Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aux på P88RS II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aux på P88RS II

    Jag har skaffat en telefon med Spotify och vill kunna köra genom bilstereon.
    Har kopplat in 3,5mm anslutningen på baksidan av stereon men kan inte välja Aux i menyn. Den hoppar bara mellan CD och Radio.
    Någon som vet hur man gör?

    Mvh Emil

  • #2
    Re: Aux på P88RS II

    På min pioneer avic var man tvungen att gå in i inställningar och aktivera anslutningen som i mitt fall hette AV2 för att kunna välja auxanslutningen. I mitt tycke fullständigt idiotiskt påfund, förstår inte meningen alls med det. Skulle jag gå in i menyn och stänga av den funktionen då varje gång jag inte har mobilen kopplad till stereon och vill lyssna på cd eller radio?

    Så knappa runt lite så kanske du hittar det.

    Comment


    • #3
      Re: Aux på P88RS II

      Originally posted by Kicker View Post
      Jag har skaffat en telefon med Spotify och vill kunna köra genom bilstereon.
      Har kopplat in 3,5mm anslutningen på baksidan av stereon men kan inte välja Aux i menyn. Den hoppar bara mellan CD och Radio.
      Någon som vet hur man gör?

      Mvh Emil
      Antagligen som vanliga p88'an... ha stereon avstängd och håll in "source"-ratten.. då får du upp en meny där du aktiverar auxen....
      om mitt minne inte sviker mig

      Comment


      • #4
        Re: Aux på P88RS II

        Originally posted by Belone View Post
        Antagligen som vanliga p88'an... ha stereon avstängd och håll in "source"-ratten.. då får du upp en meny där du aktiverar auxen....
        om mitt minne inte sviker mig
        Byt ut "suorce" mot "navigate" så är det rätt alltså knappen till höger

        Mvh
        Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

        Comment


        • #5
          Re: Aux på P88RS II

          Originally posted by andreas_gbg_ View Post
          På min pioneer avic var man tvungen att gå in i inställningar och aktivera anslutningen som i mitt fall hette AV2 för att kunna välja auxanslutningen. I mitt tycke fullständigt idiotiskt påfund, förstår inte meningen alls med det. Skulle jag gå in i menyn och stänga av den funktionen då varje gång jag inte har mobilen kopplad till stereon och vill lyssna på cd eller radio?

          Så knappa runt lite så kanske du hittar det.
          Är väl inte svårare än att du trycker på suorce och väljer en annan ljudkälla? Anledningen till att man måste aktivera ingången via menyn är om man inte använder den alls så finns den inte som "Suorce" så att du inte behöver bläddra förbi den varje gång du byter från cd till radio

          Mvh
          Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

          Comment


          • #6
            Re: Aux på P88RS II

            Fast 3,5mm på baksidan är för rattfjärrsinterface!

            Tror du måste ha en http://www.pioneer.eu/se/products/25...RCA/specs.html för att det skall fungera..
            __________________
            Mvh Jonas
            Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
            8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
            Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

            Comment


            • #7
              Re: Aux på P88RS II

              Blev osäker när jag kikade på pioneer.se och det verkar finnas en aux på baksidan...
              __________________
              Mvh Jonas
              Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
              8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
              Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

              Comment


              • #8
                Re: Aux på P88RS II

                Jupps, finns AUX på baksidan

                Comment


                • #9
                  Re: Aux på P88RS II

                  Originally posted by joj View Post
                  Blev osäker när jag kikade på pioneer.se och det verkar finnas en aux på baksidan...
                  blåa ingången är aux och svarta är fjärr sitter på varsin sida om ip-bus ingången, som förövrigt aktiverar sig själv (har en på bordet brevid datorn just nu)

                  mvh
                  Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aux på P88RS II

                    Originally posted by sidny
                    Byt ut "suorce" mot "navigate" så är det rätt alltså knappen till höger

                    Mvh
                    Originally posted by sidny
                    blåa ingången är aux och svarta är fjärr sitter på varsin sida om ip-bus ingången, som förövrigt aktiverar sig själv (har en på bordet brevid datorn just nu)

                    mvh
                    Se där ja.. var inte igår man rev med stereon... mindes att det är ena ratten man håller in i avstängt läge och det stämmer att den är blå också ^^
                    Last edited by Belone; December 17, 2011, 01:27.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aux på P88RS II

                      Suverän support här. Nu funkar det! Tackar tackar.

                      Comment

                      Working...
                      X