Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fråga på avgifterna

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga på avgifterna

Svenska Bilstereoförbundet kommer under 2010 att ha två olika medlemsnivåer.

Premium Member och Gold Member

Premium-medlemskap kostar 400SEK/kalenderår och ger deltagaren rätt att samla kvalpoäng till SM.

Guld-medlemskapet kostar 3000SEK/kalenderår och ger förutom rätt till att samla kvalpoäng även helgpass till samtliga fem stora event arrangerade av Svenska Bilstereoförbundet samt en tröja/jacka med förbundets logo och deltagaren namn.
    Guld-medlemskapet gäller dock EJ för startavgiften på SM-finalen.

Ansökan om medlemskap kan göras på www.bilstereoforbundet.se från och med 10 januari 2010.

Tävlingslicens

Tävlingslicensen är en registreringsavgift hos förbundet och en insats i den ekonomiska föreningen. Tävlingslicens kan enbart beställas av de med enligt förbundets stadgar godkänt medlemskap. Licensen kostar 200SEK (engångskostnad).

Betalningen av licens och medlemsavgift görs sedan i förbundets webbutik.

STARTAVGIFTER

Startavgifterna för 2010 är beslutade att de gäller enligt följande:

Dagpass = 300SEK
    - Ger möjlighet att tävla i samtliga format arrangerade av förbundet under EN tävlingsdag (fredag, lördag eller söndag)
    - Fritt antal kategorier, men bara en klass/kategori
    - Dagpass kan lösas på plats på eventet

Helgpass = 600SEK
    - Ger möjlighet att tävla i samtliga format arrangerade av förbundet under en hel tävlingshelg (fredag, lördag & söndag)
    - Fritt antal kategorier, men bara en klass/kategori
    - Lättare förtäring ingår samtliga dagar till de som löser helgpass
    Helgpass kan enbart förskottsbetalas via vår webbutik.

SM-FINAL = 600SEK
    Registrerade medlemmar som uppfyllt kraven för kvalificering till SM-final kommer få en inbjudan utställd av Svenska Bilstereoförbundet. Startavgiften förskottsbetalas via förbundets webbutik.

Samtliga startavgifter kan förskottsbetalas i förbundets webbutik veckorna innan eventen.
    Nu får ni inte skratta, men jag har ett helvete när där är så mycke text och läsa.

Så kalla mig trög men ställer lite frågor på detta;

Tävlingslicensen á 2OO:- Betalade vi på Elmia i år, gäller inte denna? Har starkt för mig att vi betalade in till bilstereoförbundet detta år men det startar/tar över först -10?

Premium & Guld Medlemskap , där är 1 av dom ett tvång om man vill komma till sm?

Som sagt, säkert korvspad för de flesta, men för mycke text för att min hjärna ska kunna klara av det.

Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

VEM FAAAN VAR WIECHERT?

Re: Fråga på avgifterna

Originally posted by Stickan View Post
    Nu får ni inte skratta, men jag har ett helvete när där är så mycke text och läsa.

Så kalla mig trög men ställer lite frågor på detta;

Tävlingslicensen á 2OO:- Betalade vi på Elmia i år, gäller inte denna? Har starkt för mig att vi betalade in till bilstereoförbundet detta år men det startar/tar över först -10?
    Ja, det stämmer. Om du betalade 2009 så är det även giltigt för 2010. Vi håller just nu på att sammanställa listorna i vårat nya IS/IT system.

Premium & Guld Medlemskap , där är 1 av dom ett tvång om man vill komma till sm?

Som sagt, säkert korvspad för de flesta, men för mycke text för att min hjärna ska kunna klara av det.
    Ja, man behöver vara medlem för att kunna samla poäng till SM.

Guldmedlemsskapet är tänkt för dem som vill satsa hela året och vet det redan nu, och som grädde på det moset får man bland annat en tröja samt en (1) valfri tävlingsskiva ur sortimentet.

Man kan med fördel tala med eventuell sponsor om ett guldmedlemsskap.
    Svenska Bilstereoförbundet
    EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

Comment

tack , då e jag på det klara nu , betydligt lättare med mindre text

VEM FAAAN VAR WIECHERT?

Comment

väcker denna till liv igen;

Tillexempel så behöver jag köpa medlemskap 2010 + helgpass för elmia tävlingen (för d e väll en helg tävlingen för alla 4 dagar)

eller medlemskap + premium för att få tävla direkt på alla 5?

VEM FAAAN VAR WIECHERT?

Comment

Helt korrekt Stickan.

Helgpass ger möjlighet att tävla hela Elmia helgen.

Premium Medlemskapet gäller hela året.

men som vi sagt flertalet ggr.. man behöver INTE vara medlem för att få tävla :-)
          Svenska Bilstereoförbundet
          EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

Comment

Working...
          X