Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mer än 2 batterier.. Vilken klass?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mer än 2 batterier.. Vilken klass?

Tja.
    Jag håller på och kopplar in i bilen och tänkte ha 3st batterier i kärran.
    1 på oem och 2 extra.

Vad finns det för klasser att tävla i mer än bassrace, SuperStreet och extreme?
    Är även intresserad av SQ klasser..

Tack.
    Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
    --------------------------------------------------------------------------------
    Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
    PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Re: Mer än 2 batterier.. Vilken klass?

ESPL har klasser utan batteribegränsning med www.emmanet.se
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Synd att det är obegränsat med allt.. Jag har 2 små 8or, och det är svårt då när man möter andra med 2 15"
      --------------------------------------------------------------------------------
      Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,

Comment

Ingen som har fler tips?

Comment

Kör du ESPL kommer du inte möta andra med 2 15".
          Kör du med 2st 8;or hamnar du i exp2 om du inte har mer än 2st 6,5"kit framför Bstolpen. bakom B stolpen vet jag inte om man får ha någon mer 6,5"..
          Om du skulle få för dig att köra exp2 så får du ha 4 8" (tror jag) 2 10" 1 12".

Det gäller för ESPL;n iaf.

Skulle du köra Bassrace så har inte anläggningen så stor betydelse, Du skulle mycket väl kunna klå upp någon med 2 15" om du är skicklig på att ratta din stereo

Ni som kan mer än mig rätta mig gärna (specielt på det med antal 6,5" i espl)
          SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

Comment

I sq finns ingen batteribegränsning iaf.

Comment

Jag rättar Fors.

2010 kommer det inte finnas så många ESPL-klasser. Experienced Light och Experienced där den ena är begränsad (säkringsstorlek). Förutom dessa finns en Master.

För trådskaparen skulle jag rekommendera ESPL Experienced Light eftersom han har en mindre anläggning. Inom Sound Quality så passar Experienced. Kostar anläggningen mindre än 30.000 är även Advanced 30 ett alternativ.
              // Gurra
              BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

Comment

då får det nog bli "ESPL Experienced Light" då anläggningen går över 30k.
                Vad ska räknas in i de 30k?

Comment

Vi tar det igen!

ESPL (Spela högt med musik)
                  - Experienced Light (begränsning på 100A)
                  - Experienced Unlimited
                  - Master

Sound Quality (Välljud)
                  - Experienced Unlimited
                  - Advanced 30 (maxpris på anläggningen 30.000)
                  - Advanced Unlimited
                  - Master Unlimited

Du passar alltså i alla ESPL-klasser och kan välja den som du tycker verkar bäst. Med två små basar tror jag mest på den begränsade.

Pratar vi istället Sound Quality så kan du välja vilken klass som helst, nivån på din installation avgör. I den begränsade klassen är det cd-spelare/huvudenhet, slutsteg, aktiva filter och högtalare som räknas med. Inte kablar, batterier eller monteringsmaterial. Så kallat "listpris" från leverantör gäller, ej vad som står på ditt kvitto. Är du osäker på listpriset på dina grejor så fråga här i forumet.
                  // Gurra
                  BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

Comment

Working...
                  X