Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elmia 2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Elmia 2011

    Originally posted by JALLE View Post
    Så du tycker det är bättre om alla tävlar med brända Scooter skivor med moddade MP3 spår istället för dBJams köpta av bilstereobutiker?
    Vem har sagt något om MP3 ? Eftersom att JAG var först i Sverige (världen?) att använda Scooter inom Bass Race så kan jag informera Herr Edvinsson om att vi använde en orginalskiva och det BORDE du veta då det kontrollerades på Elmia 2005! Vilket för övrigt är första gången som en skiva har kontrollerats när jag har varit närvarande.

    Så NEJ jag tycker INTE att det är bättre med moddade MP3r och jag ser inte heller någon anledning till att använda det då det finns mycket bra orginalmusik att använda, musik som t.o.m är BÄTTRE än Scooter.

    Originally posted by JALLE View Post
    Och varför skulle förbundet godkänna att deltagarna använde piratkopierad musik på tävlingarna?
    Skulle inte det se otroligt dåligt ut?
    Har jag NÅGONSIN förespråkat det? I så fall bevisa det! Jag är helt övertygad om att du inte kan det då jag ALDRIG har förespråkat det.


    Originally posted by JALLE View Post
    Och när dBDrag har en av världens bästa skivor för SPL varför inte använda den?
    Som jag skrev innan, om dB Jams hade varit den bästa skivan så hade det inte varit något problem med att släppa musikvalet fritt då alla ändå hade valt dB Jams.


    Originally posted by JALLE View Post

    Att tillåta valfri musik på 1X tävlingar skapar bara förvirring, nu tycker Nya deltagare att dBJams är cool då det är En officiell skiva, jag har träffat en och annan så jag har lite kött på benen.
    Antar att du pratar dB Drag nu, jag har personligen aldrig använt något annat än dB Jams till dB Drag. Men det finns de som gör det och du borde vara så pass insatt att du inser att de som gynnas av att göra det inte är nybörjare utan de som har varit med ett tag.

    Originally posted by JALLE View Post
    Flera representanter höjer rösterna för en obligatorisk skiva i BassRace, och jag är jävligt stålt att vi startade den trenden.
    Wayne beslutade redan 2008 att det skulle vara obligatoriskt med BassRace skivan för just BassRace. Men pga gnällrövar på internet som startade en mindre revolt drog han tillbaka sitt beslut.
    Fram tills den dan då alla använder dB Jams så innebär det ett handikapp. Den dan alla använder dB Jams, ja då kommer jag inte ha något att invända mot det.

    Originally posted by JALLE View Post
    Och på din sista fråga:

    Förbundet har alla rättigheter att neka en deltagare att tävla om denna inte följer de utsatta reglerna. Oavsett om det är 3X eller inte.
    Även om det innebär att förbundet inte följer reglerna?
    Fast jag antar att om man är villig att släppa igenom en regelvidrig bil på 3x så kanske man inte bryr sig så mycket om reglerna över huvudtaget.


    Vilken bil jag syftar på kan jag gärna peka ut åt er på Elmia om den kommer dit även i år (förutsatt att jag åker dit). Om förbundet skulle misslyckas med att upptäcka ett uppenbart fusk även detta året.
    Last edited by Extra Kim; March 11, 2011, 17:54.

    Comment


    • #77
      Re: Elmia 2011

      Herregud säger jag bara... Det är väl skitbra, se det positiva, man slipper köpa en ny officiell skiva i år=)

      O man kan fortfarande köra samma skiva i db som BR, så man kan kvala utan att behöva krångla me olika skivor hit o dit...
      O inte behöva byta mellan olika finalrepor, man har alltid rätt skiva i stereon=)

      Så ser reglerna ut, det är bara gilla det och åka på tävling o ha skoj, eller stanna hemma..
      Svensk Mästare 5 gånger...

      Comment


      • #78
        Re: Elmia 2011

        Nu har förbundet tagit ett beslut som är godkänt av wayne så är läget bara rätta sig i ledet eller stanna hemma o inte tävla om man inte gillar de hela
        Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
        sigpic
        Tack till Ljudia AB

        Comment


        • #79
          Re: Elmia 2011

          Originally posted by Extra Kim View Post
          Vilken bil jag syftar på kan jag gärna peka ut åt er på Elmia om den kommer dit även i år (förutsatt att jag åker dit). Om förbundet skulle misslyckas med att upptäcka ett uppenbart fusk även detta året.
          Min högst personliga gissning är att med din enormt positiva inställning så kommer du förmodligen ha lika stor chans att bli tillfrågad om något överhuvudtaget, som en snöboll har chans att överleva i helvetet.

          Men det är min egen högst personliga gissning som sagt.
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

          Comment


          • #80
            Re: Elmia 2011

            Originally posted by Extra Kim View Post
            Varför ställde du då upp på VM ? Hade väl räckt med att ta hem SM i så fall.
            WHAT

            Nu e du rent ute o seglar, du skrev att man skulle jämföra sig internationellt och då kollar man status på termpro och MAX man kan spela är __9.9 dvs är det inte mycket att jämföra förrän man verkligen möter någon head to head => det som är mer spännande än dBDrag att man inte kan förutse vem som har ett övertag.

            Jag ställde upp för att BR är kul och jag skulle ändå tävla i dBDrag samt så vann jag med dbjams 12 som hade körts det året i Sverige så.

            Om det nu ska va så likvärdigt internationellt som möjligt borde ju ALLA få samma låt tilldelad istället för att få hitta en special edition version som passar just sin bil och anläggning bäst.
            Det handlar om att spela så nära __9.9 som möjligt, inte att hitta en så konstant låt som möjligt som passar bilen.

            Vi är ett steg närmre likvärdig utgångspunkt än de andra länderna och då ska vi förespråka detta

            Jag tycker personligen att det är mer rättvist att alla har samma skiva att utgå ifrån istället för att man får leta upp valfri låt då det gynnar den tävlande som hittar rätt låt istället för att det ska handla om att den som är skickligast vinner.
            Last edited by Dreddan; March 11, 2011, 21:37.

            Comment


            • #81
              Re: Elmia 2011

              Bob Dylan once sung, "don't criticize what you can't understand" (Dylan). This should be a rule that all critics abide by. An uninformed critic is no critic at all.


              Men nu. Back to topic, förbundet har meddelat sitt beslut. Punkt slut.
              Roger Edvinsson
              Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
              helst på saker av kolfiber :-)

              Comment


              • #82
                Re: Elmia 2011

                det roligaste av allt är att kim, som har en 3e plats på wf i dB från tiden hedenhös och där den ende han slog var icke-motstånd kommer hit och börjar snacka bassrace och kritisera dreddan som dominerade på bassrace på wf och blev bäst i världen.
                Last edited by jonash; March 12, 2011, 00:10.
                SM-guld 2007 och 2008.
                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                Comment


                • #83
                  Re: Elmia 2011

                  Okej, kan säga att jag inte är på någons sida och tycker att ni har en intressant diskussion, men sådan här "pajkastning" hör inte hemma på ett öppet forum och det gör mer skada än nytta med sånna här inlägg då det finns många nybörjare som kanske har tänkt att börja tävla som sitter och läser det här å tänker något i stilen med "Vafan är detta, om de håller på så här mot varandra tänker inte jag börja tävla.."

                  Detta inlägget tillför väl heller inget vettigt, men ja.. detta känns inte bra.
                  Last edited by Kulan; March 12, 2011, 00:11.
                  BMW E38 740
                  BMW M5 -01
                  bilradiohuset.se
                  SM-guld 2012

                  Comment


                  • #84
                    Re: Elmia 2011

                    Originally posted by Kulan View Post
                    Okej, kan säga att jag inte är på någons sida och tycker att ni har en intressant diskussion, men sådan hä "pajkastning" hör inte hemma på ett öppet forum och det gör mer skada än nytta med sånna här inlägg då det finns många nybörjare som kanske har tänkt att börja tävla som sitter och läser det här å tänker något i stilen med "Vafan är detta, om de håller på så här mot varandra tänker inte jag börja tävla.."

                    Detta inlägget tillför väl heller inget vettigt, men ja.. detta känns inte bra.
                    rätt kulan. styrelsen har sagt sitt. det är det enda som betyder nåt, allt annat är nonsens.
                    SM-guld 2007 och 2008.
                    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                    Comment


                    • #85
                      Re: Elmia 2011

                      Originally posted by jonash View Post
                      det roligaste av allt är att kim, som har en 3e plats på wf i dB från tiden hedenhös och där den ende han slog var icke-motstånd kommer hit och börjar snacka bassrace och kritisera dreddan som dominerade på bassrace på wf och blev bäst i världen.

                      jag tycker att...ja herregud. kim, håll käften, du är en nolla jämfört med dreddan. alla vet det. alla tycker det. utom du.
                      Där tycker jag du gick över gränsen Jonas.
                      Man säger inte så till en annan människa, och det är inte tillåtet enligt reglerna på detta forumet.

                      Min personliga åsikt är att dom internationella reglerna bör följas.
                      TEAM STALLBASVERKSTAN
                      Tack till min sponsor:
                      AI-GROUP.se
                      Samt stort tack till:
                      Elektronikservice i hemse
                      Seastreamsgarage.se

                      Comment


                      • #86
                        Re: Elmia 2011

                        I övrigt håller jag med om det Morre skrev i sin senaste post, det är smidigt med dBjams-skivan i både BR/dBdrag och att det är bra att det är Vol.13 i år med så slipper man extra avgiften för ny skiva. Givetvis kan även jag tycka att det kunde vart kul att lira lite BR med en annan skiva, men jag upplevde det inte alls som negativt förra året (som var min första tävlingssäsong) att alla spelade med samma skiva
                        BMW E38 740
                        BMW M5 -01
                        bilradiohuset.se
                        SM-guld 2012

                        Comment


                        • #87
                          Re: Elmia 2011

                          Originally posted by kaslinkov View Post
                          Där tycker jag du gick över gränsen Jonas.
                          Man säger inte så till en annan människa, och det är inte tillåtet enligt reglerna på detta forumet.

                          Min personliga åsikt är att dom internationella reglerna bör följas.
                          jag gick över gränsen. kim har gjort det i 3 år. men, det hjälper inte mitt övertramp. sorry. jag försökte redigera, men du hann tydligen posta men det spelar ingen roll.

                          styrelsen har beslutat. man kan ha vilken åaikt som helst. ska man tävla vet man vad som gäller. det kommer gälla 2011. nu kan man kanske låsa tråden.

                          detta skall handla om elmia 2011. låt oss avhandla detta här.
                          Last edited by jonash; March 12, 2011, 00:27.
                          SM-guld 2007 och 2008.
                          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                          Comment


                          • #88
                            Re: Elmia 2011

                            Jävlar sicket liv det var här..och personliga påhopp !

                            Reglerna är satta och sålänge dessa ej ändras under säsongen så är det bara att acceptera (stå på er förbundet).


                            Nu hoppas jag vi alla ses på Elmia och har KUL (som vi alltid har, även då stämmningen här är oroande tråkig)!
                            155++db@25hz
                            http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

                            sigpic

                            Ljudbyggaren.se

                            Comment


                            • #89
                              Re: Elmia 2011

                              Ovanligt att folk inte kan läsa vad jag skriver utan måste vända det till något personligt.

                              Originally posted by jonash View Post
                              Min högst personliga gissning är att med din enormt positiva inställning så kommer du förmodligen ha lika stor chans att bli tillfrågad om något överhuvudtaget, som en snöboll har chans att överleva i helvetet.

                              Men det är min egen högst personliga gissning som sagt.
                              Ja för den som påpekar att folk fuskar är ju den stora boven, inte den som fuskar...
                              Inte så konstigt att folk väljer att fuska då det dels går och om de mot förmodan skulle bli upptäckta så är det den som påpekar att de fuskar som är den som gör fel.


                              Originally posted by Dreddan View Post
                              WHAT

                              Nu e du rent ute o seglar, du skrev att man skulle jämföra sig internationellt och då kollar man status på termpro och MAX man kan spela är __9.9 dvs är det inte mycket att jämföra förrän man verkligen möter någon head to head => det som är mer spännande än dBDrag att man inte kan förutse vem som har ett övertag.

                              Jag har inte kritiserat dig Dreddan och ditt val att ställa upp på VM, det jag FRÅGADE var varför du gjorde det om det ändå inte var någon mening att jämföra sina resultat internationellt (vilket du tidigare skrev).

                              Är det så att de som gör 1x9.9 repa efter 1x9.9 repa inte blir beundrade för det?

                              Originally posted by Dreddan View Post
                              Jag ställde upp för att BR är kul och jag skulle ändå tävla i dBDrag samt så vann jag med dbjams 12 som hade körts det året i Sverige så.

                              Om det nu ska va så likvärdigt internationellt som möjligt borde ju ALLA få samma låt tilldelad istället för att få hitta en special edition version som passar just sin bil och anläggning bäst.
                              Det handlar om att spela så nära __9.9 som möjligt, inte att hitta en så konstant låt som möjligt som passar bilen.

                              Har jag efterfrågat att man ska leta efter en special edition version för att ha lättare att vinna? NEJ jag har efterfrågat SAMMA villkor oavsett om man tävlar i Europa, Asien, Syd Amerika eller USA. Läs vad jag skriver.

                              Originally posted by Dreddan View Post
                              Vi är ett steg närmre likvärdig utgångspunkt än de andra länderna och då ska vi förespråka detta
                              Men fram tills dess att de andra länderna kör samma regler så är det ju inte likvärdigt.

                              Originally posted by Dreddan View Post

                              Jag tycker personligen att det är mer rättvist att alla har samma skiva att utgå ifrån istället för att man får leta upp valfri låt då det gynnar den tävlande som hittar rätt låt istället för att det ska handla om att den som är skickligast vinner.
                              Det skulle vara rättvist OM det var så att det var krav på dB Jams i alla länder, så är för tillfället inte fallet.
                              Originally posted by jonash View Post
                              det roligaste av allt är att kim, som har en 3e plats på wf i dB från tiden hedenhös och där den ende han slog var icke-motstånd kommer hit och börjar snacka bassrace och kritisera dreddan som dominerade på bassrace på wf och blev bäst i världen.

                              jag tycker att...ja herregud. kim, håll käften, du är en nolla jämfört med dreddan. alla vet det. alla tycker det. utom du.
                              Jonas, du kanske skulle läsa vad jag skriver INNAN du svarar.
                              Har jag NÅGONSIN påstått att jag är lika duktig som Dreddan på Bass Race? NEJ. Men det har knappast med detta att göra över huvud taget!
                              Läs om, läs rätt!
                              Originally posted by jonash View Post
                              jag gick över gränsen. kim har gjort det i 3 år. men, det hjälper inte mitt övertramp. sorry. jag försökte redigera, men du hann tydligen posta men det spelar ingen roll.

                              styrelsen har beslutat. man kan ha vilken åaikt som helst. ska man tävla vet man vad som gäller. det kommer gälla 2011. nu kan man kanske låsa tråden.

                              detta skall handla om elmia 2011. låt oss avhandla detta här.
                              Om man inte kan stå för vad man skriver så kanske man inte borde skriva det från första början.
                              Om jag nu har gått över gränsen i tre år, hur kommer det sig då att DU och jag har haft konversationer där vi har haft av samma åsikt?
                              Jonas tyck vad du vill, men se så ifall till att stå för det oavsett vem du pratar med!

                              Comment


                              • #90
                                Re: Elmia 2011

                                Jag har inte påstått att du har kritiserat mig heller men du frågade om varför jag ställde upp på VM och jag svarade.
                                Och jag svarade på i tidigare post vad jag menade med jämförelse internationellt, läs även vad jag skriver.

                                Jo, klart att de som kör __9.9 repa efter __9.9 repa ska ha cred för det och jag har aldrig påstått motsatsen.

                                Visst att man har samma villkor att man får välja fri musik över hela världen men det är mer på samma villkor när man har samma material att utgå ifrån än när den man möter har skaffat sig en special utgåva som man mycket väl kan ha när man har fri musik.

                                Men nu bor vi i Sverige och då kan vi åtminstonde göra det så likvärdigt som möjligt här.

                                Ja, vi har inte fri musik att utgå ifrån men det är fortfarande inte likvärdigt i

                                Nu kör vi dbjams i Sverige så det ryker så har vi åtminstonde likvärdig utgångspunkt för tävlande här

                                Originally posted by Extra Kim View Post
                                Jag har inte kritiserat dig Dreddan och ditt val att ställa upp på VM, det jag FRÅGADE var varför du gjorde det om det ändå inte var någon mening att jämföra sina resultat internationellt (vilket du tidigare skrev).

                                Är det så att de som gör 1x9.9 repa efter 1x9.9 repa inte blir beundrade för det?

                                Har jag efterfrågat att man ska leta efter en special edition version för att ha lättare att vinna? NEJ jag har efterfrågat SAMMA villkor oavsett om man tävlar i Europa, Asien, Syd Amerika eller USA. Läs vad jag skriver.

                                Men fram tills dess att de andra länderna kör samma regler så är det ju inte likvärdigt.

                                Det skulle vara rättvist OM det var så att det var krav på dB Jams i alla länder, så är för tillfället inte fallet.

                                Comment

                                Working...
                                X