Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Vad är på gång?"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: "Vad är på gång?"

    Tycker det är bättre med en del som alla kan ta del av men enbart medlemmar-sponsorer kan skriva i, alla måste ju ha möjlighet att se att förbundet finns och vad det är som diskuteras men om man sen vill vara med å påverka å ha nåt att säga till om så får man bli medlem.
    Europeisk mästare bassrace 129.9 2010
    VM 2:a bassrace 129.9 2010
    SM 2:a bassrace 129.9 2010

    www.bilradiohuset.se
    www.blekingebilradio.se

    Comment


    • Re: "Vad är på gång?"

      Originally posted by Takkinen View Post
      Tycker det är bättre med en del som alla kan ta del av men enbart medlemmar-sponsorer kan skriva i, alla måste ju ha möjlighet att se att förbundet finns och vad det är som diskuteras men om man sen vill vara med å påverka å ha nåt att säga till om så får man bli medlem.
      Tyvärr så är öppna forumdelar en grogrund för att starta nya trådar. Det jag villa ha sagt (och det fattade Gunvald med) är att renodlade förbundsfrågor för medlemmar. Andra förståsigpåare och tyckare har ju hela resten av forumet att diskutera varför inte förbundet specialanpassar sig så att just de kan tävla

      Jag kan inte för mitt liv förstå varför folk skall få ha inflytande när de inte vill stödja förbundet med en medlemsavgift.
      Jag ÄR Gandalf!!!

      Comment


      • Re: "Vad är på gång?"

        Originally posted by Gandalf View Post
        Tyvärr så är öppna forumdelar en grogrund för att starta nya trådar. Det jag villa ha sagt (och det fattade Gunvald med) är att renodlade förbundsfrågor för medlemmar. Andra förståsigpåare och tyckare har ju hela resten av forumet att diskutera varför inte förbundet specialanpassar sig så att just de kan tävla

        Jag kan inte för mitt liv förstå varför folk skall få ha inflytande när de inte vill stödja förbundet med en medlemsavgift.
        Var just d jag menade att de inte skulle ha nåt inflytande eller nåt att säga till om då de inte kunde kommentera eller skriva om d inte var medlemmar men att d ändå fick se vad d var som diskuterades å på då sätt fick se vad det är som förbundet har uppe på tapeten nu och även om det var någonting de ville vara en del av. Men jag förstår absolut don poäng med att d bara skulle diskuteras i andra öppna trådar. Skulle vara bra om det kom lite mer konkreta frågor-"dilemman" som de i förbundet vill ha in åsikter och förslag på lösningar eller idéer, tror det skulle förhindra en hel del av pajkastningen på sandlådenivån. Pompopompom, inte för att jag själv alltid håller mig i skinnet
        Europeisk mästare bassrace 129.9 2010
        VM 2:a bassrace 129.9 2010
        SM 2:a bassrace 129.9 2010

        www.bilradiohuset.se
        www.blekingebilradio.se

        Comment


        • Re: "Vad är på gång?"

          Originally posted by Gandalf View Post
          Tyvärr så är öppna forumdelar en grogrund för att starta nya trådar. Det jag villa ha sagt (och det fattade Gunvald med) är att renodlade förbundsfrågor för medlemmar. Andra förståsigpåare och tyckare har ju hela resten av forumet att diskutera varför inte förbundet specialanpassar sig så att just de kan tävla

          Jag kan inte för mitt liv förstå varför folk skall få ha inflytande när de inte vill stödja förbundet med en medlemsavgift.
          SÅ du menar att dom läser på medlemssidorna och sedan startar trådar i andra delar på forumet.?
          Därför ska dom inte kunna läsa alls?

          Tycker det är en pisside om man vill ha nya medlemmar i så fall.
          Men vill man vara ett litet gäng som tävlar och hålla sig för sig själv så är ju det perfekt.
          Last edited by Antonic; October 11, 2011, 14:21.
          sigpic

          Ägare av DekorTeknik
          Gå in och gilla!

          Comment


          • Re: "Vad är på gång?"

            finns ett annat alternativ, att endast förbundet kan STARTA nya trådar, i ett specifikt forum. Alla andra kan dock svara i dessa trådar, men inte skapa nya.

            Jag är till 99.9% säker på att det går att fixa till med denna forumprogramvara, vBulletin ...

            Driver själv stora forum, där den möjligheten finns, och jag lovar. Det ni upplevt i negativitet och "påhopp" här inne, bara är en bris när det kommer till jämförelse inom annat område

            Comment


            • Re: "Vad är på gång?"

              Originally posted by jonash View Post
              Det är inte krångligt. Har man en fråga/förslag, så skriv en motion så behandlas det.

              Visst kan man ta en del "snack" efteråt, men det som skall beslutas skall det vara ordning och reda på. Annars blir det krångligt.
              Nej men känns verkligen som det är för vissa att det ska vara svårt.
              Det viktiga är väll att få igång diskussionen än att BSF klagar på medlemmar och medlemmar klagar på BSF.
              sigpic

              Ägare av DekorTeknik
              Gå in och gilla!

              Comment


              • Re: "Vad är på gång?"

                Originally posted by jonash View Post
                Kan du ta och konkret skriva ned då vad som var så bra, så kanske man kan ta lärdom. Annars blir det svårt....
                Du stod ju själv och höll tal att det var så bra och så många tävlande.
                Vad tycker du?
                sigpic

                Ägare av DekorTeknik
                Gå in och gilla!

                Comment


                • Re: "Vad är på gång?"

                  Originally posted by Car n' Audio View Post
                  finns ett annat alternativ, att endast förbundet kan STARTA nya trådar, i ett specifikt forum. Alla andra kan dock svara i dessa trådar, men inte skapa nya.

                  Jag är till 99.9% säker på att det går att fixa till med denna forumprogramvara, vBulletin ...

                  Driver själv stora forum, där den möjligheten finns, och jag lovar. Det ni upplevt i negativitet och "påhopp" här inne, bara är en bris när det kommer till jämförelse inom annat område
                  Skitbra ide faktiskt.
                  MEN då måste ju dom vilja ha hjälp och åsikter från medlemmarna också.
                  Historiskt sett så finns det väll inte någon sådan tråd vad jag vet?
                  sigpic

                  Ägare av DekorTeknik
                  Gå in och gilla!

                  Comment


                  • Re: "Vad är på gång?"

                    Originally posted by Antonic View Post
                    Skitbra ide faktiskt.
                    MEN då måste ju dom vilja ha hjälp och åsikter från medlemmarna också.
                    Historiskt sett så finns det väll inte någon sådan tråd vad jag vet?
                    Seek and you will find!!!!!!

                    och som du säger, medlemmars åsikter har alltid respekterats, ICKE medlemmars åsikter är tyvärr bara mediabrus...precis som i alla andra föreningar...

                    Men för att en medlems åsikter skall kunna bearbetas måste de komma in till styrelsen i skriftlig form, som en motion, och inte bara som en post på ett öppet forum...där brister det i dagsläget till 99,9%
                    Roger Edvinsson
                    Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                    helst på saker av kolfiber :-)

                    Comment


                    • Re: "Vad är på gång?"

                      Det är ju bättre att ha viss sektion för förbundet, oavsett om icke-medlemmar skriver av sig sin frustration. Sådant är det bara att bli som en gås som får vatten över sig. Det rinner bara av

                      Diskussioner om olika förbund, hör till. De kommer alltid uppstå och då är det bättre ha det samlat på ett ställe där man som förbund kan diskutera på ett konstruktivt sätt.

                      Comment


                      • Re: "Vad är på gång?"

                        Originally posted by JALLE View Post
                        Seek and you will find!!!!!!

                        och som du säger, medlemmars åsikter har alltid respekterats, ICKE medlemmars åsikter är tyvärr bara mediabrus...precis som i alla andra föreningar...

                        Men för att en medlems åsikter skall kunna bearbetas måste de komma in till styrelsen i skriftlig form, som en motion, och inte bara som en post på ett öppet forum...där brister det i dagsläget till 99,9%
                        Så BSF skiter i bra förslag om det inte kommer in skriftligt helt enkelt och från medlemmar.
                        Har jag fattat det rätt?
                        Last edited by Antonic; October 11, 2011, 15:33.
                        sigpic

                        Ägare av DekorTeknik
                        Gå in och gilla!

                        Comment


                        • Re: "Vad är på gång?"

                          Originally posted by Antonic View Post
                          Så BSF skiter i bra förslag om det inte kommer in skriftligt helt enkelt och från medlemmar.
                          Har jag fattat det rätt?
                          Nu måste du väl ändå lugna ner dig Anton. Oavsett i vilket hänseende måste man ha mandat om man vill ha sin åsikt registrerad. Jag försöker verkligen förstå.ditt resonemang men jag gör det inte. Bli medlem och du är välkommen att lägga förslag. Om förbundet inte passar står det dig helt fritt att starta en egen organisation där du kan få igenom alla dina egna ideer.
                          Detta riktas till alla: Sluta tro att allting på planeten styrs via ett fritt internet.

                          Jag tycker inte om att betala så mycket i skatt. Därför kräver jag att regeringen skall lyssna på mig och ändra systemet. O.B.S ironi
                          Jag ÄR Gandalf!!!

                          Comment


                          • Re: "Vad är på gång?"

                            Eftersom hela den nuvarande styrelsen läser här närmast dagligen så är det klart att vi uppfattar de flesta förslagen om de är tillräckligt tydligt formulerade. Då alla i styrelsen dock har rätt aktiva liv i övrigt så är det dock inte alls säkert att de under nuvarande arbetsform kommer att behandlas. De glöms helt enkelt bort. Vill man vara säker så rekommenderas att man mailar.
                            /tycker Erik.

                            Comment


                            • Re: "Vad är på gång?"

                              Originally posted by Antonic View Post
                              Så BSF skiter i bra förslag om det inte kommer in skriftligt helt enkelt och från medlemmar.
                              Har jag fattat det rätt?
                              hämtat från en annan förening:
                              Bli medlem i AIK!
                              Följer du AIK i med- och motgång? Vill du inte bara följa klubbens lag utan också vara en del av AIK. Då ska du ta steget ut och bli medlem. AIK är Sveriges största idrottsförening med över 16 000 medlemmar och tillsammans med dig kommer vi fortsätta vara störst.


                              Det är först och främst för medlemmarna AIK bedriver sin verksamhet, det är först och främst för medlemmarna lagen kämpar för framgång. Det är också medlemmarna som bestämmer hur klubben skall skötas och utvecklas.

                              Din medlemsavgift är viktig för AIK. Den svarar för ungefär hälften av föreningen AIK:s normala intäkter.

                              Nedan kan du läsa mer om vad du får av medlemskapet, vad det kostar och hur du gör för att bli en del i Sveriges största idrottsklubb.

                              Vad får du av medlemskapet?

                              - Du blir en del av AIK.
                              - Du bidrar till att AIK är Sveriges största idrottsförening.
                              - Du bidrar till att AIK kan prestera bra i de idrotter som finns inom huvudföreningen.
                              - Du bidrar till att AIK kan vara en stabil grund för sina specialföreningar och aktiebolag i idrotterna fotboll, ishockey, innebandy och bandy.
                              - Du bidrar till att klubben har Sveriges bästa klubbmedia som hemsida och dagligt nyhetsbrev.
                              - Du får möjligheter till inflytande över klubben.
                              - Du har exklusiv rätt att bli medlem i våra specialföreningar inom fotboll, ishockey, innebandy och bandy.
                              - Medlemskapet i AIK:s specialidrottsföreningar är gratis för AIK medlemmar.

                              Dessutom får du:
                              - Gå gratis på en medlemmarnas match i fotboll, ishockey och innebandy.
                              - Medlemsbevis, medlemskort och klubbnål.
                              - Olika rabatterbjudanden.
                              - AIK Shop anordnar medlemskvällar två gånger per år med rejäl rabatt för medlemmar.
                              - Team Fysiqs naprapater erbjuder AIK:s medlemmar 10 procents rabatt på behandlingar.
                              Barn upp till och med tolv år blir också medlemmar i Gnagisklubben.
                              Som medlem i Gnagisklubben får du:
                              - Ett fint medlemskort
                              - Ett stiligt diplom att sätta på väggen
                              - Klistermärken
                              - Tidningen "Gnagisbladet" 2 gånger per år
                              - Gå gratis på vissa utvalda matcher och ta med två vuxna kompisar till ett lägre pris
                              - Två medlemskap i ett, som Gnagismedlem är du också medlem i AIK

                              OBS! i familjemedlemskapet ingår inte medlemskap i Gnagisklubben, det måste lösas separat.



                              Vad kostar det att bli medlem?

                              Följande medlemsavgifter och åldersgränser gäller för medlemsperioden 1 maj 2010-30 april 2011:
                              Gnagismedlem (0-12 år): 100 kr
                              Ungdomsmedlem (13-24 år): 150 kr
                              Seniormedlem (25 år och äldre): 500 kr (400:- om du blir medlem före 1 maj 2009!)
                              Familjemedlemskap: 600 kr (inkluderar ej Gnagisklubben, till den måste lösas separat medlemskap)
                              Ständigt medlemskap: 4 000 kr


                              Observera att samtliga personuppgifter måste finnas med för att du ska bli medlem.

                              Allmänna Idrottsklubben
                              [2009]


                              Kloka ord för att vara gnagare :-)
                              Roger Edvinsson
                              Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                              helst på saker av kolfiber :-)

                              Comment


                              • Re: "Vad är på gång?"

                                Originally posted by JALLE View Post
                                hämtat från en annan förening:
                                Bli medlem i AIK!
                                Följer du AIK i med- och motgång? Vill du inte bara följa klubbens lag utan också vara en del av AIK. Då ska du ta steget ut och bli medlem. AIK är Sveriges största idrottsförening med över 16 000 medlemmar och tillsammans med dig kommer vi fortsätta vara störst.


                                Det är först och främst för medlemmarna AIK bedriver sin verksamhet, det är först och främst för medlemmarna lagen kämpar för framgång. Det är också medlemmarna som bestämmer hur klubben skall skötas och utvecklas.

                                Din medlemsavgift är viktig för AIK. Den svarar för ungefär hälften av föreningen AIK:s normala intäkter.

                                Nedan kan du läsa mer om vad du får av medlemskapet, vad det kostar och hur du gör för att bli en del i Sveriges största idrottsklubb.

                                Vad får du av medlemskapet?

                                - Du blir en del av AIK.
                                - Du bidrar till att AIK är Sveriges största idrottsförening.
                                - Du bidrar till att AIK kan prestera bra i de idrotter som finns inom huvudföreningen.
                                - Du bidrar till att AIK kan vara en stabil grund för sina specialföreningar och aktiebolag i idrotterna fotboll, ishockey, innebandy och bandy.
                                - Du bidrar till att klubben har Sveriges bästa klubbmedia som hemsida och dagligt nyhetsbrev.
                                - Du får möjligheter till inflytande över klubben.
                                - Du har exklusiv rätt att bli medlem i våra specialföreningar inom fotboll, ishockey, innebandy och bandy.
                                - Medlemskapet i AIK:s specialidrottsföreningar är gratis för AIK medlemmar.

                                Dessutom får du:
                                - Gå gratis på en medlemmarnas match i fotboll, ishockey och innebandy.
                                - Medlemsbevis, medlemskort och klubbnål.
                                - Olika rabatterbjudanden.
                                - AIK Shop anordnar medlemskvällar två gånger per år med rejäl rabatt för medlemmar.
                                - Team Fysiqs naprapater erbjuder AIK:s medlemmar 10 procents rabatt på behandlingar.
                                Barn upp till och med tolv år blir också medlemmar i Gnagisklubben.
                                Som medlem i Gnagisklubben får du:
                                - Ett fint medlemskort
                                - Ett stiligt diplom att sätta på väggen
                                - Klistermärken
                                - Tidningen "Gnagisbladet" 2 gånger per år
                                - Gå gratis på vissa utvalda matcher och ta med två vuxna kompisar till ett lägre pris
                                - Två medlemskap i ett, som Gnagismedlem är du också medlem i AIK

                                OBS! i familjemedlemskapet ingår inte medlemskap i Gnagisklubben, det måste lösas separat.



                                Vad kostar det att bli medlem?

                                Följande medlemsavgifter och åldersgränser gäller för medlemsperioden 1 maj 2010-30 april 2011:
                                Gnagismedlem (0-12 år): 100 kr
                                Ungdomsmedlem (13-24 år): 150 kr
                                Seniormedlem (25 år och äldre): 500 kr (400:- om du blir medlem före 1 maj 2009!)
                                Familjemedlemskap: 600 kr (inkluderar ej Gnagisklubben, till den måste lösas separat medlemskap)
                                Ständigt medlemskap: 4 000 kr


                                Observera att samtliga personuppgifter måste finnas med för att du ska bli medlem.

                                Allmänna Idrottsklubben
                                [2009]


                                Kloka ord för att vara gnagare :-)
                                Då tolkar jag det som ett JA från din sida.
                                sigpic

                                Ägare av DekorTeknik
                                Gå in och gilla!

                                Comment

                                Working...
                                X