Announcement

Collapse
No announcement yet.

Domare

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• EMMA SQ Domare

Under 90talet umgicks jag med en person som lärde mig lite om billjud, och jag blev starkt intresserad. Och på den tiden kändes det som att reglerna var hårdare än idag, man fick tydligen inte använda vilka märken som helst m.m ( skulle vara kul att prata med någon igen som kan lära ut saker som jag har glömt ) Men nu till saken, jag är intresserad av att bli dommare, hur går jag till väga då?
    Tänkte bygga ljud i våran bil någon gång framöver men larm är ju ett måste först.

Re: Dommare

Traditionellt har bilstereoförbundet hållit domarutbildning på våren efter avslutat huvuddomarmöte i Tyskland. Hoppas det blir så även 2011.
    /tycker Erik.

Comment

Okej vad kostar en utbildning? och var brukar den hållas?

Comment

Det får vi se. Tidigare år har den varit kostnadsfri och hållts på någon lantlig plats.

2011 gissar jag på Stockholm och något slags självkostnadspris för att täcka funktionärernas reskostnader.
        /tycker Erik.

Comment

Re: Domare

Får vem som helst bli dommare så länge man vill eller finns det några krav för att få gå utbildningen?
          Saab 9-3 SQ style

Comment

Re: Domare

Originally posted by BaDiS View Post
            Får vem som helst bli dommare så länge man vill eller finns det några krav för att få gå utbildningen?
            Resonemanget tidigare år har varit att hålla domarutbildningar till en ganska bred massa. Detta ändrades iår.

Nu finns en domarpool, med utbildade domare, och i princip har det gällt från och med iår att vi bara utbildar domare om behov finnes.

Givetvis kan man anmäla sitt intresse, sedan tas ärendet upp för diskussion inom domargruppen och styrelsen.

Så, svaret på din fråga är väl att nej, det har ej varit och kommer nog inte vara öppet, däremot kan man alltid visa intresse.

//Jonas
            SM-guld 2007 och 2008.
            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Working...
            X