Announcement

Collapse
No announcement yet.

P88RS2 + Mobiltelefon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• P88RS2 + Mobiltelefon

Tjenare

Funderar lite hur jag ska koppla min mobiltelefon till bilen, har idag en P88RS2:a som HU och den har både aux-ingång och bluetooth, Mobilen är en Nokia 5800 Xpressmusic som har bland annat 3,5mm plugg.

Är det att köpa en bluetooth manick för några tusen, koppla via aux eller micutgången eller vad? Verkar ju inte finnas USB, lite lur på vilket kablage jag skall ha om jag inte blåtandar...

/ Göran
    Last edited by Wrath; July 9, 2011, 11:13.

Re: P88RS2 + Mobiltelefon

En vanlig tele till tele-kabel (3.5mm) är det absolut lättaste och billigaste.

Comment

Och förmodligen dessutom bästa ljud av dom 2 alternativen
      Mitsubishi L300 minibuss
      VW Multivan T5

Comment

Då kopplar jag bara in 3,5mm pluggen i telefonan och sen RCA hanarna i AUX utgången på stereon då? Korrekt?

Comment

En sån här ska du ha http://www.teknikproffset.se/LJUD-O-...ID=Prisjakt-38
          10meter var väl lite mkt men de enda ja hitta snabbt :P ena änden i telefonen och andra in i aux ingången på stereon.

Vet inte om rs2 är som rs1 men om den är det så behöver du sätta på aux ingången och de gör du genom att hålla in högra ratten när stereon är avstängd och sen bläddra fram till aux
          RE, DD, Pioneer

Comment

Snow:

Tackar, såg just det själv då jag plockade lös allting blev som osäker på hur det såg ut där bak. Bara försöka få en snygg installation i bilen så jag kan ha en kabel som sticker upp nånstans där telefonen brukar ligga.

Comment

Telefonbyte precis då jag håller på och installerar allt, nu är det en Iphone 4 som hägrar, fungerar det att köra på samma sätt med denna telefon? Tänkte att det är nog fler som har en Iphone 4 idag...

Comment

Jarå inga bekymmer, men det har du säkert redan upptäckt
                BMW E38 740
                BMW M5 -01
                bilradiohuset.se
                SM-guld 2012

Comment

Working...
                X