Announcement

Collapse
No announcement yet.

Önskar förtydligande i tävlingskalendern

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Önskar förtydligande i tävlingskalendern

    Finns det möjlighet att styrelsen eller någon annan ansvarig kan göra lite förtydligande i tävlingskalendern för året?

    Vilka klasser kommer det tävlas i på de olika orterna?
    Är tex. Sundsvall, Elmia, Östersund & Mantorp flerdagars tävlingar eller
    är det en tävling per dag på de eventen?

    Kunde ju underlätta lite för de som ska tävla så de vet om de måste boka hotell etc om det är en tvådagarstävling tex.

    Detta är ingen kritik utan bara ett önskemål för att underlätta mer i planeringen för deltagarna. På Elmia gäller det ju att boka hotell långt i förväg tex. Då underlättar det ju rejält att veta vilka dagar man ska vara där.

  • #2
    Re: Önskar förtydligande i tävlingskalendern

    Originally posted by BMF View Post
    Finns det möjlighet att styrelsen eller någon annan ansvarig kan göra lite förtydligande i tävlingskalendern för året?

    Vilka klasser kommer det tävlas i på de olika orterna?
    Är tex. Sundsvall, Elmia, Östersund & Mantorp flerdagars tävlingar eller
    är det en tävling per dag på de eventen?

    Kunde ju underlätta lite för de som ska tävla så de vet om de måste boka hotell etc om det är en tvådagarstävling tex.

    Detta är ingen kritik utan bara ett önskemål för att underlätta mer i planeringen för deltagarna. På Elmia gäller det ju att boka hotell långt i förväg tex. Då underlättar det ju rejält att veta vilka dagar man ska vara där.
    På Bilsporteventen där vi givetvis vill vara med, så är ambitionen att det körs alla klasser, likt det schema som du NU kan se på hemsidan. Dvs, ALLA klasser som kördes likt 2010, med tillägget att vi kommer försöka få fart på Psychlone samt att MiniSPL finns med i åtanke.

    På de mer lokala / butikseventen är det mer upp till arrangören att bestämma de klasser som skall köras. Där kommer det mest sannolikt att skilja sig åt lite från gång till annan.

    Okej svar?

    mvh Styrelsen
    Svenska Bilstereoförbundet
    EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

    Comment


    • #3
      Re: Önskar förtydligande i tävlingskalendern

      Sundsvall är det 2 tävlingar 1x Lördag, 1x Söndag, som det är bestämt nu!
      Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
      www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
      www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

      Comment


      • #4
        Re: Önskar förtydligande i tävlingskalendern

        Jag lyfter min fråga igen!

        Jag vill se en tydlig kalender där det står vilka klasser som kommer att köras på vilket ställe.
        Nu kommer en vass kommentar men,,, om de kan släppa en kalender i början av året med alla seglingstävlingar eller god tid innan kan släppa vilka klasser innom hästtävlandet som kommer tävla var. Varför klarar inte vi bilstereomänniskor det?

        Såg att kraven för kval till SM är släppt, då tycker jag att ni samtidigt kan tala om vart och när man kan tävla också. Så att man helt enkelt kan planera säsongen i god tid.

        Comment


        • #5
          Re: Önskar förtydligande i tävlingskalendern

          Det är helt enkelt så att det kommer till framförallt butikstävlingar under året.
          /tycker Erik.

          Comment


          • #6
            Re: Önskar förtydligande i tävlingskalendern

            Att det kan komma fler tävlingar förstår jag. Men de som står med där just nu borde det väl i alla fall finnas någon plan för vilka klasser som ska tävla där med?

            Comment


            • #7
              Re: Önskar förtydligande i tävlingskalendern

              Originally posted by Bilstereoförbundet View Post
              På Bilsporteventen där vi givetvis vill vara med, så är ambitionen att det körs alla klasser, likt det schema som du NU kan se på hemsidan. Dvs, ALLA klasser som kördes likt 2010, med tillägget att vi kommer försöka få fart på Psychlone samt att MiniSPL finns med i åtanke.

              På de mer lokala / butikseventen är det mer upp till arrangören att bestämma de klasser som skall köras. Där kommer det mest sannolikt att skilja sig åt lite från gång till annan.

              Okej svar?

              mvh Styrelsen
              Tycker förbundet förklarat, se text ovan.
              Hur tydligare behöver de förklara?

              /Rutger
              Du lär så länge du lever, heter det.
              Jag tror att motsatsen är lika sann.
              Bengt Feldreich
              _______________________________________
              _______________________________________

              Comment


              • #8
                Re: Önskar förtydligande i tävlingskalendern

                Originally posted by BMF View Post
                Jag lyfter min fråga igen!

                Jag vill se en tydlig kalender där det står vilka klasser som kommer att köras på vilket ställe.
                Nu kommer en vass kommentar men,,, om de kan släppa en kalender i början av året med alla seglingstävlingar eller god tid innan kan släppa vilka klasser innom hästtävlandet som kommer tävla var. Varför klarar inte vi bilstereomänniskor det?

                Såg att kraven för kval till SM är släppt, då tycker jag att ni samtidigt kan tala om vart och när man kan tävla också. Så att man helt enkelt kan planera säsongen i god tid.
                Tävlingarna som förbundet styr över, dvs där Förbundet driver tävlingen, är Bilsporteventen. Där kommer alla format köras. Både "dB och SQ".

                Resten av tävlingarna som står listade i kalendern styr respektive butik/arrangör, och det är upp till var arrangör att bestämma vilka utav alla format de vill köra. Så ser avtalen ut med de butiker som får arrangera event i Förbundets format.

                Hela idén bakom detta är att butikerna skall hålla i fler event/tävlingar på sikt, för att knyta samman oss med samma intresse, vid gemensamma tillfällen

                Självklart kommer kalendern förtydligas vartefter vi får in info kring vad som planeras för respektive tävling/event.

                Den kalender du ser på hemsidan är uppdaterad.

                SJÄLVKLART är det så, att om det skulle visa sig att något format är tydligt underrepresenterat i antal tävlingar, så kommer kravet för att kvala till SM i det/de formaten anpassas relativt.
                Svenska Bilstereoförbundet
                EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

                Comment


                • #9
                  Re: Önskar förtydligande i tävlingskalendern

                  Tack! Då har jag fått det beskedet jag ville ha. =)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Önskar förtydligande i tävlingskalendern

                    Originally posted by BMF View Post
                    Tack! Då har jag fått det beskedet jag ville ha. =)
                    KANON
                    SM-guld 2007 och 2008.
                    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                    Comment

                    Working...
                    X