Announcement

Collapse
No announcement yet.

MEDLEMSKAP 2011

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: MEDLEMSKAP 2011

Första posten i denna tråd uppdaterad med viktig och vad vi hoppas positiv information.
    Svenska Bilstereoförbundet
    EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

Comment

Sweet, då är jag redo för att kvala till SM Gäller bara att inte spela ur sig nurå när det gäller BR
      BMW E38 740
      BMW M5 -01
      bilradiohuset.se
      SM-guld 2012

Comment

Mycket bra, både beslut och formulerat=)
        Kommer nog bli en bra säsong i år igen med trevligt sällskap och skön (och nervös..) stämning..! =)
        Svensk Mästare 5 gånger...

Comment

Efter att ha genomarbetat många saker de senaste veckorna, är det följande som gäller vad avser MEDLEMSSKAP och AVGIFTER för 2011:

http://www.bilstereoforbundet.se/ind...ndrar/avgifter

Med detta har vi även omarbetat paketlösningar som tidigare kommunicerats ut till potentiella butiker. Utskick till dessa butiker kommer göras under dagen (Onsdagen), och det är våran förhoppning och tro att det kommer ansluta sig många nya butiker, till de som redan är anslutna.

Vi hoppas nu att de flesta frågetecknen är ur vägen för att alla ni potentiella medlemmar till Förbundet skall ansluta sig, och tillsammans bidra till att det blir ett riktigt skoj 2011!

(OBS! Några har sedan tidigare anslutit sig hos sin butik, enligt de gamla priserna. Tag kontakt med eran butik så löser de så att ni får rätt medlemsavgift!)

Comment

Om jag uppfattat det hela rätt nu så krävs det bara license och medlemsavgift för att samla sm-poäng. Tävla på vanliga evengeman såsom elmia och liknande krävs bara anmälningsavgiften till evengemanget?
            Passat 3B: 151.9dB @42hz
            Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
            Golf Mk2: 154.9dB @49hz
            SM 3'a Bassrace 39.9 2013
            SM 3'a Superstreet NW 2013
            Stoffe levererar baby

Comment

Mycket enklare och snyggare!!
              Bra gjort!!
              sigpic

Ägare av DekorTeknik
              Gå in och gilla!

Comment

Originally posted by Wiechert View Post
                Om jag uppfattat det hela rätt nu så krävs det bara license och medlemsavgift för att samla sm-poäng. Tävla på vanliga evengeman såsom elmia och liknande krävs bara anmälningsavgiften till evengemanget?
                Ja det stämmer. Du behöver ha löst tävlingslicens (om du gjort det tidigare år är den biten klar), samt medlemsskap för 2011.

Vi håller på att kolla på vilket kvalificeringssystem vi skall ha för att kvala in till SM finalen. Det kommer krävas ett visst antal tävlingar för att kvala in, man kommer INTE kunna kvala till SM genom att deltaga på bara två tävlingshelger t.ex.

Så att åka på Elmia är ett bra steg för att ta sig till SM.

Mer info om kvalsystemet kommer i veckan!

Comment

Originally posted by Bilstereoförbundet View Post
                  Ja det stämmer. Du behöver ha löst tävlingslicens (om du gjort det tidigare år är den biten klar), samt medlemsskap för 2011.

Vi håller på att kolla på vilket kvalificeringssystem vi skall ha för att kvala in till SM finalen. Det kommer krävas ett visst antal tävlingar för att kvala in, man kommer INTE kunna kvala till SM genom att deltaga på bara två tävlingshelger t.ex.

Så att åka på Elmia är ett bra steg för att ta sig till SM.

Mer info om kvalsystemet kommer i veckan!
                  Hans fråga var nog dock om man kan vara med på Elmia och tävla utan att lösa licens samt medlemskap och enbart betala startavgiften för Elmia på 500kr.

Själv har jag hela kitet å satsar på SM
                  BMW E38 740
                  BMW M5 -01
                  bilradiohuset.se
                  SM-guld 2012

Comment

Ja, ALLA kan tävla på Elmia, förutsatt att man föranmäler sig och betalar in startavgiften.

Tävlingslicens + medlemsavgift behövs ENDAST om man skall försöka vinna SM och samla poäng till kvalificeringslistan till SM.

Hoppas det reder ut frågetecknen, samt möjliggör för fler att anmäla sig

(vi kommer förtydliga på Hemsidan också att alla är välkomna, och att bryr man sig inte om SM så är det okej att tävla utan licens/medlemsskap)

Comment

ser mycket bättre ut nu, bra jobbat!!
                      // Benny

Dom bästa grejorna och bästa supporten får du hos http://ljudbyggaren.se

Audi A4 avant

Comment

Originally posted by Bilstereoförbundet View Post
                        Ja, ALLA kan tävla på Elmia, förutsatt att man föranmäler sig och betalar in startavgiften.

Tävlingslicens + medlemsavgift behövs ENDAST om man skall försöka vinna SM och samla poäng till kvalificeringslistan till SM.

Hoppas det reder ut frågetecknen, samt möjliggör för fler att anmäla sig

(vi kommer förtydliga på Hemsidan också att alla är välkomna, och att bryr man sig inte om SM så är det okej att tävla utan licens/medlemsskap)
                        oki så man behöver inte ha tävlinglicensen för att tävla på elmia?? vill bara få ett tydligandgörande då pierre på seastreamgarage sa att man minst behöver licensen för att tävla på elmia när jag pratade med han igår.

sorry såg inte sista inom parantes
                        Last edited by lillkimpa; March 17, 2011, 02:17. Reason: trötthet^^

Comment

Originally posted by lillkimpa View Post
                          oki så man behöver inte ha tävlinglicensen för att tävla på elmia?? vill bara få ett tydligandgörande då pierre på seastreamgarage sa att man minst behöver licensen för att tävla på elmia när jag pratade med han igår.

sorry såg inte sista inom parantes
                          Hej,

tävlingslicensen beöver man (tillsammans med medlemsskap) för att samla på sig kvalpoäng till att kunna få vara med på SM final på Vallåkra senare iår. Dvs, skall man ej kvala till SM behövs heller inte Tävlingslicens.
                          Last edited by Bilstereoförbundet; May 3, 2011, 22:41. Reason: felformulerat

Comment

Originally posted by lillkimpa View Post
                            vill bara få ett tydligandgörande då pierre på seastreamgarage sa att man minst behöver licensen för att tävla på elmia när jag pratade med han igår.

"sorry såg inte sista inom parantes"
                            Han skriver detta(antagligen "trött" mitt i natten) 10 timmar efter att jag FÖRTYDLIGAT per telefon.
                            Jag satt i något helt annat ärende när han ringde, därför blev det fel.

Det var ju därför JAG ringde upp strax efter och sa att det är enligt ovan text i SBF:s "parantes".

Han var tydligen så trött att han missade det samtalet ochså.

Pierre
                            Seastreams Garage
                            Last edited by Horsyhorse; March 17, 2011, 07:58.
                            SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Medlemslistan uppdaterad.

Det fanns tidigare både licensnummer och medlemsnummer vilka kunde vara olika..

Nu har vi förenklat det och det som gäller nu är Medlemsnummer enbart!

Om ni kikar i listan ser ni era medlemsnummer.

http://www.bilstereoforbundet.se/ima...gister_sbf.pdf

Anmälan till tävlingarna skall ni således ange medlemsnummer. Anmälningsformulären är också uppdaterade att återspegla detta.

mvh,

Comment

Försvinner licensen då? För vad jag minns så hade jag en licens, men enligt listan så har jag inte det?

Comment

Working...
                                X