Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan man tävla med gamla saker?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kan man tävla med gamla saker?

Går det bra att tävla med stereoprylar som är några år gamla? Hur står sig dem mot dagens högteknologi? Är det tillåtet att tävla med olika märke?

Tack
    Jos konsoli on Saatanan keksintö, olisimme kaikki satanistit
    Om bilstereo var jävulens påfund, skulle vi alla vara satanister

Re: Kan man tävla med gamla saker?

1 Ja.
    2. CD-spelare hade inte lika mycket finesser. En del av dem lät dock bättre även om det inte gick att ställa lika mycket.
    Steg var lika bra som idag
    Basar tog upp större lådor och ville ha mindre effekt.
    Högtalare var oftast sämre.
    3. Ja

Välkommen.
    /tycker Erik.

Comment

Tack för bra svar!

Jag har lite blandat men det skall nog kunna bli bra i slutänden. Det var en fasligt massa år sedan jag var på en tävling. Gumman här hemma börjar bli lite trött på mig för att jag inte har en hobby.

Hur funkar det med support? Jag tänker på hjälp med att få till ex gain och ljudbild.

Mvh
      //Erik

Comment

Originally posted by EKO-LOD View Post
        Tack för bra svar!

Jag har lite blandat men det skall nog kunna bli bra i slutänden. Det var en fasligt massa år sedan jag var på en tävling. Gumman här hemma börjar bli lite trött på mig för att jag inte har en hobby.

Hur funkar det med support? Jag tänker på hjälp med att få till ex gain och ljudbild.

Mvh
        //Erik
        Sådan support erbjuds iunte utav Bilstereoforbundet (som du säkert förstår) utan det är nåt som du skall vända dig till din lokala butik för. Det är just därför de finns
        SM-guld 2007 och 2008.
        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by EKO-LOD View Post
          Tack för bra svar!

Mvh
          //Erik
          För min del är det tvärt om. Gumman börjar bli lite trött på min hobby.

Gamla grejer funkar bra. Det som var kvalitet förr är det fortfarande idag kan man säga.
          Kör själv med basar och steg från -1997-98 nånting.

Sök lite här på forumet om gain och sånt. Brukar finnas lite nyttiga tips.
          sigpic

-C5 2008 -SQuse-
          -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

Comment

UUPS!

Jag uttryckte mig nog lite klumpigt. Jag menade vart jag kan finna info om hur man får till rätt ljudbild. Sist jag sysslade med detta fanns där eldsjälar som gärna delade med sig av sina erfarenheter.

Sedan kan jag tänka mig att de saker som gällde för 10-12år sedan är väldans förlegade idag och helt nya normer för vad tävlingsljud gäller idag.

Jag hade möjligheten att lyssna i Pioneers demobil i danmark och det var en helt ny upplevelse. Jisses vilket ljud killarna hade fått till.

Mvh
            //Erik

Comment

Det finns gott om folk här som gärna delar med sig med information, i Skåne finns det dessutom många bra tävlingsbilar.
              /tycker Erik.

Comment

Working...
              X