Announcement

Collapse
No announcement yet.

245 Supar lite seriösare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: 245 Supar lite seriösare

    "Got some BAD news today, the DD 95Z`s aren`t coming until late febuary. The model has had some issues with coil rub or something so it`s beeing redesigned and the new model is gonna be named the Z9518a, hopefully with no coil issues or any other. "

    http://www.stevemeadedesigns.com/boa...=240&start=240

    Följt bygget på norska sidan, men inte sett han har uppdaterat där så tog det från smd sidan...

    Gäller detta dina osså eller?

    Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

    VEM FAAAN VAR WIECHERT?

    Comment


    • Re: 245 Supar lite seriösare

      Originally posted by Stickan View Post
      "Got some BAD news today, the DD 95Z`s aren`t coming until late febuary. The model has had some issues with coil rub or something so it`s beeing redesigned and the new model is gonna be named the Z9518a, hopefully with no coil issues or any other. "

      http://www.stevemeadedesigns.com/boa...=240&start=240

      Följt bygget på norska sidan, men inte sett han har uppdaterat där så tog det från smd sidan...

      Gäller detta dina osså eller?
      Det hoppas jag inte jag får prata med Thomas om det

      Comment


      • Re: 245 Supar lite seriösare

        Tjenare. Idag har jag grejat med lådan blev inte färdig men på god väg. Här kommer lite bilder då.

        Det blir inte mycket plats kvar



        Jag målade porten röd blev väl inte allt för bra på spånskivan men det är lite snyggare iaf resten av lådan ska bli svart




        Satt in lite trekants lister och tryggt dit lite silikon också





        Så nästa helg ska jag runda av porten och sätta ihop lådan och provspela

        Comment


        • Re: 245 Supar lite seriösare

          Tjenare.
          Baslådan blev färdig igår.
          Det blev lite testning också.
          När jag körde stetsom stegen i 1ohm så gick ena steget i protect för jag har inte nog med batteri så jag koppla om till 4ohm och då funkade båda stegen men det märks att basarna vill ha mer så jag får väll byta upp mig i batteri väg Jag mätte inte i 1ohm men i 4ohm fick jag 147.9db till bassrace skivan vol3 låt 1 och till mp3 så spela jag 146db. Så jag är nöjd med vad det spela i 4ohm lite synd att jag inte klara av 1ohm då

          Här kommer lite bilder också. En av bilderna är på framdörren som jag bara rita upp hur det blir med 4st 6.5 syns kanske lite dåligt då. Glömde och runda av porten men hela lådan ska målas så jag får göra det då
          Attached Files

          Comment


          • Re: 245 Supar lite seriösare

            va blir de för 6,5 fram?
            Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

            Comment


            • Re: 245 Supar lite seriösare

              Originally posted by perkan View Post
              va blir de för 6,5 fram?
              2st par DD C 6.5 får det bli i båda framdörrarna

              Comment


              • Re: 245 Supar lite seriösare

                hahaha. de blev 2par per sida ändå manligt. ja men de behövs nog för o möta upp basen. i våran 245a sitter de 12 st högtalare i bilen å så blir de 8st i skuffen fast de är ju bara för o spela högt för alla andra hehe. men kör basarna framåt de gör ja o folk bara gnäller. skit i de, då får dom väl sitta på taket när du ska fläska på volymen lycka till med bygget nu.
                Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

                Comment


                • Re: 245 Supar lite seriösare

                  Idag har jag vore i garaget och provat lite. Spela 149.5db te musik och 151.8db till ton före det ena steget bryter ska prova lite mer i möra. Jag är hel nöjd med tanke på hur bilen ser ut nu.

                  Comment


                  • Re: 245 Supar lite seriösare

                    du..den lådan bör nog stagas en hel del innan den är helt stum.
                    Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar

                    Comment


                    • Re: 245 Supar lite seriösare

                      Originally posted by TRUCKEN View Post
                      du..den lådan bör nog stagas en hel del innan den är helt stum.
                      Lådan är byggd av 19mm spån men till porten tog jag 25mdf o dubbla 19mm så jag vet att den inte är stum och jag har sagt de förut: de får bli som de blir. men jag är jävligt nöjd en så länge med tanke på lådan är helt fel också det är minst 60L för lite, jag har inte svetsat ihop bagageluckan än( Gått sänder av all bas), jag har inte skruvat fast bagage luckan heller och dämpningen i taket har ramlat ner.

                      Comment


                      • Re: 245 Supar lite seriösare

                        Jag e jävligt imponerad att lådan håller ihop öht!!! Men upp å hoppa å labba vidare

                        Comment


                        • Re: 245 Supar lite seriösare

                          händer de inget här eller?
                          http://www.bilstereoonline.se/

                          Comment


                          • Re: 245 Supar lite seriösare

                            Originally posted by Bogge View Post
                            händer de inget här eller?
                            Jo då det har allt hänt en del på 245a. Jag har byggt hatthylla med 2st par DD C 6.5 och i framdörrarna har jag 4par Phase evolution 6.5. Den baslådan jag byggde slog jag sönder för de lät inte så gött jag ville i baksätet (fram lätt de gött som fan) men högt spelade den iaf 151.7db med musik och 152.6 med ton. Fortfarande osvetsad bagage lucka, provade inte med mina m16 bult och taket hänger fortfarande Så frågade jag Alan Dante vad han tyckte jag skulle ha för låda till en bas och han sa: 127L med en port på 1000cm3 och 58cm lång. Så jag har byggt den lådan och den funkar bra men jag har inte mätt hur högt de spelar än.

                            Comment


                            • Re: 245 Supar lite seriösare

                              naaajs!

                              ps. Kände igen dig utan snusprillan i påskas

                              Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                              VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                              Comment


                              • Re: 245 Supar lite seriösare

                                nice,

                                upp med bilder också
                                http://www.bilstereoonline.se/

                                Comment

                                Working...
                                X