Announcement

Collapse
No announcement yet.

Usb-problem 117Ri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Usb-problem 117Ri

    Hej!

    Har som sagt en 117 som strular lite. Problemet är att den inte vill spela upp något ljud via ipod. Spelar jag via CD så låter det som det brukar, men byter man till Usb så hittar den ipoden men sen vill den inte börja spela.

    Det ser ut som det brukar men tiden på låten vill inte röra sig, det är alltså som att den står på paus hela tiden fast den inte gör det. Finns det någon resetknapp, eller vad kan man annars prova? Har startat om den flera gånger + att kopplat bort batteriet men det hjälper inte.
    Frontsub & pyssel i w204 Projekttråd

  • #2
    Re: Usb-problem 117Ri

    Har du provat att koppla in ett vanligt USB-minne för att se om den spelar musiken från det? Funkar iPoden om du kopplar den till nåt annat, typ en docka?
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

    More to come...

    Comment


    • #3
      Re: Usb-problem 117Ri

      Originally posted by Lillalilja
      Hej!

      Har som sagt en 117 som strular lite. Problemet är att den inte vill spela upp något ljud via ipod. Spelar jag via CD så låter det som det brukar, men byter man till Usb så hittar den ipoden men sen vill den inte börja spela.

      Det ser ut som det brukar men tiden på låten vill inte röra sig, det är alltså som att den står på paus hela tiden fast den inte gör det. Finns det någon resetknapp, eller vad kan man annars prova? Har startat om den flera gånger + att kopplat bort batteriet men det hjälper inte.
      Gör så att du tar med dig bilen till butiken där du köpte stereon! Kan hända (även om det är ruskigt ovanligt) att det är något fel på den..
      Svensk importör/generalagent av:

      Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

      Best European Distributor 2011 - Alpine

      Comment


      • #4
        Re: Usb-problem 117Ri

        Originally posted by 12 Volt Sverige View Post
        Gör så att du tar med dig bilen till butiken där du köpte stereon! Kan hända (även om det är ruskigt ovanligt) att det är något fel på den..
        Jag får göra det till veckan! Har förövrigt provat med Usb-minne och det funkar prima, samma med ipoden om man stoppar i hörlurar.

        Förövrigt kan jag lägga till att precis innan stereon slutade fungera så for jag iväg en snabbis och skulle handla, vred om tändningsnyckeln riktigt fort men stereon fortsatte spela, men man kunde inte stänga av den/byta låt eller göra någonting. Jag vred sedan på tändningen och då slocknade stereon. Konstigt tyckte jag, men jag gick in och handlade och när jag kom tillbaka så blev den som jag beskrivit innan...
        Frontsub & pyssel i w204 Projekttråd

        Comment


        • #5
          Re: Usb-problem 117Ri

          Har glömt bort att skriva här, men jag körde med Usb-minne ett par dagar och sedan kopplade jag in iPoden för att se om det fungerade innan jag åkte till ÅF och det fungerade då och gör det fortfarande, så stereon fick helt enkelt "gå till sig"
          Frontsub & pyssel i w204 Projekttråd

          Comment


          • #6
            Re: Usb-problem 117Ri

            Originally posted by Lillalilja View Post
            Har glömt bort att skriva här, men jag körde med Usb-minne ett par dagar och sedan kopplade jag in iPoden för att se om det fungerade innan jag åkte till ÅF och det fungerade då och gör det fortfarande, så stereon fick helt enkelt "gå till sig"
            Hej!

            Kanon! Skönt att det fixade sig!
            Svensk importör/generalagent av:

            Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

            Best European Distributor 2011 - Alpine

            Comment

            Working...
            X