Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sugen på ESPL Experienced Light & dBdrag street stock

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sugen på ESPL Experienced Light & dBdrag street stock

    Tjenare, är sugen på att börja tävla lite. Det ja funderar på om det är någon idé att ställa upp? Hur högt förväntas man spela ungefär i dessa klasser för att inte komma sist? Vet att mycket även hänger på installationspoäng osv.

    Jag har en BMW 5-serie sedan. Ström är inget problem för dessa klasser, har ett batteri på 200Ah samt ett på 68Ah samt 140A generator.

    Produkterna ja har i just nu kan ni kika på i min projekttråd, dock kan dessa ändras.

    Skaffade en dB-mätare idag så ja har möjlighet att labba..
    BMW E38 740
    BMW M5 -01
    bilradiohuset.se
    SM-guld 2012

  • #2
    Re: Sugen på ESPL Experienced Light & dBdrag street stock

    Originally posted by Kulan View Post
    Tjenare, är sugen på att börja tävla lite. Det ja funderar på om det är någon idé att ställa upp? Hur högt förväntas man spela ungefär i dessa klasser för att inte komma sist? Vet att mycket även hänger på installationspoäng osv.

    Jag har en BMW 5-serie sedan. Ström är inget problem för dessa klasser, har ett batteri på 200Ah samt ett på 68Ah samt 140A generator.

    Produkterna ja har i just nu kan ni kika på i min projekttråd, dock kan dessa ändras.

    Skaffade en dB-mätare idag så ja har möjlighet att labba..
    Klart man vågar!

    Man måste bara acceptera tanken på att man faktiskt skulle kunna bli sist på sin första tävling och att man bara åker dit för att ha kul. Se det som en erfarenhet.
    Hur många vinner sina första tävlingar jämfört med dom som kommer långt bak i startfältet???
    Problemet eller vad man ska kalla det i "spelahögtklasser", är att alla lägger upp sina resultat här på nätet innan tävlingarna. Blir ju lite mindre spännande då, fast allt kan ju hända (och händer) på tävling.
    sigpic

    -C5 2008 -SQuse-
    -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

    Comment


    • #3
      Re: Sugen på ESPL Experienced Light & dBdrag street stock

      Har inte sagt något om att vinna, vill bara veta om jag har förutsättningarna för att överhuvudtaget ha en chans. Klart man tävlar för att det är kul osv, men man vill ju självklart göra så bra ifrån sig som möjligt.

      Jovisst kan man se det som ett problem, dock har ju inte alla tillgång till skivorna som det spelas med, så då vet man inte hur högt man kommer spela till spåren på tävlingar.
      BMW E38 740
      BMW M5 -01
      bilradiohuset.se
      SM-guld 2012

      Comment


      • #4
        Re: Sugen på ESPL Experienced Light & dBdrag street stock

        Originally posted by Kulan View Post
        Har inte sagt något om att vinna, vill bara veta om jag har förutsättningarna för att överhuvudtaget ha en chans. Klart man tävlar för att det är kul osv, men man vill ju självklart göra så bra ifrån sig som möjligt.

        Jovisst kan man se det som ett problem, dock har ju inte alla tillgång till skivorna som det spelas med, så då vet man inte hur högt man kommer spela till spåren på tävlingar.
        ESPL handlar mer om installationen du kan spela högst och även förlora för att du inte har byggt allt rätt...

        Comment


        • #5
          Re: Sugen på ESPL Experienced Light & dBdrag street stock

          I light står det minst 4säten men vi som bara har 2st?
          Går vi automatiskt upp en klass?
          sigpic

          Ägare av DekorTeknik
          Gå in och gilla!

          Comment


          • #6
            Re: Sugen på ESPL Experienced Light & dBdrag street stock

            Originally posted by Antonic View Post
            I light står det minst 4säten men vi som bara har 2st?
            Går vi automatiskt upp en klass?
            2-sitsiga bilar måste tävla i Master klassen
            Svenska Bilstereoförbundet
            EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

            Comment


            • #7
              Re: Sugen på ESPL Experienced Light & dBdrag street stock

              Originally posted by Herr Nilsson View Post
              ESPL handlar mer om installationen du kan spela högst och även förlora för att du inte har byggt allt rätt...
              Ja precis, det vet jag. Dock tror jag har ja har byggt det mesta rätt, hoppas jag iaf

              Undrar dock vad som menas med detta:

              "Det är inte tillåtet att modifiera utrustningen på något vis"

              samt "Bilen skall ha minimum 4 sittplatser med säten uppfällda"

              Att bilen minimum ska ha fyra sittplatser är jag med på, men tänkte på det med säten uppfällda, ja har ju en bmw femma med skidlucka och det är där igenom mina basar andas, ja har därför monterat bort armstödet som ska sitta där. Räknas det som att sätet inte är uppfällt då..? likadant även om jag monterar armstödet och har det nedfällt?
              Last edited by Kulan; March 2, 2010, 18:34.
              BMW E38 740
              BMW M5 -01
              bilradiohuset.se
              SM-guld 2012

              Comment


              • #8
                Re: Sugen på ESPL Experienced Light & dBdrag street stock

                Ingen som har koll på dessa regler? tack i förhand..
                BMW E38 740
                BMW M5 -01
                bilradiohuset.se
                SM-guld 2012

                Comment


                • #9
                  Re: Sugen på ESPL Experienced Light & dBdrag street stock

                  Originally posted by Kulan View Post
                  Ja precis, det vet jag. Dock tror jag har ja har byggt det mesta rätt, hoppas jag iaf

                  Undrar dock vad som menas med detta:

                  "Det är inte tillåtet att modifiera utrustningen på något vis"

                  samt "Bilen skall ha minimum 4 sittplatser med säten uppfällda"
                  Att bilen minimum ska ha fyra sittplatser är jag med på, men tänkte på det med säten uppfällda, ja har ju en bmw femma med skidlucka och det är där igenom mina basar andas, ja har därför monterat bort armstödet som ska sitta där. Räknas det som att sätet inte är uppfällt då..? likadant även om jag monterar armstödet och har det nedfällt?

                  Tror att modifierad utrustning är typ slutsteg å sådant, så som jag uppfattat det.

                  Samtliga säten får fällas under mätning så länge inga andra regler bryts detta står precis under att bilen ska ha fyra säten

                  så att du spelar genom skidluckan borde inte vara nåt problem.
                  // Benny


                  Dom bästa grejorna och bästa supporten får du hos http://ljudbyggaren.se

                  Audi A4 avant

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sugen på ESPL Experienced Light & dBdrag street stock

                    ah okej, då är ja lite klokare
                    BMW E38 740
                    BMW M5 -01
                    bilradiohuset.se
                    SM-guld 2012

                    Comment

                    Working...
                    X