samma på alla;P så skillnaden blir ju samma?

              Comment


              • #37
                Re: volvo 245 - en pall basar

                Jo, skillnaden blir ju ungefär samma, men det jag påpekade var just att konarean inte blir som du skrev. Det var mest det jag ville påpeka.

                Kanske petigt, men konarean kan man inte räkna ut genom att utgå ifrån själva elementdiametern. Fast det har inget med din projekttråd att göra, jag ber om ursäkt ifall det blev OT.

                Comment


                • #38
                  Re: volvo 245 - en pall basar


                  lådan ovanifrån.
                  kommer fler bilder i morgon någon gång, har gjort en hel del i dag .

                  Comment


                  • #39
                    Re: volvo 245 - en pall basar

                    hur går d här tore tumör?

                    Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                    VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                    Comment


                    • #40
                      Re: volvo 245 - en pall basar

                      nu har vi test startat den iaf dock med vissa saker ofärdiga, men ändå spelar de helt okej. hoppas å¨bilder ikväll

                      Comment


                      • #41
                        Re: volvo 245 - en pall basar

                        bilderna hoppas ja vi kan hinna få upp ikväll.... igår testade vi att spela lite mer och nu börjar de hända grejer skulle ha mätt med TL med datorn dog så de är tänkt att vi ska ta de idag..

                        har kommit fram till att de är lite lite effekt vi har , men jävlar va de flyttar luft körde ngt svep igår och de va en känsla. typ att de slock lock aja ja vet inte kommer en uppdatering ikväll

                        Comment


                        • #42
                          Re: volvo 245 - en pall basar

                          Kort uppdate. Har mätt lite ida. Vi har fortfarande inte tätat bakåt. Sen att de är typ 100 små hål i hela bilen som måste tätas . Men första låten på bassrace skivan så blev de 145.7 med en öppen dörr. Sväng va ju ingen idé eftersom bilen inte är tät. Så de va inga högre siffror men en jävligt bra början. Mitt mål är 147 med musik och de kommer nog inte bli några större problem även framdörrarna är klara och spelar. Dock inte med rätt produkter . Men över jag är ja väldigt nöjd med lådan. Den konstruktionen verkar helt enkelt funka jävligt bra iaf till musik. Och de är ju de bilen är bygg för

                          Comment


                          • #43
                            Re: volvo 245 - en pall basar

                            Gött att det spelar! . Vad blev avstämmningen på lådan ungefär?
                            155++db@25hz
                            http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

                            sigpic

                            Ljudbyggaren.se

                            Comment


                            • #44
                              Re: volvo 245 - en pall basar

                              Vet faktiskt inte testade några svep men de blev så jävla olika så är inte saker men 140.5 vid 25 hz 145. Nått tid 49 så de ja måste mäta mer för att se vart de peakar

                              Comment


                              • #45
                                Re: volvo 245 - en pall basar

                                Jaha? Hur går det här?
                                155++db@25hz
                                http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

                                sigpic

                                Ljudbyggaren.se

                                Comment

                                Working...
                                X