Announcement

Collapse
No announcement yet.

Förslagstråd inför tävlingsåret 2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Förslagstråd inför tävlingsåret 2013

    Originally posted by Horsyhorse View Post
    Då, eller är det stopp fortfarande?

    Pierre
    Danmark har ett extremt slutet system vad som gäller tävlingar där inte ens Danskar alltid får reda på vilka tävlingar som hålls. Förra året hölls tre tävlingar varav en var deras final. Där finns stora kontroversen i vårt grannland som jag tror att en Dansk kan förklara bättre.

    En kul liten detalj är att när det var tal om att arrangera ett samarbete föll det lite på när de Danska dommarna krävde lön och den var inte dålig

    Men det kan ha med det faktum att göra att Danska dommare är bäst i världen....kanske
    Jag ÄR Gandalf!!!

    Comment


    • Re: Förslagstråd inför tävlingsåret 2013

      Originally posted by Gandalf View Post
      Danmark har ett extremt slutet system vad som gäller tävlingar där inte ens Danskar alltid får reda på vilka tävlingar som hålls.

      Förra året hölls tre tävlingar varav en var deras final.

      En kul liten detalj är att när det var tal om att arrangera ett samarbete föll det lite på när de Danska dommarna krävde lön och den var inte dålig
      Konstigt att det hålls tävlingar om ingen hitta dit och heller inte vet vilken dag dom ska åka runt o leta.

      3 tävlingar? Trodde det var mer fart där. Antagligen så är det fejketöjj på för att få in nån till EM bara.
      Extremhierakakakai eller hur det stavas.

      Dom är ju upphovsmän(D--censur--o) till det vi praktiserar:
      Udlägg och lön' för möde, lit'kaffe o winebröde'

      Angående cup, kör en Treriksröse eller Polcirkel Cup, för då kan inte Danmark vara med, eller är det taskigt?

      Pierre (1/4-dansk)
      SEASTREAMS GARAGE


      ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

      Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

      Comment


      • Re: Förslagstråd inför tävlingsåret 2013

        Originally posted by skodamannen View Post
        När kommer det beslut om kalender, klasser osv.
        Kalendern ligger uppe på BSF:s hemsida kommer nog fyllas på med ett par till.

        klasser kan jag bara svara på att db drag är spikade o klara.
        Sq vet jag ej
        Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
        sigpic
        Tack till Ljudia AB

        Comment


        • Re: Förslagstråd inför tävlingsåret 2013

          Ok, varför kam man inte lägga dessa tävlingar under fliken kalender?

          Comment


          • Re: Förslagstråd inför tävlingsåret 2013

            Var hittar jag kalendern????
            Jag ÄR Gandalf!!!

            Comment


            • Re: Förslagstråd inför tävlingsåret 2013

              Originally posted by Gandalf View Post
              Var hittar jag kalendern????
              Tryck på länken Kalender på hemsidan.
              Vill du sen byta månad finns det en länk till nästa månad.

              Skall tipsa webmaster hur man kan lägga in länkar som underkategorier i kalendern, precis som det finns på arkiverade event.
              Roger Edvinsson
              Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
              helst på saker av kolfiber :-)

              Comment


              • Re: Förslagstråd inför tävlingsåret 2013

                Originally posted by JALLE View Post
                Tryck på länken Kalender på hemsidan.
                Vill du sen byta månad finns det en länk till nästa månad.

                Skall tipsa webmaster hur man kan lägga in länkar som underkategorier i kalendern, precis som det finns på arkiverade event.
                Ja det var klart som pölsespad när man kom på det
                Jag ÄR Gandalf!!!

                Comment


                • Re: Förslagstråd inför tävlingsåret 2013

                  Ett tips kan ju vara att inte kategorisera ungdomar/eventuella nya tävlande som "söndercurlade" bakom ryggen på dem så som Lonefox uttryckte det.

                  Visst finns det säkerligen många som är så, men det är väl inget som man bör dra alla över en kam för öppet på ett forum till exempel,
                  där såna som jag försöker hitta information om tävlingar.

                  Varför jag skulle vilja umgås med folk som ser mig på detta sättet det vet jag inte.

                  Jag är inte gråhårig så jag får väl anses tillhöra den curlade generationen, så jag kan väl agera lite språkrör.

                  Bara lite blandade uttalanden;

                  Jag har aldrig tävlat i varken vanlig dragracing eller DB-drag (som exempel),
                  men jag är sugen på att testa på nånting som har med billjud att göra.

                  Varför vet jag exakt hur reglerna ser ut för dragracing men har ingen aning om reglerna för till exempel DB-drag ser ut?

                  Jag har försökt letat rätt på detta och det skulle tydligen finnas nånstans på Emmas hemsida,
                  tror jag hittade det nån gång och skulle läsa igenom, fick ladda ner Acrobat reader har jag för mig, men jag minns inget av det,
                  ändras varje år, jag fattar mig inte på dem, rörigt.

                  Sen är inte siffrorna så viktiga för mig, jag vill bara ha kul.

                  Jag tycker höjdpunkten vore om någon intresserade sig för vad jag byggt och ville lyssna, prata lite skit,
                  och jag lyssnar gärna i andras bilar om möjlighet finns.

                  Antonic pratade om reklam och det är en viktig synpunkt tror jag.
                  Reklam på tävlingar och bilträffar, visst, men om det hålls på nån bakgata och information skrivs ut här på forumet så når den inte så många.

                  Jag har fortfarande inte hittat en solid hemsida eller ens en sida på facebook där man lägger ut korten vad detta går ut på och får det att se roligt ut,
                  just nu ser det bara ut som en liten klubb med hemlig ritual för att bli medlem i?

                  Sociala medier och allt vad det nu är, det är en av många saker som är viktiga för att synas nuförtiden,
                  vare sig den icke-söndercurlade generationen vill eller inte
                  Last edited by Emilius; March 3, 2013, 02:27. Reason: Radbrytning är bra grejer

                  Comment


                  • Re: Förslagstråd inför tävlingsåret 2013

                    Originally posted by Emilius View Post

                    Jag har aldrig tävlat i varken vanlig dragracing eller DB-drag (som exempel),
                    men jag är sugen på att testa på nånting som har med billjud att göra.

                    Varför vet jag exakt hur reglerna ser ut för dragracing men har ingen aning om reglerna för till exempel DB-drag ser ut?

                    Jag har försökt letat rätt på detta och det skulle tydligen finnas nånstans på Emmas hemsida,
                    tror jag hittade det nån gång och skulle läsa igenom, fick ladda ner Acrobat reader har jag för mig, men jag minns inget av det,
                    ändras varje år, jag fattar mig inte på dem, rörigt.
                    Tråkigt att du inte har hittat detta. Jag tycker det är rätt lätt att hitta information om hur db-tävlingarna går till, allt står på bilstereoförbundets hemsida under tävlingsformat. http://bilstereoforbundet.se/dbdragracing/


                    Originally posted by Emilius View Post
                    Sen är inte siffrorna så viktiga för mig, jag vill bara ha kul.

                    Jag tycker höjdpunkten vore om någon intresserade sig för vad jag byggt och ville lyssna, prata lite skit,
                    och jag lyssnar gärna i andras bilar om möjlighet finns.
                    Ta dig gärna ut på nåt event och träffa oss, jag var nykomling förra året, kände inte nån och kastade mig ut i tävlingscirkusen. Måste säga att jag kände mig väldigt välkommen. De flesta som är med ute är förvånansvärt öppna och delar med sig av erfarenheter,ger tips och drar sig inte för att visa sitt bygge och bjuda på provlyssningar.




                    Originally posted by Emilius View Post
                    Antonic pratade om reklam och det är en viktig synpunkt tror jag.
                    Reklam på tävlingar och bilträffar, visst, men om det hålls på nån bakgata och information skrivs ut här på forumet så når den inte så många.

                    Jag har fortfarande inte hittat en solid hemsida eller ens en sida på facebook där man lägger ut korten vad detta går ut på och får det att se roligt ut,
                    just nu ser det bara ut som en liten klubb med hemlig ritual för att bli medlem i?

                    Sociala medier och allt vad det nu är, det är en av många saker som är viktiga för att synas nuförtiden,
                    vare sig den icke-söndercurlade generationen vill eller inte
                    Som sagt så är Svenska Bilstereoförbundets officiella sida den som egentligen gäller, bilstereoforum.se är en helt fristående ideell sida. Svenska Bilstereoförbundet finns även med på facebook, sök på det namnet så hittar du oss där.
                    Fd tävlande med min Citroën C5.

                    Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

                    sigpic

                    Samarbetspartners:
                    Ljudbyggaren

                    Comment


                    • Re: Förslagstråd inför tävlingsåret 2013

                      Originally posted by Expoze View Post
                      Tråkigt att du inte har hittat detta. Jag tycker det är rätt lätt att hitta information om hur db-tävlingarna går till, allt står på bilstereoförbundets hemsida under tävlingsformat. http://bilstereoforbundet.se/dbdragracing/




                      Ta dig gärna ut på nåt event och träffa oss, jag var nykomling förra året, kände inte nån och kastade mig ut i tävlingscirkusen. Måste säga att jag kände mig väldigt välkommen. De flesta som är med ute är förvånansvärt öppna och delar med sig av erfarenheter,ger tips och drar sig inte för att visa sitt bygge och bjuda på provlyssningar.






                      Som sagt så är Svenska Bilstereoförbundets officiella sida den som egentligen gäller, bilstereoforum.se är en helt fristående ideell sida. Svenska Bilstereoförbundet finns även med på facebook, sök på det namnet så hittar du oss där.
                      Yes, se, här har vi problemet.

                      Nu säger du till mig att det är denna hemsida som gäller,
                      om inte jag visste det tidigare, hur ska andra veta det?
                      Jag tror inte så många gissar på att det kallas bilstereoförbundet och helt sonika googlar på det, de gör nog som jag, och googlar och försöker hitta ett svenskt forum för bilstereo, för där brukar finnas mest information.

                      Men att man måste leta sig in här och fråga dig vad det är för hemsida som gäller det tror jag inte gör det speciellt enkelt för folk, just saying.

                      Men på det här forumet ser det för nuvarande ut som att inga tävlingar eller träffar hålls i år om man kollar i evenemangsforumet, tråkigt, nästa år kanske?

                      Går man in på hemsidan så är det någon tävling i Gävle om ca 24 dagar,
                      men ingen information dock. Vet inte riktigt om jag ska åka dit om det bara är två bilar som kommer vara där

                      Ser du och alla andra problemet?

                      Comment


                      • Re: Förslagstråd inför tävlingsåret 2013

                        Måste lägga till att tävlingsformen som intresserar mig mest är propper droppers,
                        men det står ingenting om på förbundets hemsida så jag antar att nån annan håller i det.

                        Hur man nu ska hitta information om det när det är nära nog omöjligt i Sverige att finna information om bilstereotävlingar.

                        Comment


                        • Re: Förslagstråd inför tävlingsåret 2013

                          Originally posted by Emilius View Post
                          Yes, se, här har vi problemet.

                          Nu säger du till mig att det är denna hemsida som gäller,
                          om inte jag visste det tidigare, hur ska andra veta det?
                          Jag tror inte så många gissar på att det kallas bilstereoförbundet och helt sonika googlar på det, de gör nog som jag, och googlar och försöker hitta ett svenskt forum för bilstereo, för där brukar finnas mest information.
                          Men att man måste leta sig in här och fråga dig vad det är för hemsida som gäller det tror jag inte gör det speciellt enkelt för folk, just saying.
                          Dels tycker jag det skrivs en hel del om förbundet här på forumet så den informationen känns inte så svårsökt, googlar man tex bilstereotävling så är förbundet den första träffen desssutom.

                          Originally posted by Emilius View Post
                          Men på det här forumet ser det för nuvarande ut som att inga tävlingar eller träffar hålls i år om man kollar i evenemangsforumet, tråkigt, nästa år kanske?

                          Går man in på hemsidan så är det någon tävling i Gävle om ca 24 dagar,
                          men ingen information dock. Vet inte riktigt om jag ska åka dit om det bara är två bilar som kommer vara där

                          Ser du och alla andra problemet?
                          Det är fortfarande tidigt på året, de flesta har inte hunnit planera några event ännu. Om du avvaktar lite så kommer det nog dyka upp betydligt fler evenemang både på förbundets sida och här på forumet, dessutom med tillhörande information.

                          Kan hålla med om att förbundet måste synas bättre och nu ut till bilfolket i större utsträckning men att det skulle vara svårt att söka informationen om man är intresserad, det kan jag inte hålla med om.
                          Fd tävlande med min Citroën C5.

                          Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

                          sigpic

                          Samarbetspartners:
                          Ljudbyggaren

                          Comment


                          • Re: Förslagstråd inför tävlingsåret 2013

                            Korrekt, det är säkert inte jättesvårt att söka upp informationen.

                            Men tänk dig att bilstereoförbundet är ett företag som ligger mitt ute i skogen, tror du att det hjälper att ställa en skylt utanför ingången när det enda som finns runtikring är träd och älgar i flera kilometer? Jag tror den enda som upptäcker det företaget är någon som råkat åkt fel. Stora flashiga neonskyltar ute vid närmaste stora väg hjälper nog mera.

                            Comment


                            • Re: Förslagstråd inför tävlingsåret 2013

                              Jag googlade "bilstereotävlingar", och tyckte allt hittades.
                              http://www.google.com/search?hl=sv&q...eot%C3%A4vling
                              3:e resultatet var ju till Förbundet.

                              Visst är det är lite tunnt med info, men det är nog bara dagar bort då styrelsemötet nyligen haft möte.
                              Så en gnutta tålamod så ska du se att det "brakar till".

                              Kom ihåg att det är en ren ideel organisation utan "Volvo", "LG", osv i ryggen.
                              (även om nätet är gratis så skall det hinnas med)

                              Pierre
                              SEASTREAMS GARAGE


                              ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                              Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                              Comment


                              • Re: Förslagstråd inför tävlingsåret 2013

                                Jag förstår till 100% att det är svårt att hitta infon om man inte vet vart man ska leta.

                                Layouten på bilstereoforbundet.se är katastrof, den har alltid sett ut som en "byggarbetsplats" som aldrig blir färdig.
                                BMW E38 740
                                BMW M5 -01
                                bilradiohuset.se
                                SM-guld 2012

                                Comment

                                Working...
                                X