Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tjockare kalender 2011?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: tjockare kalender 2011??

En sak som säkert är både bra och dåligt som det är just nu är just det att SQ och Db är ihopslaget. Så fort någon frågar något om tävling och kanske menar så svaras det som att det gäller Db och säkert vice versa...
    Så det jag skriver om nu gäller SQ.

Men jag tror som Erik att fler mindre lokala tävlingar kan locka fler nya att börja. Sedan ska det ju självklart vara alla klasser med så att det även dyker upp lite värre tyngre byggen. Tycker alltid att man ser att finalen ska bli den största någonsin, tävlingarna ska bli bäst etc. Visst man ska sikta högt men det är ju grymt energikrävande och går åt massor av tid att fixa sådant. Varför inte bara fixa en bra tävling istället då?
    Gå tillbaka och titta på vilka tävlingar som vann priset årets tävling i början av 2000. Eskilstuna vann väl några gånger? En i mina ögon enkel tävling utanför en butik på en plan i ett industriområde. Men en jäkla trevlig stämning. Och lite kul femkamp mellan de stora leverantörerna.
    Tyvärr är vi inte längre ett intresse med massor av utövare så det kanske är dags att backa några steg, pusta ut, hålla flera enkla endagarstävlingar, locka nya unga entusiaster, spänna musklerna och komma tillbaka sedan med nya större bättre tävlingar?

För att sammanfatta. Jag tror att fler enkla lokala tävlingar är det bästa. Sedan har vi ju inte så många tunga killar. Men de få vi har bör man ju försöka locka dit. För att ha nått att skylta med. Tror att många som lite nyfina på stereo glatt åker och tittar på en tävling om tex Putte kommer med sitt bygge. Precis som man själv gjorde en gång i tiden för att titta på LarsK's bygge.

Comment

Jag tror förbundet vill ha tävlingar precis som vi framför datorn.
      Men för att det någonsin ska bli verklighet måste vi släppa tangentbordet, tycka mindre, och GÖRA mer!
      Det är allas ansvar och möjlighet att hjälpa till.

Det finns alla möjligheter i världen om alla "tyckare" också gör något.

Sen tror jag inte att vi ska ha "100 olika klasser och tävlingar" bara för att alla ska få pokal. Det ska vara ett tävlingsmoment kvar, med flera deltagare att tävla emot. Slå hellre ihop flera klasser med någon form av handikapp system likt golf där alla kan spela mot varandra om antalet deltagare blir för få.

Men det är ju vad jag TYCKER.

Comment

Min tanke till nästa år är att börja tävla "på riktigt", alltså komma ut på lite större event än SCC så jag hoppas att det blir lite mer tävlingar i "närheten"! Stockholm kan man väl tänka sig att åka till men sen så börjar det bli en bit (Elmia har jag dock räknat med, dit ska man ju ändå så). SCC konceptet är ju annars väldigt trevligt, men skulle man inte kunna köra riktiga tävlingar parallellt med dom?
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
          Min tanke till nästa år är att börja tävla "på riktigt", alltså komma ut på lite större event än SCC så jag hoppas att det blir lite mer tävlingar i "närheten"! Stockholm kan man väl tänka sig att åka till men sen så börjar det bli en bit (Elmia har jag dock räknat med, dit ska man ju ändå så). SCC konceptet är ju annars väldigt trevligt, men skulle man inte kunna köra riktiga tävlingar parallellt med dom?
          Släpp inte din tanke, det är sådan här input som JAG tycker om att läsa.
          Kungsängen...hrrrrm..... Stockholm och Dalarna är rätt hett enligt mig.
          MEN framtiden får utvisa hur kul det blir.
          Jag Pierre på Seastreams har många funderingar, men lika många "trådar" måste knytas, så vi får se vad det slutar.

ps Missa inte Cruizingen i Rättvik nu på tisdag, kanske svart pickup dyker upp. ds

Pierre
          SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Tanken ska absolut inte släppas, i år är första året jag är ute och kör lite seriösare (har dock inte blivit så mycket hittills) men den input jag fått gör att jag vill komma ut och tävla på riktigt, men det får vänta till nästa år, i år får det räcka med SCC.

Självklart är jag i Rättvik på tisdag, vore ju skam annars när man bor så nära. Kan det möjligtvis vara så att den svarta pickupen inte bara syns utan dessutom hörs?
            Mitt projekt: Volvo V60
            BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Diskret liten sak, du märker den inte förrän du sitter i.

Pierre
              SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Re: Tjockare kalender 2011?

Helt klart fler (mindre event) ,gör nu min tionde sessång på raken och de trevligaste tävlingarna har helt klart varit de mindre tävlingarna,typ Tommellila,Ljudstudion,Arken,Norrköping.
                Tycker vi kommer helt i skymmundan på Mantorp ,Vallåkra och de senaste åren även på Elmia.

Comment

Tommelilla och Norrköping är ju inga små tävlingar i mina ögon men mera lokala tävlingar är ju bara bra för alla sen på Mantorp har vi ju stora ytor för alla deltagare även folk som går in genom grindarna kommer derekt på oss som tävlar o det är ju bara fördelar med det.
                  Team dB Akuten

2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

Comment

Finns iaf en JÄVLA massa yngre förmågor här i stockholm som vill ha mera DB liknande tävlingar. Träffar dem på regelbunden basis. Sen bygger jag ju en basknarkande bil själv ihop med örjan som borde testas lite

Comment

Originally posted by Holst View Post
                      Finns iaf en JÄVLA massa yngre förmågor här i stockholm som vill ha mera DB liknande tävlingar. Träffar dem på regelbunden basis. Sen bygger jag ju en basknarkande bil själv ihop med örjan som borde testas lite
                      Vi kan väl hoppas at nån butik tar på sig att arrangera SCC event i Stockholmsområdet
                      SM-guld 2007 och 2008.
                      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Working...
                      X