Announcement

Collapse
No announcement yet.

Visa film på Galaxy Tab 10.1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Visa film på Galaxy Tab 10.1

    Jag har ett litet problem. När jag kopplar in min Galaxy Tab 10.1 till mediadockan för att få ut HDMi slutar filmen visas i Tabben och går enbart ut genom HDMi kabeln. Jag vill enbart plocka ur digital-ljudet ur HDMi och inte bilden. Tabben skall vara huvudenhet i bilen och jag är inte intresserad av att ha fler skärmar i bilen.

    Någon som vet hur jag löser detta, eventuellt med någon form av mirror lösning kanske.

    Kom nu inte med svaret att jag skall köpa en Ipad istället. Jag är inte inresserad av apple och kommer inte att vara det i fortsättningen heller.

    Tacksam för seriösa svar.
    Jag ÄR Gandalf!!!

  • #2
    Re: Visa film på Galaxy Tab 10.1

    Köp en Ipad Gandalf!!!
    Hihi
    sigpic

    Ägare av DekorTeknik
    Gå in och gilla!

    Comment


    • #3
      Re: Visa film på Galaxy Tab 10.1

      Originally posted by Antonic View Post
      Köp en Ipad Gandalf!!!
      Hihi
      Nä fi fan Det slutar bara med att man börjar köra engelska bilar, röka pipa och klä sig i tweed
      Jag ÄR Gandalf!!!

      Comment


      • #4
        Re: Visa film på Galaxy Tab 10.1

        Originally posted by Gandalf View Post
        Nä fi fan Det slutar bara med att man börjar köra engelska bilar, röka pipa och klä sig i tweed
        Trodde att man körde engelska bilar, rökte pipa och klädde sig i tweed när man är i den visa ålder som du uppnått

        Comment


        • #5
          Re: Visa film på Galaxy Tab 10.1

          Originally posted by The one n only View Post
          Trodde att man körde engelska bilar, rökte pipa och klädde sig i tweed när man är i den visa ålder som du uppnått
          NOPE! Allt ovanstående är ett tecken på hur man använder sig dåligt av vishet Hög ålder är bara ett tecken på att man använt sig av dåligt omdöme i begränsat omfång
          Jag ÄR Gandalf!!!

          Comment


          • #6
            Re: Visa film på Galaxy Tab 10.1

            Försvinner bilden från tabben när du kopplar i hdmi:n även om du inte kollar på film?. Eller är det bara när du kollar på film?.

            Comment


            • #7
              Re: Visa film på Galaxy Tab 10.1

              Originally posted by Jens.L View Post
              Försvinner bilden från tabben när du kopplar i hdmi:n även om du inte kollar på film?. Eller är det bara när du kollar på film?.
              Bilden finns kvar och jag kan göra allt på tabben förutom att se själva filmen. Den visar bara startbilden.
              Jag ÄR Gandalf!!!

              Comment


              • #8
                Re: Visa film på Galaxy Tab 10.1

                Hm okej. Frågade en föredetta jobbarkompis som är duktig på Samsungs produkter. Han va osäker på om det gick. Det finns ingen annan app att laddar ner i marketen som kan funka att spela upp filmer med?.

                Comment


                • #9
                  Re: Visa film på Galaxy Tab 10.1

                  Hör med killarna på swedroid.se det finns en forumdel för Galaxy Tab där, de bör ha schyssta svar på detta.
                  BMW E38 740
                  BMW M5 -01
                  bilradiohuset.se
                  SM-guld 2012

                  Comment


                  • #10
                    Re: Visa film på Galaxy Tab 10.1

                    Ett vanligt alternativ är att man KROSSAR DEN MOT EN STEN.......


                    och köper en Ipad....

                    Roger Edvinsson
                    Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                    helst på saker av kolfiber :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Visa film på Galaxy Tab 10.1

                      Originally posted by JALLE View Post
                      Ett vanligt alternativ är att man KROSSAR DEN MOT EN STEN.......


                      och köper en Ipad....

                      Ja du Jalle Tänk om alla vore så smarta och inteligenta som du

                      Jag har provat Apple och det funkar helt enkelt inte för mig.

                      Men lösningen blir att jag kör analogt när jag visar film i bilen och digitalt när det handlar om musik.

                      Förövrigt så tror jag inte att det stora problemet i livet är elektroniskt och då tror jag inte heller att lösningen finns i Apple.

                      Nu skall jag försöka få lite energi i kroppen att orka mig ut i verkstaden och koppla lite kablar en stund innan jag går i däck igen
                      Jag ÄR Gandalf!!!

                      Comment

                      Working...
                      X