Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginner och andra frågor...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EMMA SQ Beginner och andra frågor...

    Kan ngn från styrelsen höra av sig till mig över telefon då jag har lite frågor.
    Erik vet mer varför jag har frågorna ;-)
    xxxxxxxx
    /Anders
    Last edited by Lonefox; November 28, 2012, 13:01.
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

  • #2
    Re: Beginner och andra frågor...

    Originally posted by Lonefox View Post
    Kan ngn från styrelsen höra av sig till mig över telefon då jag har lite frågor.
    Erik vet mer varför jag har frågorna ;-)
    0709656473
    /Anders
    Erik sitter i styrelsen.....tag det med honom om du nu redan börjat.
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

    Comment


    • #3
      Re: Beginner och andra frågor...

      Originally posted by jonash View Post
      Erik sitter i styrelsen.....tag det med honom om du nu redan börjat.
      Huh?

      Var det inte en ny styrelse?

      Sibbe,Tomas och Jens? eller är det nått som vi andra inte har fått reda på igen

      Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

      VEM FAAAN VAR WIECHERT?

      Comment


      • #4
        Re: Beginner och andra frågor...

        Nej, det har inte hänt nåt vi andra inte fått veta, det har gåtts ut med att Sibbe o Tomas av personliga skäl har hoppat av... Och att den gamla "återträtt" fram tills årsmöte, om jag förstått det rätt...
        Svensk Mästare 5 gånger...

        Comment


        • #5
          Re: Beginner och andra frågor...

          Originally posted by Stickan View Post
          Huh?

          Var det inte en ny styrelse?

          Sibbe,Tomas och Jens? eller är det nått som vi andra inte har fått reda på igen
          Du som har missat det bara Stickan..

          http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6929
          BMW E38 740
          BMW M5 -01
          bilradiohuset.se
          SM-guld 2012

          Comment


          • #6
            Re: Beginner och andra frågor...

            Originally posted by jonash View Post
            Erik sitter i styrelsen.....tag det med honom om du nu redan börjat.
            Lämnat ett meddelande på telefåntalaren, vi får se när/om han hinner återkomma
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

            Comment


            • #7
              Re: Beginner och andra frågor...

              Återkommer.... sitter i möte under dagen.
              /tycker Erik.

              Comment


              • #8
                Re: Beginner och andra frågor...

                Originally posted by Robsarve View Post
                Återkommer.... sitter i möte under dagen.
                Lugnt Ring inte runt 20-21 bara
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                Comment


                • #9
                  Re: Beginner och andra frågor...

                  En sista revidering av protokollet pågår och denna postas ikväll... men som sagt.... EMMA SQ är EMMA SQ och använder samma regelbok :-)
                  Roger Edvinsson
                  Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                  helst på saker av kolfiber :-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beginner och andra frågor...

                    Originally posted by JALLE View Post
                    En sista revidering av protokollet pågår och denna postas ikväll... men som sagt.... EMMA SQ är EMMA SQ och använder samma regelbok :-)
                    Jodå........dock är det lite andra frågor än just protokoll osv Roger
                    Dock kan du absolut svara på samma frågor
                    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beginner och andra frågor...

                      Originally posted by Lonefox View Post
                      Jodå........dock är det lite andra frågor än just protokoll osv Roger
                      Dock kan du absolut svara på samma frågor
                      Kan du inte ställa dem här, nu när vi ändå har en tråd i ämnet?
                      SM-guld 2007 och 2008.
                      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beginner och andra frågor...

                        Originally posted by jonash View Post
                        Kan du inte ställa dem här, nu när vi ändå har en tråd i ämnet?
                        Ledsen Jonas......hur jag än sitter och försöker här och nu så får jag inte fram formuleringarna som jag vill.
                        Min hjärna låser sig.....

                        Hur jag än försöker låter det bara dumt.....

                        Men grundfrågorna är bla. vad Beginner innebär rent praktiskt för butikerna. Ngn större skillnad arbetsmässigt skillnad mot SCC?

                        När man sedan kliver uppåt och tänker rent EMMA SQ, hur många domare och övrigt folk kan behövas för ett femtimmars kvälls-event för att få det att löpa smidigt? Tänker mer på domarna så att de inte får för mkt att göra....ja lite sådana frågor.

                        Anledningen?
                        Jag har blivit ombedd att arrangera tävlingar hos BRL Thn (Ja hos Skogis) och vill helt enkelt ha mer kött på benen och vänder mig till er för att inte belasta honom mer än nödvändigt
                        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beginner och andra frågor...

                          Det hela är naturligtvis avhängigt av hur många bilar man tror sig få.

                          Protokollet för beginner är närmare EMMA experienced än SCC.

                          För advanced:
                          Ca 25 minuter per bil brukar vara lagom att planera med för ljuddomaren.
                          Installationen brukar snitta på närmare 15 minuter per bil.
                          /tycker Erik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beginner och andra frågor...

                            Så runt 40min totalt per bil, ge och ta ngr minuter.

                            Så bolla med tanken att det blir 5-10 (runt 30 min/bil totalt?) exp, 5-10 adv (runt 40min/bil) och 2-3 unl (räknade en timme) så kanske man skulle behöva 4-5 domare totalt för att täcka in det på 4-5 timmar?
                            Plus 1-2 för beginner? (räknar runt 15-20 min/bil då man ser till hur Entry var)

                            Hur går man sen vidare med er då man vill köra ett event?
                            info@bilstereo-osv osv med info om datum klasser och tider eller vad?
                            Hur pass lång tid i förväg behöver ni ha infon?

                            Hur sköts eg. den biten?
                            Frågar hellre än gång för mkt än att det blir fel för oss alla.
                            Framför allt er.

                            Angående Beginner så var det inte protokollet i sig jag undrade över, för det kopplade jag.
                            Men är det fort. en från butiken som skall agera domare med en utb. via er (bantad eller ej det vet jag inte hur ni tänkt). (Inte för att det behövs i just detta fall då Skogis får ta den smällen och dömma bilarna på lokaleventen.)
                            Eller ja snarare, butikerna som vill köra Beginner får faktan de behöver?


                            Nu kanske ni förstår varför jag vill prata med ngn av er
                            Förenklaren hel del konversation
                            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beginner och andra frågor...

                              Originally posted by Lonefox View Post
                              Så runt 40min totalt per bil, ge och ta ngr minuter.

                              Så bolla med tanken att det blir 5-10 (runt 30 min/bil totalt?) exp, 5-10 adv (runt 40min/bil) och 2-3 unl (räknade en timme) så kanske man skulle behöva 4-5 domare totalt för att täcka in det på 4-5 timmar?
                              Plus 1-2 för beginner? (räknar runt 15-20 min/bil då man ser till hur Entry var)

                              Hur går man sen vidare med er då man vill köra ett event?
                              info@bilstereo-osv osv med info om datum klasser och tider eller vad?
                              Hur pass lång tid i förväg behöver ni ha infon?

                              Hur sköts eg. den biten?
                              Frågar hellre än gång för mkt än att det blir fel för oss alla.
                              Framför allt er.

                              Angående Beginner så var det inte protokollet i sig jag undrade över, för det kopplade jag.
                              Men är det fort. en från butiken som skall agera domare med en utb. via er (bantad eller ej det vet jag inte hur ni tänkt). (Inte för att det behövs i just detta fall då Skogis får ta den smällen och dömma bilarna på lokaleventen.)
                              Eller ja snarare, butikerna som vill köra Beginner får faktan de behöver?


                              Nu kanske ni förstår varför jag vill prata med ngn av er
                              Förenklaren hel del konversation
                              En domare per klass är ju det enda raka. Så 3 klasser = 3 domare.

                              Tanken med Beginner är att butikerna skall kunna köra det själva ja, men givetvis kan man tänka sig att "hyra" ut domare. (om nu Skogis inte skulle duga... )

                              Om man har event som man vill ha in i kalendern kan man maila Förbundet ja, så läggs de in i kalendern!

                              //Jonas (som inte visste om han skulle svara som privat eller Förbundsröst)
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                              Comment

                              Working...
                              X