Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elmia 2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Elmia 2011

    Ska det vara 3x så ska det väl vara enligt de regler som krävs för att man ska få hålla en 3x, om inte så kan ju vem som helst vara domare även på 3x tävlingarna.

    Comment


    • #62
      Re: Elmia 2011

      Originally posted by klåp View Post
      Satt precis i diskusion med dreddan om detta o vi kom fram till följande

      Ska vi köra internationellt rakt av o vill att man ska börja lotta fram spår vid oavgjort (då 49.9 bilar spelar 133 till slut o vinner för de är endå dbjams som gäller där)

      Bassrace går ej ut på att spela så högt man kan utan de är kontroll som gäller
      o kan du villigt säga att de finns nån biol i sverige so skulle klara 59.9 prick om man fick använda egen musik (de kan inte ja göra)

      sen är de en fördel att alla vi som tävlar kan skivan nu o kommer de en ny så kan man lätt hjälpa till ,annars blir de bara nä ta den låten nä den o så tröttnar den personen fort

      Samt att de inte blir nån diskusion om att de är en fusk låt


      Ja sticka du får använda ipod

      O ja tycker db jams 13 ska gälla i psycklone med men de är upp till förbundet att bestämma
      Jag skrev 149,9 klassen. Det finns en del bilar som klara av redan med dem på db jams men fler hade kanske med kunnat vatt med o lekt om dem har nån låt som passar sin bil bättre.

      En av tanken med Psychlone försvinner ju om man egentligen är bunden till att spela endast en låt på en skiva om man nu vill ha högt db-resultat med lagom djup peak, dock inte så djupt som jag antar grundtanken var, (20-25hz?) Sen till kommer ju dock install+RTA där mkt kan hända.

      Nåja nog med tankar från mitt håll, jag kör på i BR139,9 klassen i år med då. eller lägre.
      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

      www.garaget.org/Frippe_L

      Svensk Mästare 2012 i Street Stock
      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

      Comment


      • #63
        Re: Elmia 2011

        Originally posted by klåp View Post
        Ska vi köra internationellt rakt av o vill att man ska börja lotta fram spår vid oavgjort (då 49.9 bilar spelar 133 till slut o vinner för de är endå dbjams som gäller där)
        Det är en risk man tar om man inte väljer att bygga bilen efter EN skiva. Tro det eller ej det finns de som använder sin stereo till mer en enbart tävling.

        Men hur kan det vara fel att det uppstår mer spänning inom tävlingsformen?

        Originally posted by klåp View Post

        Bassrace går ej ut på att spela så högt man kan utan de är kontroll som gäller
        o kan du villigt säga att de finns nån biol i sverige so skulle klara 59.9 prick om man fick använda egen musik (de kan inte ja göra)
        Vem har pratat om 159.9 klassen? Detta påverkar ALLA klasser, men det blir mer markant ju högre upp i klasserna man kommer.

        Originally posted by klåp View Post
        sen är de en fördel att alla vi som tävlar kan skivan nu o kommer de en ny så kan man lätt hjälpa till ,annars blir de bara nä ta den låten nä den o så tröttnar den personen fort
        Det är en fördel för dem som redan har kört en sesong med dB Jams. Det konstiga är att nu är det en fördel att folk är inkörda på en viss skiva, förra året så var motiveringen till att inte tillåta fri musik just att det var orättvist för att folk tränat på vissa låtar...

        Det du säger är alltså att valmöjlighet leder till att folk tröttnar på Bass Race?
        Kan du utveckla detta då det låter väldigt konstigt, då jag har hört ett flertal rookies som veteraner säga att det är dåligt att de inte får använda sin egen musik.

        Det verkar som att du glömmer att man fortfarande kan använda dB Jams även om det blir fritt val av musik, så möjligheten att "lätt hjälpa till" om det kommer en ny finns kvar. Om man nu anser att dB Jams är det bästa valet för Bass Race.

        Originally posted by klåp View Post
        Samt att de inte blir nån diskusion om att de är en fusk låt
        Har detta någonsin varit ett stort problem i Sverige eller för den delen, i övriga världen?

        Originally posted by klåp View Post

        O ja tycker db jams 13 ska gälla i psycklone med men de är upp till förbundet att bestämma
        I en klass där det går ut på att spela så högt som möjligt så är detta ett stort handikapp.

        Comment


        • #64
          Re: Elmia 2011

          Har ju haft tankar på att komma tillbaka nu när psyclone är igång men åter igen är man låst till en enda skiva har jag hört så tragiskt varför inte ha orginalreglerna på termpro som Wayne tagit fram.

          Och i bassrace varför har ni olika dbklasser över huvudtaget??? kör på den lägsta då 119.9 som alla får köra i om nu allt endast handlar om kontroll..
          http://kove.se

          http://street-beat.se

          Comment


          • #65
            Re: Elmia 2011

            Originally posted by DD-rexen View Post
            Har ju haft tankar på att komma tillbaka nu när psyclone är igång men åter igen är man låst till en enda skiva har jag hört så tragiskt varför inte ha orginalreglerna på termpro som Wayne tagit fram.

            Och i bassrace varför har ni olika dbklasser över huvudtaget??? kör på den lägsta då 119.9 som alla får köra i om nu allt endast handlar om kontroll..
            Jag läste i en tråd att man beslutat använda dBjams för dBdrag och Bassrace, men jag såg inget om Psychlone?
            SM-guld 2007 och 2008.
            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

            Comment


            • #66
              Re: Elmia 2011

              verkar ju som om det blir det då förbundet ska ta ett beslut,,
              men det är ju så typiskt sverige det ska vara så krångligt med allt i inte hålla sig till det som redan står klart o skrivet utan ha egna regler ...

              Over & out
              http://kove.se

              http://street-beat.se

              Comment


              • #67
                Re: Elmia 2011

                Originally posted by jonash View Post
                Jag läste i en tråd att man beslutat använda dBjams för dBdrag och Bassrace, men jag såg inget om Psychlone?
                Jag undra hur de har tänkt att neka folk att följa de internationella reglerna på 3X tävlingar? Hela poängen med 3x är att det ska vara lika vilkor över hela världen så att det går att jämföra resultaten från land till land.

                Comment


                • #68
                  Re: Elmia 2011

                  Originally posted by Extra Kim View Post
                  Jag undra hur de har tänkt att neka folk att följa de internationella reglerna på 3X tävlingar? Hela poängen med 3x är att det ska vara lika vilkor över hela världen så att det går att jämföra resultaten från land till land.
                  119.9 (finns dock inte internationellt)
                  129.9
                  139.9
                  149.9
                  159.9 (finns dock inte i sverige pga av ingen hittils klarar av det)

                  Done, det handlar inte om att spela så högt som möjlig i bassrace utan så nära __9.9 som möjligt utan att spela ur sig så att jämföra sig internationellt är inte till mycket mening...

                  Comment


                  • #69
                    Re: Elmia 2011

                    Originally posted by Extra Kim View Post
                    Jag undra hur de har tänkt att neka folk att följa de internationella reglerna på 3X tävlingar? Hela poängen med 3x är att det ska vara lika vilkor över hela världen så att det går att jämföra resultaten från land till land.
                    Jag gissar att det enbart är Bassrace du syftar på nu?

                    Jag förstår inte riktigt varför man fortfarande inte kan jämföra resultaten internationellt.

                    Vinner man på 149.9 i Spanien med Shakira, eller vinner man med 149.9 i Sverige med dBjams, har man inte presterat likvärdigt då?
                    SM-guld 2007 och 2008.
                    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                    Comment


                    • #70
                      Re: Elmia 2011

                      Originally posted by jonash View Post
                      Jag gissar att det enbart är Bassrace du syftar på nu?

                      Jag förstår inte riktigt varför man fortfarande inte kan jämföra resultaten internationellt.

                      Vinner man på 149.9 i Spanien med Shakira, eller vinner man med 149.9 i Sverige med dBjams, har man inte presterat likvärdigt då?
                      Måste nog hålla med jonas där hehe
                      sigpic

                      Ägare av DekorTeknik
                      Gå in och gilla!

                      Comment


                      • #71
                        Re: Elmia 2011

                        Originally posted by jonash View Post
                        Jag gissar att det enbart är Bassrace du syftar på nu?

                        Jag förstår inte riktigt varför man fortfarande inte kan jämföra resultaten internationellt.

                        Vinner man på 149.9 i Spanien med Shakira, eller vinner man med 149.9 i Sverige med dBjams, har man inte presterat likvärdigt då?
                        Min poäng är att om någon har en bil som inte funkar så bra med dB Jams så kan det bli svårare för h*n att få till en perfekt 1x9.9 repa, är det då på samma villkor?

                        Om h*n istället hade fått använda Shakira (eller vad man nu vill spela) så kanske h*n hade haft större möjlighet att sätta en perfekt repa.

                        Att påstå att Bass Race inte handlar om ljudtryck är ganska naivt, i så fall hade ju alla valt att köra 119.9.

                        Dessutom så handlar det faktiskt inte enbart om Bass Race, de som har LÄST reglerna vet att man INTE behöver använda dB Jams på 1x tävlingar enligt de internationella reglerna. De som är lite insatta vet att det förekommer i minst ett grannland att folk tävlar med egengjorda skivor (om ni inte förstår varför så är det ett tecken på att ni inte är insatta).

                        Men för att återknyta till min fråga: Hur ska BSF kunna neka tävlande att följa de internationella reglerna på 3x tävlingar?
                        Last edited by Extra Kim; March 11, 2011, 17:12. Reason: Stavfel.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Elmia 2011

                          Originally posted by Dreddan View Post
                          så att jämföra sig internationellt är inte till mycket mening...
                          Varför ställde du då upp på VM ? Hade väl räckt med att ta hem SM i så fall.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Elmia 2011

                            Och givetvis börjar diskussionerna igen så fort förbundet tar ett beslut.

                            Vill ni inte aktivt arbeta för förbundet och dra ert strå till stacken är det bara att rätta in sig i ledet, följa anvisningarna och hålla truten.
                            Alltid samma tjafs och alltid från samma läger.


                            Passar inte organisationens tävlingar så starta egna och bli mästare i någon fantasiklass hemma i garaget.

                            Förbundet har alla rättigheter att bestämma media på tävlingarna.
                            Och nu har de gått på den inslagna linjen att samtliga deltagare SKALL använda dBJams 13 i både dBDrag & BassRace.

                            I Psychlone är det fritt val av musik då de gällande reglerna inte funkar med dBJams, förhoppningsvis kommer nästa skiva även ha stöd för Psychlone.
                            Och förbundet har aldrig gått ut med att så skulle vara fallet heller, så missnöjet är helt jävla obefogat.

                            Ni har inte en jävla aning om vilka diskussitioner som förs på det internationella domarforumet för dBDrag & BassRace och kanske detta beslut är tagit av Wayne!!!
                            Och det hjälper inte att vara vän med dante på Facebook för att tro att man har insyn i denna organisation.
                            Det finns inga hänvisningar angående tävlingsskivor för -11 offentligt ännu så det ni gör är att skapa debatt i ett ämne ni har NOLL kunskap i.


                            Så skall ni tävla. Kör så det ryker.
                            Roger Edvinsson
                            Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                            helst på saker av kolfiber :-)

                            Comment


                            • #74
                              Re: Elmia 2011

                              Originally posted by Extra Kim View Post
                              Min poäng är att om någon har en bil som inte funkar så bra med dB Jams så kan det bli svårare för h*n att få till en perfekt 1x9.9 repa, är det då på samma villkor?

                              Om h*n istället hade fått använda Shakira (eller vad man nu vill spela) så kanske h*n hade haft större möjlighet att sätta en perfekt repa.

                              Att påstå att Bass Race inte handlar om ljudtryck är ganska naivt, i så fall hade ju alla valt att köra 119.9.

                              Dessutom så handlar det faktiskt inte enbart om Bass Race, de som har LÄST reglerna vet att man INTE behöver använda dB Jams på 1x tävlingar enligt de internationella reglerna. De som är lite insatta vet att det förekommer i minst ett grannland att folk tävlar med egengjorda skivor (om ni inte förstår varför så är det ett tecken på att ni inte är insatta).

                              Men för att återknyta till min fråga: Hur ska BSF kunna neka tävlande att följa de internationella reglerna på 3x tävlingar?
                              Så du tycker det är bättre om alla tävlar med brända Scooter skivor med moddade MP3 spår istället för dBJams köpta av bilstereobutiker?
                              Och varför skulle förbundet godkänna att deltagarna använde piratkopierad musik på tävlingarna?
                              Skulle inte det se otroligt dåligt ut?
                              Och när dBDrag har en av världens bästa skivor för SPL varför inte använda den?
                              Att tillåta valfri musik på 1X tävlingar skapar bara förvirring, nu tycker Nya deltagare att dBJams är cool då det är En officiell skiva, jag har träffat en och annan så jag har lite kött på benen.

                              Flera representanter höjer rösterna för en obligatorisk skiva i BassRace, och jag är jävligt stålt att vi startade den trenden.
                              Wayne beslutade redan 2008 att det skulle vara obligatoriskt med BassRace skivan för just BassRace. Men pga gnällrövar på internet som startade en mindre revolt drog han tillbaka sitt beslut.


                              Och på din sista fråga:

                              Förbundet har alla rättigheter att neka en deltagare att tävla om denna inte följer de utsatta reglerna. Oavsett om det är 3X eller inte.
                              Roger Edvinsson
                              Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                              helst på saker av kolfiber :-)

                              Comment


                              • #75
                                Re: Elmia 2011

                                Om det hade varit så att det inte finns någon fördel med att själv få välja musiken så hade det ju inte funnits en önskan från någon över huvudtaget att få göra det, eller?

                                Comment

                                Working...
                                X