Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bassrace nya regler.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Bassrace nya regler.

Originally posted by Antonio Gotti View Post
    Okej var det därför du spelade högre en mig o Dreddan! den skulle vara okej men ingen mera har tillgång till den så då ska den inte köras. o att du körde med den på Öland o ingen annan tycker jag är FUSK så är det! men nästa gån det är BR så ska alla köra med 3an.
    ENKELT!!!

V3 och 4 är tillåtna.

Kim har inte fuskat, däremot har ni andra valt fel klass om ni inte kan spela 49.9 i BR

BR går inte ut på att spela högst...det går ut på att träffa xx9.9dB...

SLUT PÅ DISKUSSION!!!
    Roger Edvinsson
    Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
    helst på saker av kolfiber :-)

Comment

Originally posted by Extra Kim
      Vad jag vet så är jag ensam om Bass Race 4 cd:n i Sverige och jag ökade minst 3dB med den mot Bass Race 3, hur rättvist det är kan man ju fråga sig.
      Vet inte riktigt vart låtarna i V4 peakar men antar att de är bra mycket lägre än V3, därav att du spelar högre

I detta fallet hittade du en låt som spelar högre i just din bil på V4 mot V3, men det säger inte att det fungerar för någon annan

Har för mig din bil peakar typ sådär 36Hz eller nåt

Comment

Antonio, för det första jag vann med en By run, du var inte där!
        Inte svårt att slå någon som inte står i lane:en

För det andra din bil hade INTE ökat 3dB med Bass Race 4, för din bil peakar väl inte runt 35-40Hz, nej just det! Jag ökade så mycket p.g.a att min bil peakar djupt och på Bass Race tre finns det ingen låt som går så djupt (vad jag vet i alla fall), det var DÄRFÖR som jag ökade med Bass Race 4.

Att vara dålig förlorare flera veckor efter en tävling är knappast hälsosamt för din egen del.

Men bara lugn, jag kommer inte på SM.

Jasså? varför ska inte du dit då? :-o

Sen Antonio, jag förstår inte hur du kan gnälla över att Kim vann på Öland när du inte ens var där så du kunde ställa upp i finalen.

Comment

Ett jädra bråkande i varenda tråd!

Kim har inte gjort nånting fel och tycker vi som också vill ha v.4 skivan ska gå ihop och beställa denna?

Och Kim, DU MÅSTE JU KOMMA Å TÄVLA PÅ SM! Jag hjälper dig bygga! För jag vill fan inte vara ensam i BR 149,9
          155++db@25hz
          http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

sigpic

Ljudbyggaren.se

Comment

Det blir nog fler bilar i 149,9 på finalen hoppas jag..!

Men Kim, varför ingen sm final?? Det låter mkt tråkigt!
            Svensk Mästare 5 gånger...

Comment

ja lägger in 100kr till kim så han kan komma till sm nån mer som vill va med o skramla
              Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
              sigpic
              Tack till Ljudia AB

Comment

För mycket pengar för min del, jag måste ta ledigt sista dan på jobbet och sen tillkommer allt annat: boende, bensin, mat, alkohol o.s.v
                Jag anser inte att de pengarna är värt en möjlig SM-titel, hade jag jobbat så hade det varit självklart, men nu när jag pluggar så prioriterar jag annorlunda.

Dreddan: Se mitt andra inlägg

Edit: Det tog två eller tre dagar att få hem Bass Race 4 och senaste dB Jams från Jörgen, dessutom till helt okej pris.
                Men du Kim, Jag kan åka med dig o så, så kan vi dela på en del kostnader!

Comment

Antonio, för det första jag vann med en By run, du var inte där!
                  Inte svårt att slå någon som inte står i lane:en

För det andra din bil hade INTE ökat 3dB med Bass Race 4, för din bil peakar väl inte runt 35-40Hz, nej just det! Jag ökade så mycket p.g.a att min bil peakar djupt och på Bass Race tre finns det ingen låt som går så djupt (vad jag vet i alla fall), det var DÄRFÖR som jag ökade med Bass Race 4.

Att vara dålig förlorare flera veckor efter en tävling är knappast hälsosamt för din egen del.

Men bara lugn, jag kommer inte på SM.

Hejsvejs. IRONI var det till mesta dels men som vanligt så blir din tunga sliten eller fingrana på tanjenterna o hjärnan får jobba extra hårt när du ska skriva något hårt o mysigt
                  Team dB Akuten

2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

Comment

Originally posted by ShaddeN View Post
                    Jasså? varför ska inte du dit då? :-o

Sen Antonio, jag förstår inte hur du kan gnälla över att Kim vann på Öland när du inte ens var där så du kunde ställa upp i finalen.
                    Jadu! jag gnäller inte Jag testar kims skriv fingrar,o varför jag inte var där var för att jag var tvungen att i ilfart hemta upp min familj med en nyfödd son har du problem med det såkan du pma mig så pratar vi vidare där om det.
                    Last edited by Antonio Gotti; July 20, 2009, 20:32.
                    Team dB Akuten

2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

Comment

Originally posted by Antonio Gotti View Post
                      Jadu! jag gnäller inte Jag testar kims skriv fingrar,o varför jag inte var där var för att jag var tvungen att i ilfart hemta upp min familj med en nyfödd son har du problem med det såkan du pma mig så pratar vi vidare där om det.
                      Välförståligt att hoppa finalen då Grattis!

Comment

Originally posted by JALLE View Post
                        BR går inte ut på att spela högst...det går ut på att träffa xx9.9dB...

[B]
                        Håller med.

Det är tyvärr många som inte fattar att det är PRECIS lika bra att spela 119.9 och vinna som det är 149.9, och det är PRECIS samma merit.

/Jonas
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by jonash View Post
                          Håller med.

Det är tyvärr många som inte fattar att det är PRECIS lika bra att spela 119.9 och vinna som det är 149.9, och det är PRECIS samma merit.

/Jonas

Hej en till som älskar att göra inlägg överallt

Jag håller med Jalle jag med så det så
                          Team dB Akuten

Comment

Fast nog känns det bättre/roligare att vinna 149.9 än 119.9....

Originally posted by jonash View Post
                            Håller med.

/Jonas
                            //Hallin
                            TEAM 1 member

Comment

Originally posted by Hallin View Post
                              Fast nog känns det bättre/roligare att vinna 149.9 än 119.9....
                              För en basknarkare som du kanske

Men det bör framgå (hoppas jag) extremt tydligt att Bassrace har egentligen väldigt lite med Bass och väldigt mycket med Race (och mest control) att göra.
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Ingen bil i Sverige hör hemma i 149.9 klassen i dagens läge, vad jag vet så är det väl bara Kimmo & Krisse som har satt en 149.9 repa.

Men jag personligen gillar hur 149.9 klassen börbultar bilarna och därför kör jag den klassen och inte 119.9

Dock är väl tanken att jag ska kunna sätta en 149.9 repa, frågan är bara när jag får tummen ur och fixar det som behövs för det. Men jag stressar inte i år.
                                Jag ska hålla tummarna för dig för är det någon i år som når dit så är det du o någon mera får hoppas på att minst en av er gör det
                                Team dB Akuten

Comment

Working...
                                X