Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Vad är på gång?"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Re: "Vad är på gång?"

    Jag försökte ju få sätta upp ett tält utanför med 2st bilar och info om Emma Racing.
    Med bl.a skyltar m.m. Men inget som var intressant tyvärr lustigt nog.
    sigpic

    Ägare av DekorTeknik
    Gå in och gilla!

    Comment


    • #77
      Re: "Vad är på gång?"

      Originally posted by Naughty Tee View Post
      Man gör det som Elmia vill, dvs har en monter där man på ett så snyggt sätt som möjligt presenterar de olika tävlingsformaten istället för att fokusera på att få in så många tävlande som möjligt. Elmia är det största, bästa tillfället att visa upp hobbyn men det betyder tyvärr inte samma sak som bästa tillfället att arrangera den största tävlingen.
      Helt rätt. Och detta är något att fundera på. Det kanske inte skall vara en tävling på Elmia ens, däremot kanske Förbundet skall synas. På ett eller annat sätt.
      SM-guld 2007 och 2008.
      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

      Comment


      • #78
        Re: "Vad är på gång?"

        Det där med att antalet besökare skulle ha ökat i A-hallen efter demoförbudet ställer jag mig väldigt tveksam till, då tror jag det är så som Extra Kim skrev att antalet besökare totalt sett ökar för varje år. Men så vitt jag kan minnas så var det knökfullt där inne för 5-6 år sedan och senast i år kunde man glida runt fritt och t.o.m fotografera dom flesta bilarna!
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

        More to come...

        Comment


        • #79
          Re: "Vad är på gång?"

          Originally posted by ChriZtoffer View Post
          Det där med att antalet besökare skulle ha ökat i A-hallen efter demoförbudet ställer jag mig väldigt tveksam till, då tror jag det är så som Extra Kim skrev att antalet besökare totalt sett ökar för varje år. Men så vitt jag kan minnas så var det knökfullt där inne för 5-6 år sedan och senast i år kunde man glida runt fritt och t.o.m fotografera dom flesta bilarna!
          Som sagt var, haka inte upp er på siffran, om han har tagit i i överkant så innebär detta bara att de bakom spakarna varit nöjda med "förbudet".
          Svensk importör/generalagent av:

          Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

          Best European Distributor 2011 - Alpine

          Comment


          • #80
            Re: "Vad är på gång?"

            Vet inte om jag slår in öppna dörrar men ett förslag är att visa hur det går till att uppgradera ljudet i en bil på plats på mässan, plocka ner dörrsidor, såga bafflar, dämpa, in med steg, baslåda osv. Lite handfasta tips och tricks för oss svenne banan som inget kan.
            Last edited by t0mas; October 11, 2011, 22:29. Reason: Eftersom jag inte är medlem så kan alla bortse från detta förslag
            Audi A6 2,4 Quattro
            HU: Pioneer P88RS FRONT: Dynaudio Esotec MW 162 GT
            Dynaudio T-100 STEG: DLS Genesis Q90x

            Comment


            • #81
              Re: "Vad är på gång?"

              Bra idé som testats flera gånger utomlands. Kruxet är att hitta någon väldigt kunnig som är villig att jobba röven av sig på en varm och trång mässa.

              Däremot skulle en BuildOff kunna funka där två lag tävlar om att ex bygga en dörrsida eller snickrar ihop en baslåda.
              Jag ÄR Gandalf!!!

              Comment


              • #82
                Re: "Vad är på gång?"

                Originally posted by Gandalf View Post
                Bra idé som testats flera gånger utomlands. Kruxet är att hitta någon väldigt kunnig som är villig att jobba röven av sig på en varm och trång mässa.

                Däremot skulle en BuildOff kunna funka där två lag tävlar om att ex bygga en dörrsida eller snickrar ihop en baslåda.
                Vi sa väll bygga en power wheel under 3 dagar o tävla på 4de dagen?

                Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                Comment


                • #83
                  Re: "Vad är på gång?"

                  Extra kim:

                  Rat rod eller Rat-stuket ( rostiga bilar ) är en trend i sverige och de accepterar jag. Lika väl accepterar jag en helt orginal bil. lika väl så kan man komma med en fetstylad bil.
                  Bilen behöver inte på ngt vis tillhöra någon kategori men den bör ju kunna stå på sina hjul utan att behöva pallbockar.
                  Det pratas om att vi ska synas och göra ett seriöst intryck. Är inte en städad och hel bil en bra början?
                  Har du ens hört på folk som pratar på mässan? Folk betalar pengar för att se bra bilar och inget skrot.
                  Så JAG tycker att alla är välkomna med sina bilar oavsett vad de tillhör för kategori. Förutsatt att de är städat och att bilen är om meningen körbart skick.


                  [/QUOTE]
                  Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar

                  Comment


                  • #84
                    Re: "Vad är på gång?"

                    Originally posted by TRUCKEN View Post
                    Extra kim:

                    Rat rod eller Rat-stuket ( rostiga bilar ) är en trend i sverige och de accepterar jag. Lika väl accepterar jag en helt orginal bil. lika väl så kan man komma med en fetstylad bil.
                    Bilen behöver inte på ngt vis tillhöra någon kategori men den bör ju kunna stå på sina hjul utan att behöva pallbockar.
                    Det pratas om att vi ska synas och göra ett seriöst intryck. Är inte en städad och hel bil en bra början?
                    Har du ens hört på folk som pratar på mässan? Folk betalar pengar för att se bra bilar och inget skrot.
                    Så JAG tycker att alla är välkomna med sina bilar oavsett vad de tillhör för kategori. Förutsatt att de är städat och att bilen är om meningen körbart skick.
                    Du har en bra poäng där. Jag besökte Elmia (och även SASCA-finalen) som konsument några år i slutet av -90-talet och nu när jag har läst den här tråden har jag försökt tänka på vad det var som gjorde att jag kom flera gånger.

                    I mitt tycke fanns det en bredd, en variation på byggena som gjorde det intressant: det fanns ett antal byggen i "LarsK/PM-Shopen/Woody-stil", lackerade paneler, neon, krom, läder osv osv osv, det fanns många välbyggda bilar som höll en skaplig nivå på installation, men där mera krut var lagt på ljudet än på en flashig skuff, sen fanns en drös med fräscha demobilar och en lååååång rad med dB-byggen.

                    Dom allra flesta bilarna var snygga och städade, men det som gjorde det roligt att kolla in dom mera "vanliga" byggena var att killen som byggt bilen oftast var mera än villig att visa upp sitt bygge, bjuda på en lyssningsstund etc. Kommer så väl ihåg en kille (minns inte namnet dock, Putte kanske?!?) som stolt visade upp sitt bygge i en vit Golf MkII, det blev till att lyssna en stund också, sen till sist så tipsade han mig om vilka bilar i hans klass det lönade sig att lyssna på, bilar som han själv gillade! Och då var det hans konkurrenter han pratade om...tyckte den där attityden som han hade berättade allt! Han försökte verkligen sprida evangeliet om billjud!

                    Tror också Björn har en mycket bra idé i inlägg #71, en kort stund med fri demo under reglerade former kunde vara en bra kompromiss. Vet domarna inom SQ om det kan dom styra upp sitt lyssnande enligt tidtabell också kanske?

                    /Freddi
                    Projekt #sqnewbeetle
                    http://www.bilstereoforum.se/showthr...375#post394375

                    Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
                    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111

                    Comment


                    • #85
                      Re: "Vad är på gång?"

                      Originally posted by Freddi View Post
                      Tror också Björn har en mycket bra idé i inlägg #71, en kort stund med fri demo under reglerade former kunde vara en bra kompromiss. Vet domarna inom SQ om det kan dom styra upp sitt lyssnande enligt tidtabell också kanske?

                      /Freddi
                      Ja det går nog att ordna på de ställena vi får ha "demo".

                      Elmia/inomhus är dock bara att glömma, men på övriga event är det säkerligen inga problem om man tar upp det innan då man söker polistillståndet.
                      SM-guld 2007 och 2008.
                      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                      Comment


                      • #86
                        Re: "Vad är på gång?"

                        Originally posted by jensclaudius View Post
                        Jag håller med till fullo, det är väldigt få som vet om att det går att tävla i billjud och då tänkter jag inte enbart på "gemene man" utan även på de som ställer ut sina bilar som även de är fyllda med bilstereo.

                        Dock är det kostsamt med marknadsföring och frågan är väl hur man når ut med budskapet att det går att tävla i billjud och att det varken är farligt eller behöver vara dyrt (jämfört med andra hobbies).

                        Något som är välidgt viktigt är att alla medlemmar stävar mot samma mål och det är att göra detta bättre och bättre för varje år, jobba tillsammans och frammåt. Tycker olika gör vi alla men att basunera ut det högljut och publikt skrämmer tyvärr bort en hel del nyfikna, så istället för att älta tidigare händelser, negativa saker så försök att hitta något positivt att jobba vidare med.

                        Så hur når vi ut med budskapet att det går att tävla i billjud (i alla dess former)? Samt hur lockar vi nya deltagare att komma ut på tävlingarna och ha lika kul som oss?

                        (Det var min personliga reflektioner)

                        Mvh Jens
                        Jag vet ett sett man kan marknadsföra / sprida information om bilstereotävlande i Sverige, det har dock inget med Elmia att göra. En sak jag har grundat på i ett par år som man kanske skulle förverkliga nu.. hmm..
                        BMW E38 740
                        BMW M5 -01
                        bilradiohuset.se
                        SM-guld 2012

                        Comment


                        • #87
                          Re: "Vad är på gång?"

                          Originally posted by Kulan View Post
                          Jag vet ett sett man kan marknadsföra / sprida information om bilstereotävlande i Sverige, det har dock inget med Elmia att göra. En sak jag har grundat på i ett par år som man kanske skulle förverkliga nu.. hmm..
                          AHA!! Du menar Internet Men tror du inte att det bara är en fluga

                          Sov gott alla
                          Jag ÄR Gandalf!!!

                          Comment


                          • #88
                            Re: "Vad är på gång?"

                            Jag anser att vi skall ha 2-3 STORA nationella tävlingar
                            t ex Elmia, Mantorp och finalen.
                            resten av tävlingarna skall vi butiker fixa!
                            det pratas väldigt mycket om att förbundet skall vara ansiktet utåt,men det är ju faktiskt vi butiker som säljer bilstereo.
                            Det är ju vi som ska se till så våra kunder börja tävla!

                            Comment


                            • #89
                              Re: "Vad är på gång?"

                              Originally posted by Ljudbutiken View Post
                              Jag anser att vi skall ha 2-3 STORA nationella tävlingar
                              t ex Elmia, Mantorp och finalen.
                              resten av tävlingarna skall vi butiker fixa!
                              det pratas väldigt mycket om att förbundet skall vara ansiktet utåt,men det är ju faktiskt vi butiker som säljer bilstereo.
                              Det är ju vi som ska se till så våra kunder börja tävla!
                              Väl sagt låter som en kanon idee
                              Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                              sigpic
                              Tack till Ljudia AB

                              Comment


                              • #90
                                Re: "Vad är på gång?"

                                Originally posted by klåp View Post
                                Väl sagt låter som en kanon idee
                                Kan bara instämma.

                                Frågan är då; är butikerna "redo"? Vad anser de sig behöva och vad kan Förbundet ge?

                                Nivån hos butikerna ute i landet varierar ju ganska kraftigt. Vissa kan nog fixa "allt" själva, dvs alla tävlingsformat. Andra behöver kanske hjälp med en hel del.

                                Jag tippar på att det skulle behövas utbildas lite domare ute i landet/butikerna. Både SQ samt dB-grenar.?
                                SM-guld 2007 och 2008.
                                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                                Comment

                                Working...
                                X