Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frågor ang. Premium

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Frågor ang. Premium

1.Det ingår en skiva, SQ 2010 är väl samma som 2009?

2.Eran tanke med Premium är att sponsorn ska betala detta, (som jag förstod det i en tidigare fråga) det går ju inte ihop med reglerna i Experienced unlimited

Exempel:
    Man har betalat hela anläggningen själv men när man kommer till en butik så blir de plötsligt väldigt intresserade av att sponsra...när allt är klart! Självklart vill man ju ta emot denna sponsring eftersom man är lite lätt slut efter att ha jobbat på det ordinarie jobbet plus övertid plus extrajobb de flesta helger för att finansiera detta intresse. OCH varit i garaget all ledig tid såklart. Detta gäller säkerligen inte bara mig...

3200 kr är i mina ögon för övrigt en väldigt billig reklamplats för vår-sommar-höst, så eran tanke är god men går inte ihop med reglerna i Exp...

3.SCC är väl gratis??? Det ska väl hårdsatsas på det i år för att möta upp hotet från EASCA? Hittar inget om att det är gratis på hemsidan.

4.Har ni inga sponsorer i år? Eller har de betalat men inte fått någon plats på hemsidan?

5.Sundsvallstävlingen, vart kommer den att hållas?
    Last edited by diq; January 29, 2010, 08:26.
    Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

Re: Frågor ang. Premium...

Originally posted by diq View Post
    1.Det ingår en skiva, SQ 2010 är väl samma som 2009?
    Det stämmer att vi använder samma skiva i Sound Quality även under 2010.
    Men det finns fler skivor att välja på, och en dBJams kan göra riktigt stor nytta även i en SQ bil om den används rätt.

2.Eran tanke med Premium är att sponsorn ska betala detta, (som jag förstod det i en tidigare fråga) det går ju inte ihop med reglerna i Experienced unlimited

Exempel:
    Man har betalat hela anläggningen själv men när man kommer till en butik så blir de plötsligt väldigt intresserade av att sponsra...när allt är klart! Självklart vill man ju ta emot denna sponsring eftersom man är lite lätt slut efter att ha jobbat på det ordinarie jobbet plus övertid plus extrajobb de flesta helger för att finansiera detta intresse. OCH varit i garaget all ledig tid såklart. Detta gäller säkerligen inte bara mig...

3200 kr är i mina ögon för övrigt en väldigt billig reklamplats för vår-sommar-höst, så eran tanke är god men går inte ihop med reglerna i Exp...
    Premiumpaketet har inget med sponsring att göra.
    Detta paket är till för de deltagare som vet att de skall tävla mycket och vill ha en bra peng på startavgiften och är villig att förskottsbetala den för hela året.

Det stämmer bra att SQ Experienced inte får ha ekonomisk kompensation från branschen, och det gäller även premiumpaketet.
    Att ett premium medlemskap skulle vara en billig reklamplats kan jag inte riktigt hålla med om.
    Det är en startavgift inget annat.

3.SCC är väl gratis??? Det ska väl hårdsatsas på det i år för att möta upp hotet från EASCA? Hittar inget om att det är gratis på hemsidan.
    SCC var ett format under 2009.
    Tyvärr valde flera tongivande butiker i vårt SCC koncept att inte arrangera några event och det hela blev ett Gävle-Älvsbyn mästerskap.

SCC är helt omgjort till 2010 med nya klasser och ett nytt tänk.
    Hur många butiker som nappar på detta är idag oklart men vi har flera intresseanmälningar och vi skall publicera regler mm inom kort på hemsidan.

SCC kommer inte att vara gratis för butikerna, men det kommer ge lite fördelar som kompenserar deras utgifter.

Startavgiften i SCC är upp till butiken att bestämma men vår rekommendation är 50:-/tävling eller 100:-/år.

SCC är inget som skall ses som försvar mot det du kallar ett hot från EASCA.
    Förbundet har sin verksamhet och de butiker som väljer att samarbeta med oss får erbjudande om att arrangera SCC event.
    EASCA gör förmodligen lika, men det är upp till deras organisation.

4.Har ni inga sponsorer i år? Eller har de betalat men inte fått någon plats på hemsidan?
    Visst har vi sponsorer, men alla avtal är inte signerade och vi för diskussioner med några.
    Mer om vilka sponsorer vi tecknat upp och vilka fördelar det ger deras deltagare kommer på hemsidan i god tid före Elmia.
    Men ALLA kommer avsett märke vara välkomna att tävla oavsett vilka som sponsrar oss.

5.Sundsvallstävlingen, vart kommer den att hållas?
    Ingen plats bokad, men det skall vara så centralt som möjligt.
    Vi skall under Februari försöka få en ny eventansvarig på plats i Sundsvall då den som var tillfrågat var tvungen att avsäga sig uppdraget.

Hoppas detta svarade på din frågor.
    Svenska Bilstereoförbundet
    EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

Comment

Working...
    X