Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frågor inför Elmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Frågor inför Elmia

    Originally posted by Takkinen View Post
    Antar att det finns undantag vad gäller om man får ha med sig någon i bilen in, tex om man ska ha med sig barn in?
    Till vanliga entrén så står det på www.custommotorshow.se ;


    Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

    VEM FAAAN VAR WIECHERT?

    Comment


    • #77
      Re: Frågor inför Elmia

      de ja med tänkte skriva barn under 8 år gratis entre så de är nog inget att bråka om
      Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
      sigpic
      Tack till Ljudia AB

      Comment


      • #78
        Re: Frågor inför Elmia

        Men alltså om d är 1 som är tio som ska med. Tänkte haft med mig 3 barn in men som blir hämtade halv 11 (då det var så d gick å lösa med barnvakt å grejer. Tänkte bara kolla om d var ens någon ide att tänka på att ta sig dit för å tävla eller inte Funkar d inte så funkar d inte, men tänkte bara se vad som var sagt så att man vet
        Europeisk mästare bassrace 129.9 2010
        VM 2:a bassrace 129.9 2010
        SM 2:a bassrace 129.9 2010

        www.bilradiohuset.se
        www.blekingebilradio.se

        Comment


        • #79
          Re: Frågor inför Elmia

          Originally posted by Takkinen View Post
          Men alltså om d är 1 som är tio som ska med. Tänkte haft med mig 3 barn in men som blir hämtade halv 11 (då det var så d gick å lösa med barnvakt å grejer. Tänkte bara kolla om d var ens någon ide att tänka på att ta sig dit för å tävla eller inte Funkar d inte så funkar d inte, men tänkte bara se vad som var sagt så att man vet
          Tyvärr så är reglerna som mässan har för detta ganska klara. Vi hoppas självklart att det går att lösa på nåt vänster oavsett. Får återkomma!
          Svenska Bilstereoförbundet
          EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

          Comment


          • #80
            Re: Frågor inför Elmia

            Läste just på förbundets hemsida, SQ bedömning på söndag och installationsbedömning på måndag? Stämmer det verkligen? Synd isåfall, Elmia i 3 dagar känns inte så lockande...
            Mitt projekt: Volvo V60
            BRL - B2 & Dayton

            More to come...

            Comment


            • #81
              Re: Frågor inför Elmia

              Originally posted by ChriZtoffer View Post
              Läste just på förbundets hemsida, SQ bedömning på söndag och installationsbedömning på måndag? Stämmer det verkligen? Synd isåfall, Elmia i 3 dagar känns inte så lockande...
              Räcker väl att du är med på Söndag och måndag då? Anledningen som stog på förbundets webplats var väl att de ska köra dommarutbildning övriga dagar om jag minns rätt.
              BMW E38 740
              BMW M5 -01
              bilradiohuset.se
              SM-guld 2012

              Comment


              • #82
                Re: Frågor inför Elmia

                Vill ju hinna kolla mässan också, och både jag och min passagerare ska jobba på måndagen så vitt jag vet nu. Så vi får se hur det blir med Elmia för min del, lutar nog åt vanligt mässbesök.
                Mitt projekt: Volvo V60
                BRL - B2 & Dayton

                More to come...

                Comment


                • #83
                  Re: Frågor inför Elmia

                  Originally posted by ChriZtoffer View Post
                  Vill ju hinna kolla mässan också, och både jag och min passagerare ska jobba på måndagen så vitt jag vet nu. Så vi får se hur det blir med Elmia för min del, lutar nog åt vanligt mässbesök.
                  Min gissning är att du lätt kommer kunna hinna besöka mässan under den tid som är "över" efter bedömningarna de två dagarna
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • #84
                    Re: Frågor inför Elmia

                    Originally posted by jonash View Post
                    Min gissning är att du lätt kommer kunna hinna besöka mässan under den tid som är "över" efter bedömningarna de två dagarna
                    Så länge tävlingsschemat följs så ja.......annars? Hell no, då måste man vara på plats vid bilen HELA tiden IFALL ngn kommer och skall bedömma bilen när ingen vet när pga att schemat spruckit
                    Du har själv stått där skulle jag tro
                    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                    Comment


                    • #85
                      Re: Frågor inför Elmia

                      Originally posted by jonash View Post
                      Min gissning är att du lätt kommer kunna hinna besöka mässan under den tid som är "över" efter bedömningarna de två dagarna
                      Ja isåfall så är det ju inga problem, då går det nog att lösa. Men som Lonefox sa, om det nu blir så att schemat spricker, då missar man mässan.... Sen så har vi ju fortfarande problemet med att bedömningarna är på en måndag, en arbetsdag, men vi ska se ifall det går att lösa.
                      Mitt projekt: Volvo V60
                      BRL - B2 & Dayton

                      More to come...

                      Comment


                      • #86
                        Re: Frågor inför Elmia

                        Originally posted by ChriZtoffer View Post
                        Ja isåfall så är det ju inga problem, då går det nog att lösa. Men som Lonefox sa, om det nu blir så att schemat spricker, då missar man mässan.... Sen så har vi ju fortfarande problemet med att bedömningarna är på en måndag, en arbetsdag, men vi ska se ifall det går att lösa.
                        Sedan när är annandag påsk en vardag?
                        För merparten av sveriges invånare så är det en arbetsfri dag då det är en helgdag
                        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                        Comment


                        • #87
                          Re: Frågor inför Elmia

                          Originally posted by Lonefox View Post
                          Så länge tävlingsschemat följs så ja.......annars? Hell no, då måste man vara på plats vid bilen HELA tiden IFALL ngn kommer och skall bedömma bilen när ingen vet när pga att schemat spruckit
                          Du har själv stått där skulle jag tro
                          Om man kikar på antalet SQ deltagare de senaste 3 åren på Elmia, och tänker sig att vi har merparten av tilltänkta domarkåren för 2011 på plats, eller för den delen, det räcker med 5, så inser man snart att om man börjar ljudbedömningarna säg vid 10, så är man klar med dessa runt 13. Senast.

                          Då är det rätt mycket kvar av dagen. Likadant för Måndagen.

                          Det känns som om man borde kunna diskutera nån lösning att SQ deltagare skulle kunna ges ett antal timmar att "vandra" fritt på Mässan.

                          Men, det är nåt för den SQ ansvarige på Elmia att besluta om i samråd med lite andra personer gissar jag.
                          SM-guld 2007 och 2008.
                          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                          Comment


                          • #88
                            Re: Frågor inför Elmia

                            Originally posted by jonash View Post
                            Om man kikar på antalet SQ deltagare de senaste 3 åren på Elmia, och tänker sig att vi har merparten av tilltänkta domarkåren för 2011 på plats, eller för den delen, det räcker med 5, så inser man snart att om man börjar ljudbedömningarna säg vid 10, så är man klar med dessa runt 13. Senast.

                            Då är det rätt mycket kvar av dagen. Likadant för Måndagen.

                            Det känns som om man borde kunna diskutera nån lösning att SQ deltagare skulle kunna ges ett antal timmar att "vandra" fritt på Mässan.

                            Men, det är nåt för den SQ ansvarige på Elmia att besluta om i samråd med lite andra personer gissar jag.
                            Sant, när man räknar in antalet tävlande kontra dommare OM alla är på plats.
                            Dock rörde jag mig runt på tävlingarna för 10-15 år sedan så det är dne tiden jag har som referens........vilket jag inte borde ha
                            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                            Comment


                            • #89
                              Re: Frågor inför Elmia

                              Originally posted by Lonefox View Post
                              Sedan när är annandag påsk en vardag?
                              För merparten av sveriges invånare så är det en arbetsfri dag då det är en helgdag
                              Tvärtom skulle jag vilja påstå att fler o fler inte har enbart "vardagar" som arbetsdagar, utan skift med helgjobb blir mer o mer vanligt...

                              För mig är alla dagar i påskhelgen arbetsdagar...
                              Världen slutar inte snurra bara för att någon har kletat med röd färg i almanackan.. =)
                              Svensk Mästare 5 gånger...

                              Comment


                              • #90
                                Re: Frågor inför Elmia

                                Originally posted by Lonefox View Post
                                Sedan när är annandag påsk en vardag?
                                För merparten av sveriges invånare så är det en arbetsfri dag då det är en helgdag
                                Får hoppas att chefen tänker så då, skulle egentligen ha jobbat i morgon också men lyckades slippa undan från det. Men då blir det till att bearbeta medpassagerare, vill ju verkligen tävla och det vore så kul att starta första riktiga säsongen på Elmia!
                                Mitt projekt: Volvo V60
                                BRL - B2 & Dayton

                                More to come...

                                Comment

                                Working...
                                X