Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Vad är på gång?"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: "Vad är på gång?"

    Originally posted by jonash View Post
    Men HERREGUD I HELVETE!

    Om du nu tar fram ditt PM med ANLEDNINGEN varför du nekades så alla får se den med. Det var inte nån som egentligen tyckte idén var dålig, eller hur?

    Bara för att den iden INTE GICK att genomföra, så kan du inte bli så besviken att du sen skall smutskasta allt och alla som har med Förbundet att göra. Du kommer ALLTID, i HELA DITT LIV att få acceptera att idéer som du har kommer förkastas av en eller annan anledning, OAVSETT om du tycker det är en jättebra idé, eller om den är kass. Tyvärr ser det så ut i livet, på jobbet, på badhuset eller vart du än befinner dig. Men man kan inte sluta ha idéer för det!

    Så kom igen och skicka in idéerna till Förbundet, så skall vi se om de går att genomföra. Men att du nu sitter och säger att du inte velat bli medlem för 200 spänn, och faktiskt kan få nåt tillbaks utav det, för att samtidigt säga att du skulle lägga flera tusen på din idé ur egen ficka, ja det faller liksom på eget (be)grepp nånstans.

    Sen vill jag säga att Gurra sammanfattade det rätt bra, Föreningsformerna är satta. De ändrar man inte. Hru vi skall ha informations- och kommunikationskanalen kan ju kommande Styrelse få bestämma. Forum, öppet, stängt, Facebook, Twitter, email, etc etc. Det finns minst 20 sätt att göra detta på. Men låt de som väljs utav medelmmarna även bestämma detta, och har man input som medlem, så får man gehör!
    Skicka gärna det medelandet igen då jag hittar det inte.

    Mvh Anton
    sigpic

    Ägare av DekorTeknik
    Gå in och gilla!

    Comment


    • Re: "Vad är på gång?"

      Originally posted by Antonic View Post
      Skicka gärna det medelandet igen då jag hittar det inte.

      Mvh Anton
      Jag har inte heller det kvar, här har vi nackdel nr1 med PM.....

      Men, i korthet gick det ut på att vi hade EXTREMT ont om plats på Elmia när planeringen gjordes eftersom de som gjort upp överenskommelsen med Bilsport inte riktigt hade tänkt göra Elmia till vad det sedan blev....

      Så, det var ren platsbrist som var en av anledningarna. Sen tror jag att det dessutom inte var nån annan av deltagarna i Racing som "nappade" och då föll lite av idén du hade. Men det är jag mer osäker på.
      SM-guld 2007 och 2008.
      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

      Comment


      • Re: "Vad är på gång?"

        Originally posted by jonash View Post
        Jag har inte heller det kvar, här har vi nackdel nr1 med PM.....

        Men, i korthet gick det ut på att vi hade EXTREMT ont om plats på Elmia när planeringen gjordes eftersom de som gjort upp överenskommelsen med Bilsport inte riktigt hade tänkt göra Elmia till vad det sedan blev....

        Så, det var ren platsbrist som var en av anledningarna. Sen tror jag att det dessutom inte var nån annan av deltagarna i Racing som "nappade" och då föll lite av idén du hade. Men det är jag mer osäker på.
        Till skillnad från dig har jag inte rensat min PM inbox och jag har inte heller något minne att jag fått något PM heller.

        Detta var Sista jag fick från dig:
        jag postar frågan till Hedman som är event-ansvarig på Elmia, så får han bedöma om han tror det är möjligt att genomföra.
        Sedan hörde jag inget alls.

        Det jag vill säga är att det finns människor som mig som kritiserar men jag vill även hjälpa till både fysiskt och pengamässigt men inte när det är såhär.

        Mvh Anton
        sigpic

        Ägare av DekorTeknik
        Gå in och gilla!

        Comment


        • Re: "Vad är på gång?"

          orkade inte leta genom 16 sidor för att hitta vart man ska skicka in sina förslag, så vart ska man skicka dem?
          Så de hamnar där Förbundet vill ha dem lixom..

          Sen kanske det behöver bli lite fokus på det som tråden startades om igen.
          Vi vet nu att folk vill göra mycket för Förbundet på diverse sätt men det ska realiseras oxå, inte bara sägas på ett forum...
          Så skicka in de förslag Ni har till Förbundet.

          Mvh
          Rutger
          Du lär så länge du lever, heter det.
          Jag tror att motsatsen är lika sann.
          Bengt Feldreich
          _______________________________________
          _______________________________________

          Comment


          • Re: "Vad är på gång?"

            Originally posted by Antonic View Post
            Till skillnad från dig har jag inte rensat min PM inbox och jag har inte heller något minne att jag fått något PM heller.

            Detta var Sista jag fick från dig:
            jag postar frågan till Hedman som är event-ansvarig på Elmia, så får han bedöma om han tror det är möjligt att genomföra.
            Sedan hörde jag inget alls.

            Det jag vill säga är att det finns människor som mig som kritiserar men jag vill även hjälpa till både fysiskt och pengamässigt men inte när det är såhär.

            Mvh Anton
            Hur skall det vara för att du skall vilja hjälpa till?
            SM-guld 2007 och 2008.
            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

            Comment


            • Re: "Vad är på gång?"

              Originally posted by rutger j View Post
              orkade inte leta genom 16 sidor för att hitta vart man ska skicka in sina förslag, så vart ska man skicka dem?
              Så de hamnar där Förbundet vill ha dem lixom..

              Sen kanske det behöver bli lite fokus på det som tråden startades om igen.
              Vi vet nu att folk vill göra mycket för Förbundet på diverse sätt men det ska realiseras oxå, inte bara sägas på ett forum...
              Så skicka in de förslag Ni har till Förbundet.

              Mvh
              Rutger
              Spiken på skallen typ...

              Jag uppmanade ju att vi skulle ha en öppen dialog, med högt i tak i denna tråden. Och det skall vi nog ha ett tag till. Men har man konkreta förslag, så bör man nog skicka in dem till Förbundets email, så riskerar de ej att försvinna i mängden av inlägg så att säga.

              Vad gäller själva Förbundsverksamheten om den skall ändras, stadgar etc, så är det motion, i tid till årsmötet, från medlem, som är det enda sättet. Det är lagstadgat och inget vi kan "lätta på". Och, jag tror nog att om man har tid att sitta och skriva 25 poster i denna tråden, så har man tiden att också skriva ett mail isåfall, när vi väl utlyst årsmöte...

              Eller så vill man bara sitta på forumet och tjafsa. Men det tänker nog inte nån Styrelse ta hänsyn till vad gäller styrning av verksamheten...
              SM-guld 2007 och 2008.
              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

              Comment


              • Re: "Vad är på gång?"

                då skickar jag mina motioner till:

                info@bilstereoforbundet.se


                Som ett tips till dem som skickar in förslag på styrelseledamoter så är det bra om personerna som läggs som förslag är beredda att verka en hel del i det "dolda".

                Dvs att det krävs mer än att framhäva sin egen prestation på ett forum för att vara en bra kandidat.
                Sen är d ju bra om man jobbar för kollektivet oxå, inte bara ens egna personliga agenda.

                Mvh
                Rutger
                Du lär så länge du lever, heter det.
                Jag tror att motsatsen är lika sann.
                Bengt Feldreich
                _______________________________________
                _______________________________________

                Comment


                • Re: "Vad är på gång?"

                  Jag passar på att länka till denna:

                  http://hotpot.se/hsb-tips-foer-att-skriva-motion.htm
                  // Gurra
                  BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                  Comment


                  • Re: "Vad är på gång?"

                    Har man framfört att inte ha tid eller vilja ta ansvar till det vi butiker/leverantörer betalar för ska man inte sitta kvar på sin post.
                    Vi som sponsrar förbundet vill se att pengarna används på deklarerat sätt.
                    Om vi företag/leverantörer tycker att detta sköts felaktigt ger vi inte vårt stöd.
                    Detta medför sannerligen att inga större tävlingar kan arangeras, ej heller ett svenskt bilstereoförbund!

                    66,66% av sittande styrelse har begärt sin avgång.
                    Inröstad styrelse för 2011 hoppade av pga flera olika anledningar.

                    Hade det inte varit för Jonas H hade 2011 varit ett svart år.

                    Flera stora importörer/leverantörer går i konkurs bla för att de tänkta tävlande gör sina inköp i andra länder.
                    Vi kan inte förstå att man då ställer krav på ett förbund som inte får in kapital då detta saknas hos branschen i Sverige!

                    Vi får göra som man borde göra, börja från grunden!

                    För det första måste det till en branschorganisation, denna organisation ska ha ett stort inflytande på hur det ska fungera.
                    Utan butiker eller leverantörer finns inget hopp kvar för bilstereosverige över huvet taget!
                    sigpic

                    Webshop

                    Besöksadress butik

                    Örtgatan 22 26574 Hyllinge Tel: 042-164750 (14:00-18:00)

                    Importör av Gladen Audio, Mosconi, Rebec


                    Vi lagerför även ett stort sortiment fyrverkerier med helårsförsäljning. Vi utför arrangemangs fyrverkeri för alla tillställningar.

                    Comment


                    • Re: "Vad är på gång?"

                      Originally posted by Ljudbyggaren AB View Post
                      För det första måste det till en branschorganisation, denna organisation ska ha ett stort inflytande på hur det ska fungera.
                      Utan butiker eller leverantörer finns inget hopp kvar för bilstereosverige över huvet taget!
                      Låter som en sund idé. Tankar på hur det skulle fungera? En styrelse-post är ju gjuten för en representant!
                      // Gurra
                      BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                      Comment


                      • Re: "Vad är på gång?"

                        Originally posted by jonash View Post
                        Jag tyckte eventet var bra, men trots att jag var där själv och snackade och höll prisutdelning och dömde, så kan inte jag sätta fingret på varför det blev så bra.

                        Annat än att det blev ett "spontant" event där plötsligt halva tävlings-medlemmarna var på plats

                        Jag försöker inte vara "rolig", jag vet faktiskt inte varför det blev bra och omtyckt.

                        Några grejer kan jag kanske komma på:

                        * Vi slog ihop alla SQ
                        * Takkinen och c/o skötte dB mätningarna galant utan eegntlig förvarning
                        * Jag vet ej, men tror, att Pierre hade ordnat så det var fritt att dema hej vilt?
                        * SQ bilarna stod avskilt från dBn, dels fysikt men även med hus och annat emellan som dämpade ljudvågorna?

                        Finns säkert fler anledningar, jag som sagt hade rätt fullt upp med att döma, så jag såg inte så mycket utav eventet, och ber därför om hjälp från er som var med att begripa vad det var som gjorde det så bra. För att nån som ev. arrangerar tävlingar nästa år kan dra nytta av detta.
                        Nu har jag inte lusläst hela tråden.

                        Men eventet som Pierre hade i Kungsängen var riktigt bra,och det tror jag mest berodde på att sq bilarna var skilda med en stor byggnad.Och att då db bilarna kunde spela på ordentligt,utan att störa sq bilarna.

                        Så ville man lyssna lite lugnt i någon sq bil,så gick man bara runt huset,och tvärtom.

                        Comment


                        • Re: "Vad är på gång?"

                          Jahaa.. efter EM... Antar att suget ökat ännu mer på ett bra 2012?
                          Ska vi se till att göra ett bra 2012 av detta? - klart som f*n vi ska!
                          Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar

                          Comment


                          • Re: "Vad är på gång?"

                            Originally posted by TRUCKEN View Post
                            Jahaa.. efter EM... Antar att suget ökat ännu mer på ett bra 2012?
                            Ska vi se till att göra ett bra 2012 av detta? - klart som f*n vi ska!
                            Skal du bygga i Skådan??? Själv hoppas jag på en helt ny klass.....
                            Jag ÄR Gandalf!!!

                            Comment


                            • Re: "Vad är på gång?"

                              Svenska Bilstereoförbundet kommer under November-December göra en ganska omfattande flytt och förnyelse av hemsida, Webbmail samt lite intressanta nyheter.

                              Då vi idag använder FS data som webbhotell så kommer flytten garanterat orsaka vissa störningar både på hemsida och mail.

                              Vi ber er ha överseende för detta och att slutresultatet skall innebära en enklare drift och en betydligt mer uppdaterad webb.

                              OM det finns någon med intresse för att hjälpa till med uppbyggnad, drift och underhåll av hemsidan så välkomnar vi i online-gruppen detta med öppna armar.

                              Kontakat oss via ett E-post (om den funkar ) info(snabel-a)bilstereoforbundet.se eller ett PM till någon i styrelsen, så förmedlas detta vidare.

                              Vi kommer även att öppna en tipslåda här på forumet där ni kan komma med tips och förslag på vad Förbundets hemsida och portal BÖR innehålla.
                              Vi vill ta ett steg framåt, och det kan vi enbart göra med våra medlemmars hjälp.

                              MVH
                              Online-gruppen
                              Svenska Bilstereoförbundet
                              EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

                              Comment


                              • Re: "Vad är på gång?"

                                Jag har varit i fs-datas lokaler! maffigt ställe, närmre 800 servrar men skulle klara 1200.
                                Sen att de har en fetstor generator i källaren med 3st 4*240+70 kablar är inte sämre..
                                Jag gillar de där stället =)
                                Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar

                                Comment

                                Working...
                                X