Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tyskmästerskap eller inte + organisations-snack (split från EM-tråden)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Tyskmästerskap eller inte + organisations-snack (split från EM-tråden)

Originally posted by Svenn3SaataN View Post
    Efter EASCAs tävling på Öland med deras klasser så införde EMMA nya klasser helt plötsligt. Som var "rätt" lika om man säger så. Så vad jag har fattat det så var EASCA först?
    Vad är det för klass?

I övrigt, vrydde du dig om att kola hur bedömningen sker i EASCAs klasser? "Rätt" lika EMMAs?
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by jonash View Post
      Vad är det för klass?

I övrigt, vrydde du dig om att kola hur bedömningen sker i EASCAs klasser? "Rätt" lika EMMAs?
      Några dagar efter Ölandshelgen var över så kom det upp en tråd med emmas nya klasser, mini street har jag för mig de hette. Där det var effektbegränsade och berodde på hur många basar man hade har jag för mig. (har inte så bra minne). Men vet att de var rätt lika EASCAs klasser. Så nej, jag kollade inte upp klasserna. De publiserades på forumet och folk kände igen att de var nästa exakt likadana som EASCAs på Öland.

Comment

Originally posted by Svenn3SaataN View Post
        Några dagar efter Ölandshelgen var över så kom det upp en tråd med emmas nya klasser, mini street har jag för mig de hette. Där det var effektbegränsade och berodde på hur många basar man hade har jag för mig. (har inte så bra minne). Men vet att de var rätt lika EASCAs klasser. Så nej, jag kollade inte upp klasserna. De publiserades på forumet och folk kände igen att de var nästa exakt likadana som EASCAs på Öland.
        Okej. Ja, dB klasserna har jag noll koll på det erkänner jag direkt, men de som är dB kunniga på Bilsteroförbundet (Jalle med flera..) kan ju sånt så de får ta i den biten.

EMMA klasserna kan jag ganska bra, och där är det om nånting precis tvärtom.
        SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Originally posted by jonash View Post
          Okej. Ja, dB klasserna har jag noll koll på det erkänner jag direkt, men de som är dB kunniga på Bilsteroförbundet (Jalle med flera..) kan ju sånt så de får ta i den biten.

EMMA klasserna kan jag ganska bra, och där är det om nånting precis tvärtom.
          Då säger jag precis tvärtom där. De klasserna har jag inte koll på

Comment

känns som att tråden håller på att styras över till nån slags EASCA vs EMMA grej...
            Det har jag svårt o tro var trådstartens ursprungliga mening.

Och jag personligen vill inte diskutera EASCA vs EMMA på EASCA forumsdel, här ska det bara diskuteras EASCA tycker jag.
            Dessutom finns det ingen anledning att diskutera om EMMA eller EASCA är bättre/sämre/copycats/originalet.
            Finns inget gott som kommer ur en sån diskussion.

Skulle det ske några varumärkesintrång så kommer de som styr organisationerna givetvis sätta in åtgärder för att förhindra det.

Mvh
            Rutger

Ps! JonasH, I´m at Your service, skicka Dina poster till mig så kan jag översätta dem i fortsättningen
            Du lär så länge du lever, heter det.
            Jag tror att motsatsen är lika sann.
            Bengt Feldreich

Comment

Originally posted by Extra Kim
              Att skicka en pungspark till en tävlingsdeltagare bara för att man vill åt dess sponsor gynnar väl knappast en själv eller Bilstereoförbundet?
              När gjorde Bilstereoförbundet det. Datum, tid och plats tack.

Uppmuntra istället att det finns folk som lägger massor med tid och pengar på att tävla, det leder ju bara till mer reklam för billjudstävlandet.
              Japp.

Vart tror ni de som läser om Team Grosso kommer vända sig när de känner att det verkar kul att tävla i billjud? Inte är det till EASCA för de finns inte i Sverige utan det är till Bilstereoförbundet.
              Är det då smart att en styrelsemedlem går ut och dissar att en tävlingsdeltagare väljer att tävla i ett tävlingsformat som inte finns i Sverige? Snarare så borde ni väl UPPMUNTRA de som gör det, då det är högst troligt att de kommer vara deltagare även i Sverige under en lång tid och att de som brinner så mycket för bilstereotävlingar att de åker ner till Tyskland för att tävla troligen även brinner för att få fler att tävla här hemma.

Sen kan du tycka att det var ett personligt uttalande om du vill, frågan är om det gör saken bättre..?

Innan var det SASCA mot dB, nu när de är under samma tak så är det Bilstereoförbundet mot EASCA, varför?
              Du missuppfattar hela grejen, som vanligt. Bilstereoförbundet har inte och kommer inte ha ett skit med tävlingsÅR 2009 att göra. Bilstereoförbundet har fortfarande inte arrangerat en enda officiell tävling. Vi har haft 2st möten - thats it! Allt annat är utanför förbundet.
              SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Originally posted by Extra Kim
                Att skicka en pungspark till en tävlingsdeltagare bara för att man vill åt dess sponsor gynnar väl knappast en själv eller Bilstereoförbundet?

Uppmuntra istället att det finns folk som lägger massor med tid och pengar på att tävla, det leder ju bara till mer reklam för billjudstävlandet.

Vart tror ni de som läser om Team Grosso kommer vända sig när de känner att det verkar kul att tävla i billjud? Inte är det till EASCA för de finns inte i Sverige utan det är till Bilstereoförbundet.
                Är det då smart att en styrelsemedlem går ut och dissar att en tävlingsdeltagare väljer att tävla i ett tävlingsformat som inte finns i Sverige? Snarare så borde ni väl UPPMUNTRA de som gör det, då det är högst troligt att de kommer vara deltagare även i Sverige under en lång tid och att de som brinner så mycket för bilstereotävlingar att de åker ner till Tyskland för att tävla troligen även brinner för att få fler att tävla här hemma.

Sen kan du tycka att det var ett personligt uttalande om du vill, frågan är om det gör saken bättre..?

Innan var det SASCA mot dB, nu när de är under samma tak så är det Bilstereoförbundet mot EASCA, varför?
                poängen och resultatet man vill uppnå med detta inlägg, tack?

Mvh
                Rutger
                Bengt Feldreich

Comment

noterat.

I detta fallet var det nog hur man tolkade texten man läste som kanske inte överensstämde med vad personen som skrev inlägget menade.
                  Lätt hänt på ett forum...

Återigen, finns ingen anledningen att diskutera versus grejen, varken i denna forumsdel eller någon annan, för det kommer inget gott ur den.
                  Vill man tävla i EASCA, som denna forumsdel förespråkar, så ska man givetvis göra det.
                  Vill man det inte så söker man sig till andra organisationer.

Mvh
                  Rutger
                  Bengt Feldreich

Comment

Originally posted by rutger j View Post
                    noterat.

I detta fallet var det nog hur man tolkade texten man läste som kanske inte överensstämde med vad personen som skrev inlägget menade.
                    Lätt hänt på ett forum...

Återigen, finns ingen anledningen att diskutera versus grejen, varken i denna forumsdel eller någon annan, för det kommer inget gott ur den.
                    Vill man tävla i EASCA, som denna forumsdel förespråkar, så ska man givetvis göra det.
                    Vill man det inte så söker man sig till andra organisationer.

Mvh
                    Rutger
                    Exakt. Vi vet vad vi kommer göra 2010, dvs arrangera tävlingar som EMMA har rättigheterna till, samt tävlingar som Wayne Harris äger rättigheterna till.

Och, det finns inget som hindrar att man tävlar i BÅDA organisationerna.

En annan sak at VERKLIGEN hålla i minnet är att Svenska Bilstereförbundet ÄGS utav dess medlemmar! Och, ALLA kan bli medlemmar. Det finns INGEN person som kan "tjäna" på det, inte ett smack mer än vem som helst annan som är medlem.

Stadgarna hoppas jag vi kan publicera inom kort!
                    SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Working...
                    X