Har provat lite mer tryck igår kväll hos Tomas. Körde ett steg per bas i 1ohm i Sundsvall. Vågade tillslut testa att docka dem i 0.5ohm, vilket blir 0.25ohm nominellt per steg. Med rejält nedskruvad volym spelade vi 150.6 @49hz med stängda dörrar och 152.2 med en öppen dörr. Sedan löste Tomas larm ut på bilen 60* meter bort, klockan var 22.45 och grannarna hade hört nog. Obligatoriskt kaffe avslutade testet.
* Edit: Tomas har mätt avståndet till sin parkerade bil och säger att det bara var 52meter.
Har provat lite mer tryck igår kväll hos Tomas. Körde ett steg per bas i 1ohm i Sundsvall. Vågade tillslut testa att docka dem i 0.5ohm, vilket blir 0.25ohm nominellt per steg. Med rejält nedskruvad volym spelade vi 150.6 @49hz med stängda dörrar och 152.2 med en öppen dörr. Sedan löste Tomas larm ut på bilen 60* meter bort, klockan var 22.45 och grannarna hade hört nog. Obligatoriskt kaffe avslutade testet.
* Edit: Tomas har mätt avståndet till sin parkerade bil och säger att det bara var 52meter.
Måste bara säga att jääävlar vilket tryck de var i bilen.... stog o funderade ett par gånger då du var i sundsvall...
Tex när du stog vid butiken o spelade... kändes det som att det var en bil bredvid mig som spelade.. så ja tittat mig omkring lite.....
Jag har hittat min original bashedde-skylt från-99! Kult!
Den ska med till Elmia på fredag såklart! Där gjorde den sin debut för första gången på Elmiamässan för 11år sedan... Nu är det det dags för the return of bashedde.
Nu sitter allt på plats. Då mina S2 steg inte behagat landa i Svedala än så har jag lånat ett S4 så länge. Det lämnar 2 x 200Wrms till front, och 2 x 100Wrms till bakdörrarna. Kan säga att DDA sexorna tål pisk, och DDA diskanterna är sjuka. Såå trevligt dynamiska utan att någonsin bli för på! Nu kan man dessutom spela utan att det hoppar. Eller ja. Kanske när man kliver ur bilen. Mitt innertak kommer troligtvis ramla ner snart. Dörrarna därmot är nu sjukt najsa efter dynamat omgången. Dock så är resten av bilen i behov en omgång också.
Leave a comment: